Retket Eilatissa

Erkki P.

Onko tietoa miten hyvin Eilatista löytyy paikallisia matkanjärjestäjiä joilta saisi kohtuuhinnalla kansainvälisiä retkiä Jerusalemiin ja Petraan?

Suomalaisten hinnat kun on todella suolaisia.
Pelkkä päiväretki Petraan kahdelta melkein 500 euroa.

Ehyptissä ainakin suomalaisilla firmoilla oli 3 kertaiset hinnat paikallisiin nähden.

Kommentit (11)

Erkki P.

Ei ole kukaan käynyt Eilatissa?

Entäs pitääkö sellainen paikkansa että Turkin tai Tunisian leima passissa voi nykyään olla este maahanpääsylle Israeliin? Eli matka tyssääkin kentälle.

-maija

Varmaan moni on käynyt Eilatissa, mutta ainakin minä itse olen ollut vain Aurinkomatkojen järjestämällä retkellä. En siis osaa vastata, valitan.

tupu

Hinta mikä hinta, mielestäni en ole ennakkoluuloineen, mutta Israelista pysyn kaukana
täst´edes. Matkaan lähdin avoimin mielin, todellisuus vaan oli suoraan sanottuna mielestäni pelottava.

Tättis

Oon ollu Eilatissa, eikä passin leimoja mitenkään erikoisesti tutkailtu. On mm Turkin leimakin.
Eikä Israelin leimastakaan ole ollut mitään haittaa.

Kyselelevät ja utelevat tullissa niitä näitä niin kuin kuuleman ovat aina tehneet.
Hiukan ovat hellittäneet, ettei ihan kotitalon katon väriä tarvitse enää kertoa.

En muista nähneeni retkien järjestäjien mainoksia katukuvassa.
Itse Eilat oli aika pienimuotoinen eikä suuremmin kaupallinenkaan.

500 on Petran reissusta aika hyytävä kustannus.
Itse käyttäisin taksin palveluja.

Ihan ok paikka.
Ei erityisesti mainittavaa eikä moitittavaa.

Mimi

Kävin viime vuonna Eilatissa päiväretkellä Jordanian puolelta Aqabasta. Kaupungithan ovat aivan vierekkäin rajan molemmin puolin. Jordanialaisia takseja oli heti rajalla odottamassa kyytiläisiä. Toki siitäkin voi ottaa taksin ja sopia Petran retkestä, mutta rajalle voi varmaan tilata myös jordanialaisen oppaan ja kuljettajan hakemaan teidät retkelle sovittuna ajankohtana.

Rajan ylitys oli meidän kohdallamme melko sujuva tapahtuma. Petraa suosittelen lämpimästi, se oli ainakin oman matkamme kohokohta. Varaa mukaan lämmintä vaatetta, varsinkin aamulla Petrassa oli melko viileää.

Mimi

Erkki P, kysyit myös noista leimoista. Minulla on passissa myös leimoja Egyptistä, Tunisiasta, Kuubasta ja jopa Libyasta. Vähän pähkäilin samaa kuin sinäkin, mutta ei niistä leimoista ollut Israelin rajalla mitään ongelmaa.

Uskaltaisko lähteä

Israelin tullissa on suuri vaara joutua ns. kumihanskaan, mikä ei ole mitenkään miellyttävä kokemus.
Oppaiden mukaan \"kumihanska\" Israelissa on eniten käytössä, jos otetaan tavallisimmat turistikohteet huomioon.

Eilatissa viihtyjä

Olen ollut Eilatissa useasti. Itse olen ollut vain matkatoimiston järjestämillä retkillä, mutta kuulin joidenkin menneen Jordanian puolelle ihan kävellen, ja ottivat sitten jordanialaisen taksikuskin, joka vei kaupunkiin. Oli kuulemma varsin edullinen. En tiedä, mitä taksi velottaisi kyydistä Petraan. Sinne on melkoinen matka. Paikalliset järjestävät ainakin kansainvälisiä pikkuretkiä Eilatin lähitienoille. Jospa veisivät Petraankin. Kysyä aina kannattaa.
Ei Eilatissa tullia tarvitse pelätä, jos on ihan tavallinen turisti. Kyselevät kaikkea, mutta se on siellä tapana. Maassa maan tavalla. Turvallisuusvaatimukset ovat ymmärrettävästi omaa luokkaansa Israelissa. Muuten ovat suvaitsevaista ja ystävällistä väkeä.

Leimoja passissa

Se on niin päin, että Israeliin pääsee, vaikka passissa olisi mitä tahansa leimoja, mutta jos passissa on Israelin leima, ei pääse moniin arabimaihin. Leiman voi Israelissa pyytää erilliselle paperille, jos ei halua sitä passiin.

Peppi

Noin se oli ennemmin että Isarelin leima saattoi tuoda muualla ongelmia mutta tänä vuonna kuulemma sen Gazan avustuslaivan valtauksen jälkeen jossa Israelilaiset tappoivat useita mm. turkkilaisia on Turkin ja Israelin välit olleet kireitä ja Turkin leima voi aiheuttaa ongelmia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat