Kaleva Travel

Ansa

On todellakin kallista soittaa Kaleva Traveliin. Soittamalla varmistat, että nettihinnasto ei koske sinua, vaan matkoista peritään jotain aivan muuta.
Hotellien luokitukset menevät jotenkin näin:
jos pyydät hyvä hotellin, saat turistiluokan hotellin ja jos sinulle tarjotaan erinomaista neljän tähden hotellia, huomaat, että Kalevan nettisivulla hotelli onkin kolmen tähden hotelli. Jos sinulle tarjotaan 9 pv:n matkaa niin huomaatkin, että olet ostanut 10 pv:n matkan ja virkailija sanoo, oho! MUTTA SOPIMUSTA ET SAA PERUTTUA. Maksoin matkasta 3300 €, jossa oli tonni liikaa. Matkan peruutuksesta pitäisi maksaa 2220 € (todelliset kulut!)

\"Eli Yritys on priimakunnossa. Pääoma tuottaa hyvin, eikä velkaa ole. Kaleva Travelin liikevaihto oli maaliskuussa päättynellä tilikaudella 28 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 4 miljoonaa euroa. Tämä on alalla hyvä saavutus.\"

Kommentit (15)

&Beyond

Mulla taas on pelkää hyvää sanottavaa Kaleva Travelista. Vuosikausia harrastin puhdasta omatoimimatkailua, hoitaen kaikki varaukset ja suunnittelut alusta loppuun itse. Muutama vuosi sitten päätin kokeilla toisenlaista, vähän helpompaa ja mukavampaa systeemiä ja siihen olen edelleen tyytyväinen. Eli nykyisin laitan jo tutuksi tulleelle matkatoimistovirkailijalle mailia tulevasta reissusta; mihin, milloin, millä tavalla ja mitä haluan tehdä/nähdä. Hän sitten laatii tarkemman suunnitelman, lähettää mulle ehdotuksen, jota mä taasen sorvaan mieleiseksi. Parin tällaisen mailikierroksen jälkeen mulla on nipussa \"just eikä melkein\" -reissu, joka on lähtemistä vaille valmis. Ja tämä matkatoimisto on koko ajan ollut CWT Kaleva Travel, enkä näe mitään syytä edes harkita firman vaihtamista.

Free Travel

Sama juttu mulla. Käytän aina Kaleva Traveliam, annan laatia tarkan matkaohjelman ja kun sen saan varaan saman matkan itse suoraan netistä ja joka kerta olen säästänyt vähintään tonnin kun Kaleva ei ole päässyt kusettamaan.
Ja arvaatte varmaan että minä en ole Kalevan työntekijä toisinkuin kaksi edellistä ;)

tasapaino

Free Travel, maksatko matkan suunnittelusta mitään Kaleva Travelille?
Mikä on kohtuullinen korvaus matkan suunnittelusta tai matkatoimistojen palvelusta, eihän sitä voi olettaa että matkatoimistoissa tekevät ilmaista työtä jotta matkailijoiden rahat säästyvät.
He jotka varaavat toimistoista matkat joutuvat maksamaan myös näiden kyselijöiden matkojen suunnittelusta tulevat kulut ja jos ei kukaan käytä
matkatoimistoja kokonaisuudessaan niin kohta ei palveluja ole.

matkaaja

En todellakaan ole Kalevan työntekijä vaan asiakas, enkä edes vakiasiakas. muualtakin tulee matkoja ostettua.
Entinen SMT räätälöi myös hyviä paketteja, mutta nythän sitä ei enää ole, on sulautettu AM:ään ja taso on laskenut.
Netissä asiat elävät eli hinnat muuttuvat koko ajan.
Luotan omaan kokemukseeni ja erääseen hyvään nettitoimistoon joka ei ole \"sikahalpa\" mutta hinta-laatusuhde kohdallaan. Sitä kaikkein halvinta vaihtoehtoa ei kannata ottaa, laatu kärsii. Hotelleissa on myös eritasoisia huoneita ja huoneen saa sen mukaan mitä on maksanut.

u utelias

Laatu kärsii kun hinta tippuu.

Kuinka monessa hotellissa olet nähnyt että tarjoushinnan sattuessa henkilökunta tulee ja rikkoo ,sotkee huoneiston hintatasoa vastaavaksi.

On monia syitä miksi hinnat vaihtelee. Uskoisin kuitenkin että tuote on sama.

Ei lentoyhtiötkään pistä tarjouslennoille vanhaa romukonetta

&Beyond

On tää vaan jännä foorumi; jos tohtii sanoa jotain positiivista jostakusta palveluntarjoajasta, niin välittömästi joku puupää on väittämässä kirjoittajaa ko. firman edustajaksi. Ainoastaa sellainen perisuomalainen kateellinen ja kyräilevä haukkuminen ja nillittäminen tuntuu olevan hyväksyttävää. Ja sitten ihmetellään kun foorumin taso laskee ja kirjoittajat katoavat.

Vierailija

Olen täysin samoilla linjoilla kuin &Beyound. Mitään positiivista ei saa sivuilla olla, ilmiö alkaa k-kirjaimella eli kateusko jyllää?
Turha selittää mitään jos henkilö olettaa että saman hotellin kaikki huoneet ovat täysin identtisiä!!!
Ainahan täällä kitistään siitäkin että sinkkumatkaajat saavat hotelleista ne huonoimmat huoneet. Miten voi olla näin jos kerran kaikki huoneet ihan ovat samanlaisia?? (koskee kait rantalomia).
Totta on että myös viiden tähden hotellin huoneet poikkeavat toisistaan joko jonkinlaisen kokoeron, ikkunanäkymän, sijainnin tms suhteen.
Edellisessä 5-tähtisessä ryhmän muut jäsenet (ei ollut valmismatka vaan kaupunkimatka) taivastelivats itä kuinka olin saanut kuudénnen eli ylimmän kerroksen mahtava huoneen parvekkeineen! Muilla oli kyllä hyvinvarustetut huoneet, mutta tarvitsemani allaergiahuone (tarkoittaa vuodetekstiilejä) sijaitsi ylimmässä kerroksessa jossa oli myös pitkä parveke.

taas matkaan

Arja

Minulla ei ole kokemuksia ky matkatoimistosta, mutta olen heidän sivujaan selannut ja ihmetellyt hintoja! Kalliita verrattuna moneen muuhun vastaavia matkoja tekeviin. Olen käyttänyt Suomi Seuran matkatoimistoa räätälöityihin matkoihin. Meillä on aina hyvät hotellit ja nytkin vertailin tulevan metkamme hintaa Kaleva Travelin niin pelkkä rantaloma-osuus, sama paikka eri hotelli, meillä 5 tähden hotelli rannalla. Me maksamme matkastamme 1000 euroa vähemmän koko matkasta, kuin Kaleva Travelin 7pv:ää rantaloma. Kyseessä Vietnamin matka, olemme 2 pvää Hanoissa, sitten rantalomaa 10pvää ja sitten Saigonissa kaksi päivää. Matkaan kuuluu Lennot, hotellit aamiaisineen kuljetukset kentälle ja hotelliin ja sisäisiä lentoja 2. Kaleva Travelin pelkka rantaloma on 1000 € kalliimpi kuin meillä koko matka! Suomi seuran matkat ovat aina olleet onnistuneita! Teimme Indonesian matkan; Jaava, Bali ja Hongkong. Kaikki järjestelyt huippuluokkaa! Oli hintansa väärti.

kitinää kitinää

Kallis.? Ehkä ? Mutta ei mikään syy aloittaa asiattomia parjausketjuja sekavalla sepustuksella.

Outoa politiikkaa.

Jos on halvin on myös täysin humpuukifirma.

Kenen kapeasilmäisen ehdoilla täällä mennään.

asiakas

Pikkasen pistän järkeä tähän amatöörimäiseen \"keksusteluun\". KalevaTrvael on aina ollut perinteisesti liikematkaajille tarkoitettu yritys ja hyvä sellainen.
Räätälöivät matkoja asiantuntemuksella.
Ihmettelen mtiä järkeä on edes yrittää ostaa Kalevalta tavallisia rantalomia!!! Niitähän saa pilkkahintaan mistä vaan.
Kaleva räätälöi asiakkaan antamien määreiden perusteella matkoja ja se tietysti maksaa jonkin verran. Laihalla kukkarolla varustetut tavisreissaajat saavat reissunsa muualta, oletan.
Enempää en nyt jaksa \"piirtää+kirjoittaa\" kun viesti ei mene perille joko kokemattomuudesta, täydellisestä tietämättömyydestä tai muusta johtuen.
Katselkaa vaan niitä ebookersin ja muiden sivuja, sieltä löytyy sikahalvalla.
Kaikille ei KalevaTravel ole tarkoitettu. Kilpailuasema myöskin vahvistui kun SMT lopetti.

Arja

Ei tietysti pitäisi provosoitua kirjoittelusta, mutta Kaleva Travel myy myös rantalomakohteita, jos joku suostuu maksamaan rantalomastaan suolaisen hinnan, se on toki hänen asiansa. En itsekään tee mitään rantalomia. Meidän matkaamme liittyy tuo rantalomaosuus syystä, että ystäväpariskunta lähtee mukaan ja he haluavat rantalomaa! Me kiertelemme alueen historiallisia nähtävyyksiä, niitä siinä lähistöllä on paljon. Olen kuullut pelkkää hyvää Kaleva Travelista, en moiti muuta kuin hintaa. Mutta se on todellakin liikematkailua varten kehitelty, kuitenkin tarjontaa on paljon aivan lomamatkailuun. Jokaisen oma asia mitä matkastaan maksaa! Vertailen vain mitä tuolla samalla rahalla saa! Olen niin paljon matkaillut maailmalla, että osaan tehdä vertailuja, hintojen, hotellien ja matkan sisällön välillä.

kinaa taas?

No joo, tässäkin aletaan halkomaan hiushaivenia mutta jokaisen rantalomia ostavan luulisi tietävän ettei ihan ekaksi kukaan niitä lomia ostava mene Kalevan sivuille etsimään.
Tottakait ne varoissaan olevat liikemiehet ja -naiset ostavat myös rantalomansa Kalevalta eikä Tjäreltä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat