En ymmärrä...

Tirlittan

Olen etsinyt lento+hotelli pakettia ensi vuoden huhtikuulle erääseen Euroopan kaupunkiin.
Käyttämänäni yhtiöt ovat ebookers ja travellink.

Sama kaupunki, sama hotelli, sama aika, samantasoinen huone ja saman lentoyhtiön suorat lennot.
Hintaero henkilöltä yli 110 euroa ebookersin hyväksi.
En ymmärrä, miten maailmassa tälläinen hintaero on selitettävissä?

Sivut

Kommentit (46)

monesti käyttänyt

Yksi selitys voi olla se, että Ebookersilla joissain tapauksissa lento+hotellipaketin hinta yhteisvarauksena on halvempi kuin kyseinen lento + kyseinen hotelli erikseen otettuna (vaikkapa siis heidän omilta sivuilta). Jokin pakettialennus siihen siis tulee - omissa varauksissani hinnan kohdalla on lukenut \"säästit näin paljon varaamalla lennon ja hotellin yhdessä\" - tai jotain vastaavaa. ja sitten tuolla tnoisella nettivaraamolla näin ei ehkä olekaan, vaan hinta muodotsuu yksinkertaisella yhteislaskulla lento+hotelli. Ebookersin eduksi sanoisin vielä sen,e ttä jos saman paketin varaa puhelimella, siihen ei tule mitään lisä-palvelumaksuja vaan hinta on aivan sama kuin jos itse varaa sen heidän nettisivuilta.

alanosaaja

Ebookersin nettitoimintoja hoidetaan Aasiasta käsin sikäläisellä työvoimalla.
Travellink on ruotsalainen yritys jonka toimintoja hoidetaan Suomessa Vantaalta käsin.
Ei liene mahdotonta arvata työvoimakustannusten ero.
Eri toimijoilla on omia tarjouksiaan , se myös vaikuttaa.
Travellink on luotettava toimija, puhelinpalvelu tarvittaessa suomeksi. Se on suuri etu, mutta varaukset täytyy osata tehdä itse. jos tulee tänka poo, silloin auttaa puhelinpalvelu.
Vieläkö ihmettelet?

Taru

Minä kyllä ihmettelen; ero on sen verran suuri, että en sitä maksaisi pelkästä mahdollisesti tarvitsemastani suomenkielisestä puhelinpalvelusta. Onneksi on tullut kieliä opiskeltua. :)

Itse asiassa olen asioinut ebookersin kanssa ihan suomeksi sekä sähköpostitse että puhelimitse tilanteissa, joissa lentoni on jouduttu reitittämään uudelleen.

Pahoittelen, mutta ei siis ihan vakuuttava tuo selitys.

Tirlittan

Juu, edelleen ihmettelen sillä alanosaajan esiintuomat seikat eivät mielestäni kata tuota 110 euron hintaeroa.
Isot hintaerot olen huomannut ennenkin ja ostaessani matkani ebookersilta olen vuosien varrella säästänyt isot määrät riihikuivaa rahaa.

Ebookersillakin on suomalaista henkilökuntaa ja sieltä saa puhelimitse palvelua myös aivan selvällä suomenkielellä.
Pidän sitä myös luotettavana, mitään häikkää ei ole koskaan ollut.

usein liikkuva

Samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa joka asiaa todella tietävänä yrittää selittää mistä hinaterot johtuvat.
On siis kyse TIETOTEKNISISTÄ toiminnoista jotka tehtään Aasiassa (Intiassa tai Thaimaassa) ja se tuo säästöä hintaan. Ei kait liene liian vaikeata selittää.
Taannoin, siitä on jo vuosia, hain lentoa ja hotellia booking.comin kautta. Oli jotain kysyttävää, soitin annettuun numeroon, puhelu meni Yhdysvaltoihin. Kielivaikeuksista ei ollut kyse mutta puhelu rapakon taa maksoi. En ostanut mitään.
Eri toimijoilla on eri aikoina myös tarjouksia ja jos satut törmäämään tarjoukseen, se näkyy tietysti hinnassa.
Mielestäni ei ole mitään ongelmaa valita se omalle kukkarolle sopiva hinta. Vähin varoin matkaava ottaa halvimman ja laatua/luotettavuutta haluava sen jonka haluaa. Yksinkertaista.
(Kiitos haukuista jo etukäteen mutta niin itse teen).
Suosin myös kotimaisia ja pohjoismaisia tuotteita myös matkoissa.

edellinen lisää

Tirlittane i näköjään käsitä sitä että nettitoimintojen sivut täytyy rakentaa ja päivittää. Tuon työn hinta lisätään firman hintoihin.
Työ Pohjoismaissa maksaa ihan muuta kuin vastaava taikkulassa.

&Beyond

Paljonko tuo 110€ on prosenttuaalisesti reissun hinnasta? Sillä jos kyseessä on esim. vajaan tonnin reissu, niin ero on merkittävä, jos taas ollaan lähdössä kolmen tonnin reissuun, niin tuollainen huntin ero menee ihan normaalin vaihtelun piikkiin.

Tirlittan

Travellik: huhtikuu, su- su lento+hotelli 509 euroa.
Ebookers: sama aika, sama lento+hotelli 354 euroa.

Siitä on hyvä laskea hintaa \"luotettavuudelle\"
Jokainen tietysti tavallaan.

Huoh...

Heh - \"asiaa todella tietävä\" ei kyllä ainakaan ebookersin palvelusta tiedä tuon taivaallista.

Mielenkiintoista tuo asiantuntevuuden määrittely. Tosin itseäänhän on helppo pitää vaikka minä... :)

ei kotimaista

Saamieni vastausten pohjalta molempien toimistojen verkkopalvelut on Allersin hoidossa.
Sitä ei vastaajat tieneet tai ei halunneet kertoa
että missä ohjelmointi ja toiminnot teetetään.

tavat muuttuu

155,00 euroa tuo hintaero. Ei mitään tavatonta
nykyisellään.
Kun kolmasti kelpuuttaa halvemman lähdön niin neljäs reissu on ilmainen.

Toki tänne voi kirjoittaa että kalliinpi on parempi, enkä koskaan kyttää halvinta. Maksan myös itse, ettei tarvi kiukutella. Tunnen tuon kaavan koska aikanaan paljon noin tehtiin.Sitten
maksukuitti yhtiön kassalle joka latoi rahat tilille.
Meillä oli työnantajan ohje, tasokkaasti lennot ja hotellit (edustamista) eli käytännössä kalleinta.

No se oli niitä hulluja vuosia ennen lamaa. Nyt käydään nettineuvotteluja villapaita harteilla.

aloittajalle

Mistä paikkakunnasta on kyse, voisko tuota suurta salaisuuksien verhoa raottaa?
Vai onko aloitus tehty vain riidan aikaansaamiseksi? Itseasiassa on hyvä että ap löytää omalle kukkarolleen sopivan halvan vaihtoehdon. Vai?
Mitä mahtanee tuumata jos joku ostaa sen kalliimman, harmittaako p...ti vai?

TL:n kanta-asiakas

Olennaista: mistä ko. firmat ottavat hotellit? Travellink ottaa ne booking.comista.
Tuosta toisesta en tiedä kun en sitä käytä.

rikas on järkevä

Olennaista on myös miten ja minkälaisia lentomääriä kyseiset toimistot varaa. Vai.

Aloittaja on terveellä pohjalla kun seuraa hinnoittelua.

Valitettavasti näitä öykäröitsijöitä on liikaa,
siitähän kertoo että Suomi on euroopan kallein lähes kaikessa.

Mielelläänhän yhtiöt näitä vetää höplästä.

Tirlittan

Omasta mielestäni tein asiallisen aloituksen varteenotettavasta asiasta ja kommenttinikin ovat mielestäni aivan asiallisia.
Jos joku haluaa alkaa riitaa haastamaan niin älä sysää sitä minun harteilleni... jooko...

Jos joku haluaa maksaa samasta tuotteesta kalliimman hinnan niin miksi se minua harmittaisi?
Lähinnä tulee mieleen Saunalahden mainos jossa on tämä \"rikas perhe\"

Tässä tapauksessa ei liene matkakohteella mitään väliä, miksi se sinua kiinnostaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat