Ehdotus ylläpidolle

&Beyond

Vuoden päivät tätä palstaa satunnaisesti seuranneena ja pari kertaa tänne kirjoittaneena en ole voinut olla huomaamatta kuinka palstan taso painuu alas kuin lehmän häntä. Asiallisinkin aloitus muuttuu muutaman viestin jälkeen pelkäksi riitelyksi ja ...ttuiluksi. Jotkut kirjoittajat vaikuttavat joko noin kymmenvuotialta tai vaihtoehtoisesti hoitoon ohjattavilta. Helpostihan näin käy kun nimimerkin takaa pääsee laukomaan mitä sylki suuhun tuo.
Mikä tähän olisi sitten ratkaisu? Tietysti nimimerkkien käytön lopettaminen ja vain omalla nimellä kirjoittaminen siistisi paikan kertalaakista, mutta saattaapa käydä niinkin, että ne vähätkin (asialliset) kirjoittajat kaikkoaisivat muille forumeille. Mitenkäs olisi rekisteröidyt nimimerkit? Eli kirjoittajan tulisi rekisteröidä oma nimimerkkinsä ja vain sillä pystyisi kirjoittamaan forumille. Tämä on käytössä melko monella palstalla ja tuntuu aika tehokkaasti karsivan ainakin kaikkein pahimpia ylilyöntejä. Tämä saattaa vaatia forumisoftan vaihtamista/päivittämistä, mutta ei liene mitenkään kohtuuttoman vaikea tai kallis projekti.
Ja tähän perään, uudistusta odotellessa lupaus, johon kaikki samaa mieltä olevat voisivat lisätä omansa:
Minä &Beyond lupaan ja vannon, että nyt ja jatkossa käytän vain ja ainostaan tätä nimimerkkiä, ugh!

Sivut

Kommentit (45)

Taru

Kyllä, jonkinlainen asiallistaminen olisi paikallaan. Rekisteröityminen voisi varmaan auttaa ainakin jonkin verran.

Olen joskus miettinyt myös nimimerkkikieltoa (jonka toteuttaminen tosin voi itse asiassa olla vaikeampaa), sillä nythän on niin, että jotkut ihan fiksut ja asialliset nimimerkit jostakin käsittämättömästä syystä herättävät niin suuria tunteita, että heidän kirjoituksiaan luetaan kuin piru Raamattua ja heitä ihan tavan vuoksi arvostellaan hyvinkin epäasiallisesti.

&Beyond

Ehkäpä nimimerkin rekisteröimispakko vähentäisi myös tuollaisten nimimerkin \"vain yksi häirikkö\" kaltaisten paranoidisten puupäiden meuhkaamista täällä. Jännä juttu jos mut on jo aikaa sitten tunnistettu tämän palstan ylläpitäjäksi, tuli nimittäin itsellenikin yllätyksenä. Olen kyllä havainnut että täällä \"tunnistetaan\" kirjoittajat todella pienestä, mutta tämä oli kyllä huippu.
Oletteko muuten huomanneet että tällaisissa tapauksissa kirjoitetaan aina passiivissa, \"...on tunnistettu, ...tiedetään samaksi nimimerkiksi... etc\"? Eli kirjoittaja siinä vain kertaa \"julkista tietoa\", ei suinkaan itse väitä yhtikäs mitään. Juuri tuollaista roskakirjoittelua se rekisteröintipakko varmaankin vähentäisi.

yksinkertaista

Olemassa olevaan ongelmaan ei mikään tuo vedenpitävää ratkaisua. Se on nähty myös foorumeilla joihin rekisteröidytään.
Kuinka sairaalloinen ihminen voi yhtäkkiä muuttua?
Ei voi, siinäpä se.
Täällä touhu on hirveintä mitä missään, se on helppo nähdä. Antaa sivuston vaipua unhon yöhön, ei kait siinä kukaan menetä mitään.
Ne jotka eivät kirjoita yhtään matkailuun liittyvää viestiä, ovat häiriköitä täällä. Päitä ei ole vaihtoon saatavissa!

pian menossa myös

Suomi vihaa Kreikassa- ketju on tyylinäyte ylläpidon likasanko journalismistä.

Vääristelty aihe ei innostanut ketään,tunnistettiin tekijä, niin rouva syöttää kahdeksan viestiä perän jälkeen. Sitten riitelee muiden kera.

Ei ihme että sivusto kituu. Ei tuollainen sitä \"ittiään\" jaksa ketään innostaa.

Ajatuksenakin täysin hullu. Kreikassa lomailee niin paljon suomalaisia että on typeryyden ylistys mustamaalata kyseistä lomakohdetta.

lähdössä

Taru on jonkinasteisesti oikeilla jäljillä eli ilman nimmaria kirjoittaminen ratkaisi jotain.
Kun ei ole yksikään \"ns.sallituista vakkareista\" joutuu haukutuksi vaikka kirjoitus on asiallinen.
Mutta jos jokainen katsoisi asioita rehellisesti ja yrittäisi jokaikisenä päivänä hillitä sen pimeämmän puolensa esiintuomisen, oltaisiin oikeilla jäljillä. Toki joku pahasti pihalla oleva ei onnistu tässäkään, siinä tapauksessa vaan sitten ylläpito poistelemaan herjaviestejä. Niinhän on nytkin mutta ylläpidon voimat ei riitä, eihän ympärivuorokautisesti voi vahtia pitää.

älkää teeskennelkö

Tunnustakaa tosiasiat. Korjaus on sitten helpompaa.
Nimimerkin pois jättäminen ei auta,koska ylläpito näkee IP kuka kukin on.

Täysin naurettava väite ettei ylläpito ehdi siivoamaan. Kiertää itse sivustolla 4-6 kertaa vuorokaudessa. Mikäli jättäisi ne kommentinsa
julkaisematta niin ei oli siivottavaakaan.

yrittää ja yrittää..

&beyound kirjoittaa asian ytimeen. Eli nuo iänikuiset heitot ilman mitään varsinaista viestiä ati edes omaa sitoutumista esittämäänsä \"asiaan\", ne viestit ovat tätsin turhanpäiväisiä. Kuinka joku edes ilkeää tuollaisia arvailuviestejä lähettää.... monta kirjoittajaa = joku ylläpito tms!! Pakko olla jokin vuoto hiustensa alapuolisissa osioissa. Itse ei huomaa varmaan mitään kummaa eli naurettavuuttaan ja suunnatonta sekoiluaan.

matkaaja

Kummajainen hokee koko ajan Aller Aller Alle... ja Seiska.
Onpas \"tasokas\" ihminen kun Seiskaa lukee.... itse näen sitä pakosta vain kun joskus sattumoisin asioin Alepassa. Siellä sitä roska-aviisia ainakin näyttää olevan myynnissä. Ei tulisi mieleenkään ostaa tai lukea moista.
Kautta aikojen on sanottu : jäi levy päälle... tuossa tapauksessa ainakin pitää paikkaansa, levy on suorastaan jumittunut soimaan samassa kohtaa, junnaa ja junnaa.

19,04,2009

En viitsi edes luetella täti tärkeän käyttämiä nimimerkkejä.

Tavoilleen uskollisena väittää jonkun lukevan seiskaa. Tosi tyhmää. Itsekin tiedän monia lehtiä enkä lue niitä.

Perheyritys Aller on rekisteröity Oy Mitä siinä on junnaamista?

Unohdit nuo nimimerkkilainaukset. Hajamielisyyttä vai pahenpaa.

Tirlittan

Herttanen sentään, enpä ole tullut koskaan ajatelleeksi että kuulun johonkin \" tasoon\" mulle tulee nimittäin Seiska lehti ihan tilattuna.
Siinä on kaikkein paras televisio ohjelmaopas.

&Beyond

Kertokaas nyt mullekin että mitenkä tämä Sanoma Magazines\'n lehden kotisivuilta löytyvä forumi liittyy Aller Julkaisuihin? Kyseessä on kaksi keskenään kilpailevaa yritystä, joten on melko vaikea kuvitella Aller Julkaisuiden hoitavan moderointia Sanoma Magazines\'n sivuilla. Ainakaan mä en löydä näiltä sivuilta mainintaa tällaisesta kilpailijalle ulkoistamisesta. Vai tiedättekö te jotain sellaista mitä mä en?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat