Juu vai ei ?

Tirlittan

Etusivulla kerrotaan tulevan talven suosikkikohteista.
Siellä suosikeiksi ovat nousseet vanhat tutut, Kanaria, Egypti ja Thaimaa.

Mitä mieltä olette näistä retrokohteista, nostatteko peukut pystyyn vai nyrpistättekö nenäänne, ovatko kohteet teille jo liian tuttuja?
Jos peukku nousee niin mikä näissä kohteissa on mielestänne kaikkein parasta?

Aihe kiinnostaa minua sillä en ole käynyt näistä muualla kuin Egyptissä, mutta sielläkään en ole ollut Hurghadassa ja Sharmissa kuin vain käymäseltään.

Sivut

Kommentit (30)

4712

Eduskunta käyttää jaa-ei sanastoa. Lienee kansallinen kiva että vaihtoehtoja löytyy.

Tuttuja ja tuntemattomia yhtä aikaa on annetut vaihtoehdot. Ei kymmenenkään matkaa kokonaisuutta selvennä. Ihmiset asuu ikänsä suomessa mutta eivät tunne valtiota. Sitten piipahtaa kaksi kertaa Kanarialla (5 erilaista saarta) ja kertoo että kyllästynyt.

Suosikit on suosikkeja. Lämmintä piisaa,hintataso kohtuullinen,mitään en ole pois sulkenut. Kohde määräytyy hyvinkin sattumanvaraaisesti.

AjnaAlie

Juu ja kyllä, jokaiselle kolmelle peukut! Vain Egypti on käymättä, vaikka Luxoria ja Kairoa olen ehdotellut vuosien ajan, mutta kun mies ei suostu lähtemään:)

Kanaria taas on joka talven kestosuosikkimme: lyhyet lennot, paljon erilaista matka- ja majoitustarjontaa edullisista laadukkaisiin, yksinkertaisesti se vain on helpoin kohde päästä pakoon pakkasia ja lumimyrskyjä!

Thaimaakin on tuttu lähes kymmenestä eri kohteestaan, turkoosi meri, laadukkaat hotellit, ystävälliset ihmiset, vähän liian kuumaa tosin, mutta oiva lomakohde sekin!
Tämän talven kaukomatka suuntautuu uuteen maahan, Meksikoon, odotukset ovat korkealla.

Martta

Juu ehdottomasti. Ensi talvena tammikuun lopulla viikoksi Kanarialle. Suunnitelmissa patikointia Gran C:n pohjoisosissa ja kaupunkilomaa Las Palmasissa.

näitä sattuu

Minuun ei solvausketjut pure. Etenkin tökerösti tehdyt, joten peukut pystyssä näille kohteille.

Kun vielä olisi Air Finnlandia,niin sillä lennettäisii.

Vastauksista syntyi mielikuva että tuhdit paperiset matkaesitteet on in. Peukutan niidekin puolesta. Koska pidän niistä.

tättis

No juuuu!

Liian kauan on löyhytetty kaukomatkojen ja erilaisuuden tuulessa. Ei ole kelvannut auringolla mahtailu vaan paikan eksoottisuus on vetänyt tuulta purjeisiin keskusteluissa.

Matkustaminen ja lomailu ovat aina mukavaa, vaikka eväsrepun kanssa askellus naapurin tontin puolelle.

Lempeät tuulet suotakoon jokaiselle matkustavaiselle.

Itse lähdössä talvella Aasian puolelle taas, mutta hyvin kelpaisi matka Kanarian saarillekkin.

Pst. Terveiset kaikille vakinimmareille.
Talven lähestyessä alkaa taas olla joutoaikaa
tällekkin osiolle.
Mukavasti Tirli oot jaksanu ylläpitää yhteisön aktiivisuutta vaihtuvilla aiheilla. Igoor huhuu, ootko täällä jossain!

Igors

Moi moi tättis. Kyllähän minä täällä jokapäiväinen katselija olen. Ikävä kyllä turhan usein vastauksia lukiessaan tahtoo tuo pieni piru istua olkapäälle ja kuiskuttelee korvaani..\"vastaa, vastaa vain noihin provoihin, kyllähän sinä vitt....a osaat siinä kuin tuo yksi\".

Kun en nyt kuitenkaan tahtoisi moiseen sortua niin olen sitten vain kuunteluoppilaana vai pitäisikö sanoa lukijaoppilaana.

Nyt kuitenkin jälleen ihan asialliseen aloitukseen voi omia mielipiteitään laittaa. Vastaukseni on JUU.

Taitanee olla kuudes kerta kun talvella jälleen suuntaan (mukana lastenlapset) Egyptiin. Nyt tosin paikkana on Sharm-el-sheikh. Kyllähän siitäkin on hyötyä kun samaan valtioon/paikkaan menee, tunteehan \"talon tavat\"

Tuo toinen vaihto-ehto Thaimaa on kyllä minullekin ihan ok ja sinne voisin aivan hyvin uudelleen jälleen mennä. Vaimo tosin tahtoo vaihtelua eikä niin usein tahtoisi samaan paikkaan mennä.

Kanaria on jäänyt hieman taka-alalle. Aikoinaan yli kolmisenkymmnetä vuotta sitten nuo kaikki saaret tuli käytyä ja nythän ne ovat varmasti aivan toisenlaiset. Nythän sitten voisi tuntua että aivan uuteen paikkaan menisi mikäli sinne matka suuntautuisi.

Tättis puhui kyllä asiaa tuosta kaukomatkojen ihannoimisesta. Ei onnistunut lomamatka vaadi maapallon toisellepuolelle menoa.

Tirlittan

Nyt on aika oikaista omat perättömät puheeni kun väitin että koskaan en ole Kanariansaarilla käynyt.
Kun joku tuossa Kanarian ketjussa suositteli Lanzarotea niin palikat päässä liikahti.
Olenhan toki saaren mustilla laavarannoilla käyskennellyt.
Mielessäni olen kuitenkin pitänyt sitä aina omanaan itsenäisenä saarenaan.

Tänään on ollut hyvä päivä herätä.
Ketju on pysynyt ainakin tähän asti asiallisena ja illalla lennän Finnairin lennolla Krakovaan.
Hyvää matkaa minulle!!!

vai niin...

Noista ei tule kyseeseen Thaimmaa eikä Egypti. Kanaria mahdollisesti ellei löydä sopivaa kaupunkimatkaa kohtuuhintaan.
Toki halpismaat eivät kieho, niihin kuuluu nuo kaksi muuta. Turvallisuus on tärkeä matkalla, samoin se miten ko. maassa suhtaudutaan naisiin.

ohikulkija

Mitä halppismaalla on tekemistä lennon turvallisuuden kanssa. Ei Finnair niihin huonompia koneita valkkaa.

Naisten kohtelu on verrannollinen tähän sivustoon.
Jos käyttäytyy korrektisti ja kirjoittaa asiallisesti niin mitään häikkää ei synny.

Vastavuoroisesti nenille tulee joka maassa jos intoutuu melskaamaan. Huono,töykeä käytös peilaa hotellin palvelutasoon vaikka olisi sen seisemän tähteä

kaukana poissa

Vähän tuntuu siltä että kaukomatkoista ei olisi suotavaa edes mainita näillä ketjuilla?
Siis kaukomatkaajien on parempi olla kirjoittamatta näille ketjuille.
Tuntuu siltä että ketjut on pyhitetty tietylle joukolle, kouralliselle kirjoittajia.
Siispä hyvää jatkoa.

Ulpukka

Juupa juu kaikille kolmelle kohteelle.Kanarian kohteet ovat hyvinkin tuttuja,enkä ole vieläkään kyllästynyt.
Olen vuokrannut melkein aina auton ja sillä pörrännyt ympäri saaria,saaden kustakin saaresta irti ehkä enemmän,kuin pyörimällä vain hotellialueiden tuntumassa.

Egypti on myös suosikkini.Faaraoiden aikaiset pyramiidit,vanhat temppelit,kuninkaiden tuhansia vuosia vanhat haudat ja Kairon museo ovat vertaansa vailla.
Katariinan luostari Siinain vuoristossa on sykähdyttävä.Siellä liikumme Raamatun historian alkulähteillä.
Punaisen meren kirkkaat vedet ovat verrattomia sukeltamiseen ja snorklaamiseen.Ja tietenkin uimiseen,josta itse henkilökohtaisesti kovasti pidän.Vedet ovat lämpimiä myöskin keskitalvella.

Thaimaasta minulla oli ennakkoluuloja,mutta niin se ihmisen mieli muuttuu.Aasiassa olin kyllä käynyt useassakin kohteessa,mutta aina sanoin,että Thaimaahan en lähde.Mutta,viimetalvena olin keski-Thaimaassa kolme viikkoa,ja kuinka ollakaan,tulevana talvena menenkin kolmeksi viikoksi uudestaan.Tälläkertaa etelä-Thaimaahan katsomaan upeita maisemia,sekä snorklaamaan ja uimaan.Ja tietty,nauttimaan herkullisesta ruoasta.
Tulipa kerrottua miksi juupa juu näille kolmelle suosikki kohteelle.

nöpönenä

Miksi ihmeessä nyrpistelemään nenää noille suosituille kohteille. Nyrpistäisin mieluummin nenääni sille, jolle tuommoinen edes tulee mieleen!

western

Totta on että muslimimaissa nainen on vähintään toisen ellei sitten komannen luokan kansalainen. Sama koskee Aasiaa, naista ei arvosteta, on miehen palvelija. Kelle se on ok, siitä vaan ja huivi päähän. Ei Taikkulalle , samoin Egyptille. Mutta miksi tuo kysymys eli juuri nuo vaihtoehdot piti ottaa esille, sitä en ymmärrä.
On ihan tarpeeksi hyviä eurooppalaisia ja muiden maiden miellyttäviä maita. Mutta tuo on siis eettinen kysymys josta ei kannata edes väitellä. Jokuhan hyväksyy esim. ihmiskaupan ja sen lieveilmiöt, joku taas ei.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat