Korsika

ranskafriikki

Eilen katsoin tallentamani ohjelman (Ranskan TV:stä)Korsikasta. Mahtavaa luontoa, kauniita kyliä tai kaupunkeja ne taitaa olla kun nykyään kaupunki on yleinen kuntamuoto.
Silloin tällöin on ollut mielessä meno sinne pitemmäksi aikaa. Mitenkähän olisi helpointa matkustaa sinne, Nizzan kauttako? Onko jollain matkaajalla asiasta kokemusta tai toisenkäden tietoa?
Muu Ranska on aika tuttua kyllä.

Kommentit (3)

Tirlittan

Voin suositella lämpimästi, Korsikalle on helppo menettää sydämensä.
2000 luvun alussa olin omatoimimatkalla Korsikalla, ensin lensimme Nizzaan josta laivalla Ajaccioon.
Viikon kiersimme saarta ja viimeinen etappi oli Bastia josta palasimme laivalla Marseilleen.
Ystävä oli järjestänyt yöpymispaikat matkan varrelle, joten itse kuljin vain aivottomana perässä.
Aika oli lokakuun alkupuoli, ilmat olivat silloin vielä leppoisat.
Mutta varoituksen sana, jos menee laivalla niin tuo väli Nizza-Ajaccio saattaa olla myrskyisä, siellä on ristiaallokkoa.
Kaksi kertaa olen merisairaana tehnyt siellä kuolemaa, toinen kerta oli Kristina Reginan Välimerenristeilyllä.

Pääseehän saarelle myös lentäen, välilasku Pariisissa.

ranskafriikki

Tirlittan, kiitos tiedoista.
Lentäen on kyllä paras mennä varmaan, ollaan Ranskassa silloin tällöin muutenkin eli pitempiäkin aikoja, mutta Korsikalle ei olla päästy vielä koskaan.

ranskafriikki

Yllättäen tuli Välimeren edellisellä lomallamme vastaus kaikkiin tuota saarta koskeviin kysymyksiin ja erinomaisia vinkkejä mm. autoiluun saarella.
Pariskunta oli käynyt tänä vuonna Korsikalla, kertoi hyvin paljon tärkeätä tietoa eri asioista ja tieto oli tuoretta. Nyt ei ole konsti eikä mikään hoitaa tuota reissua \"kotiin\". Sinne ei mikään firma järjestä matkoja ja se on lähinnä plussaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat