Sää Pekingissä

Ei vielä kokemusta

Ensiksikin kiitos niistä hyvistä vinkeistä, joita annoitte Kiinan-matkaa varten. Olen nyt päättänyt lähteä Pekingiin ja alustavasti suunnitellut maaliskuuta. Olen yrittänyt selvittää Kiinan sääolosuhteita eri vuodenaikoina, mutta näyttää siltä, että tietoja saa vain nykyhetken säätilasta. Mitä ajankohtaa suosittelette Pekingin-matkalle? Kiitos neuvoista!

Kommentit (7)

Taru

Suositeltava ajankohta riippuu tietysti vähän siitä, miten hyvin esim. siedät kuumuutta. Minä olin matkalla kesäkuussa, jolloin lämmintä oli kolmisenkymmentä astetta. Bussi jolla liikuimme, ravintolat ja hotelli olivat kuitenkin ilmastoituja, joten hyvin sen kesti, vaikka en mikään helteen ylin ystävä olekaan. Matkallemme osui lisäksi harvinaisen selkeä sää eikä mistään savusumusta ollut tietoakaan.

Olympian esitteen mukaan maaliskuun keskimääräinen päivän ylin lämpötila on 11 ja yön alin 0 astetta. Huhti- ja toukokuussa ylimmät ovat 19 ja 25, mikä voisi varmaan olla aika mukava lämpötila.

Martta

Onnittelut valinnasta. Maalis -huhtikuu on varmaankin hyvä ajoitus. Olen käynyt Pekingissä helmikuussa, ja silloin oli vielä melko koleaa, talvitakkia ja hanskoja tarvittiin. Kostea tuuli teki ilmasta kylmemmän kuin mitä lämpömittari näytti. Hyvänä puolena se ettei matkailijoita ollut vielä ihan hirveästi.
Toinen reissu oli heinäkuun lopulla ja oli kostean kuumaa, vähän liian lämmintä minulle. En kyllä jaksanut viimekesän helteitä täällä Suomessakaan.

Ile

Viimeksi olin syyskuun puolivälissä. Sillon oli lämmintä runsas 20 astetta, joten aivan mainio ilma liikkua. Kiinan muurillakin jaksaa kävellä paremmin kuin pahimmilla helteillä.

Maaliskuu saattaa olla vähän viileä ja vuorokautiset erot suuria, joten jos haluatte kuljeskella kevyellä vaatetuksella niin huhti-toukokuun vaihteen tienoilla voisi olla mukavat lämpötilat.

Kaktus

Pekingin matkalla olin huhtikuussa, silloin säätila oli ihanteellinen meille pohjolan ihmisille.
Lämpötila oli kaksikymmentä astetta, ehkä vähän yli keskipäivällä.
Magnoliat kukkivat huhtikuussa kaupungin puistoissa ja ympäristössä.

mummu

Huhtikuun lopulla minäkin olin, olimme Puutarhamatkalla, komeita,isoja alueita tulppaaneita,hyasinttejä, sinisateita,kirsikkapuita ja muita ihania kevätkukkijoita.

Asteita oli silloin + 20-25*

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat