Mistä syystä olet joskus saanut korvausta matkanjärjestäjältä, hotellilta tai lentoyhtiöltä?

AjnaAlie

Muutamassa sivuston ketjussa on käyty keskustelua varsinkin Air Finlandin konkurssin aiheuttamista muutoksista lomalentoihin tai varattujen lomien peruutuksista. Finnmatkat on saanut negatiivista huomiota, mutta yllättäen Air Finlandin asiakkaat ovat tyystin puuttuneet keskusteluista. Mahtaako hiljaisuus tarkoittaa, että ovat tyytyväisiä saamiinsa korvauksiin?

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksianne, missä tilanteissa olette joskus saaneet korvauksia matkanjärjestäjältä, hotellilta tai lentoyhtiöltä tai vaikkapa joltakin muulta matkaan liittyvältä toimijalta?

Kommentit (9)

Tirlittan

Muutaman kerran omatoimimatkalla on hotelli ollut ylibuukattu.Aina olen saanut jonkinmoisen hyvityksen joka on ollut korkeatasoisempi majoitus, ilmainen täysihoito , aamiainen yms.

Kerran matkanjärjestäjä on perunut tilatun matkan vähäisen osanottajamäärän vuoksi ja silloin tarjottiin korvaukseksi seuraavalle matkalle 10% alennusta.

Yhteenvetona sanonkin että aina olen ollut tyytyväinen tarjottuihin hyvityksiin,mitään ei ole jäänyt hampaankoloon.

AjnaAlie

Aloittajana laitan omat vähäiset korvauskokemukseni, jotka rajoittuvat käytännössä yhteen ainoaan lomalentoon, vaikka ollaan jonkin verran reissattu.

Muutama vuosi sitten Finnairin iltalento Hki-Bangkok myöhästyi 8 tuntia (myöhästymisestä ilmoitettiin tietenkin tipoittain 1-2 tunnin välein). Lentomatkustajat saivat ostokuponkeja lentoaseman ravintoloihin ja tax-free myymälään n. 40-50 euron edestä sekä lapsiperheille tarjottiin lentokenttähotellista lepohuoneita.

Lennon jälkeen olimme miehen kanssa myöhästyä myös Bangkokissa jatkolennolta pohjois-Thaimaahan omaa syytämme, kun \'unohdimme\' olevamme AM:n kiertomatkalla ja seurata AM:n ryhmää! Ehdimme juosten koneeseen, mutta matkatavaramme tulivat hotelliimme vasta seuraavana aamuna, mistä syystä saimma yllätykseksemme AM:ta n. 40-50 euron hyvityssetelin.

Mieheni sai viime keväänä 50 euron etusetelin KLM:n jatkolennon Bnk-Frankfurt-Hki myöhästymisestä käytettäväksi KLM:n palveluihin.

Nämä hyvitykset on saatu ilman erillisiä reklamointeja. Lentoyhtiöillä onkin aika selvä yleinen korvausohjeisto eri tilanteisiin.

yksi

joitain vuosia sitten saatiin korvausta siitä kun lentoaikataulu muuttui kahdeksalla tunnilla.
yleensä kaikki \"koevaukset\" olen itse maksanut....

tyytyväinen asiakas

Entisaikaan oli ehkä väljempi tuo hyvitysasia.
Eräät \"hyvitykset\" tuli ettei tullut edes huomautettua. Liittyen hotellihuoneen muodollisiin puutteisiin sekä eräillä retkillä
kun touhu karkasi oppailta käsistä paikallisen kuljettajan \"eksyttyä.\"
Eli asiallisesti on hyvitetty, tosin eiväthän nämä rahallisesti kummoisia ole mutta ajatus on hieno. Eli hotelli tarjosi illalliskorteja / rinksukuponkeja ja matkatoimisto ilmaisia retkiä.

Pekka

Kerran saimme muutaman sadan euron arvoisen lahjakortin matkayhtiöltä kun jouduimme matkalla oleman ensimmäisen yön heikompitasoisessa huoneessa kuin mitä olimme alunperin varanneet. Huoneesta oli kyllä paremmat näköalat kuin siitä johon lopulta päädyimme.

Ruoka/juomakuponkeja on saatu usein mun lennot myöhästelevät.

Laura Kataja

Eiköhän ole hyvitykseksi laskettava kun muinoisella partioreissulla (vuosi oli 1989) lähtö Kathmandusta kohti kotia viivästyi ensin neljä tuntia jostakin tuntemattomasta syystä (kone tuli kentälle tuon verran myöhässä) ja sitten viisi lisää, kun kenttähenkilökunta kiireissään kolhi koneen oven ja varaosa jouduttiin lennättämään Bangkokista. Lufthansa tarjosi ateriat kahteen otteeseen, jälkimmäisen juomineen.

Pojan leirikoulumatkasta saatiin jokin prosentti takaisin, kun lähtö viivästyi vuorokauden (olivat jo lentokentällä) jonkin konerikon takia.

Sinikka

Muutama vuosi sitten Finnmatkojen lentomme Barcelonaan peruttiin vähäisen osallistujamäärän takia. Saimme 100 euron korvauksen,mikä oli mielestämme vähän, koska korvaavaa lentoa ei pystytty järjestämään ja sukujuhlat jäivät väliin.

16h odottelua

Saatiin matkanjärjestäjältä korvausta, kun jouduttiin odottelemaan 16h Helsinki-Vantaan lentokentällä uutta lentokonetta. Piti tehdä hätälasku sinne, kun oltiin lentämässä Porista Antalyaan.

milla

Olen saanut korvausta kun varauksessa oli eri lipputyyppi mitä lento oikeasti oli, ja pitikin maksaa matkatavaroista vielä erillinen maksu.
Kerran olisin saanut lentoyhtiöltä korvausta kun laukku tuli vasta seuraavana päivänä, mutta ei tarvinnut ostaa mitään joten pystyin odottamaan laukkuani.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat