AM:n info

Plusasiakas

Aurinkomatkat antaa tietoa että lähtöselvitys Helsinki-Vantaalla tehdään automaatin kautta tai tekstiviestillä (Plus-asiakkaat).
Tekstistä saa kuvan että check-in-pisteitä ei olisi edes olemassa, mutta sehän ei pidä paikkaansa.
Erheellinen tieto ei ole kovin mukavaa.

Kommentit (8)

Hilary

Niin eikö Finnairin pyrkimys ole kuitenkin siirtää asiakkaat pois kentän check-in -tiskeiltä ja ne tulevat jossain vaiheessa poistumaankin kokonaan, joten hyvä on \"opettaa\" asiakkaat siihen jo nyt.

Ile

Aurinkomatkojen käyttämän lentoyhtiön (Finnair) lähtöselvityskäytännöt ja lentoaseman check-in- pisteiden olemassaolo ovat kaksi eri asiaa.

Check-in-pisteet tuskin tulevat poistumaan Helsinki-Vantaalta vuosiin, vaikka Finnair asiakkaansa Suomessa ohjaakin sähköisiin, omatoimisiin selvityksiin.

selvennystä

Lähtöselvityspisteet eivät tule koskaan poistumaan kokonaisuudessaan. Sen ovat kertoneet ja ensimmäisen luokan matkustajille palvelu toimii aina ja myöskin nyt, heidän ei tarvitse mennä itsepalvelutikislle. Businessluokasta en ole varma.

Hilary

1. luokka = business

Kun AM antaa em:n ohjeen, tarkoittaa se nimenomaan turistiluokan matkustajia. Ja kyllähän julkisuudessa on jo pitkään kerrottu, että Finnair haluaa turistiluokan matkustajien tekevän lähtöselvityksen automaatilla / netissä / tekstiviestillä. Joten en ymmärrä, että mikä tuossa AM:n infossa on harhaanjohtavaa / väärää??!!

Tiskipalvelut on tarkoitettu vain busineksen porukalle, vammaisille, saattajan kanssa matkaaville tai muuten erityistä apua tarvitseville. Ei normimatkaajille, joita suurin osa on.

työ+loma

Moni on tuota asiaa ihmetellyt. Helsingissä toimii tsekkaus tiksillä, menin juuri viime sunnuntaina osloon ja tulin seuraavana päivänä takaisin.
AM yrittää saada (tai siis finnair itseasiassa) kaikki tsekkaamaan itse mutta mitään pakkoa ei ole.
Tuttava oli Islannissa eli lennot Reykjavikiin IcelandAirilla. Helsingissä oli palvelu ollut mutta ei Keflavikissa, siellä oli automaatit ja kuulemma iso joukko ihmisiä ihmettelemässä, valtaosa nuoria.
Tämä on totta jos joku muuksi väittää. Seuraava lentoni on ensi lauantaina, Finnair ja tilauslento. En edes harkitse itse tsekkausta.
Tuo itsepalvelun tyrkyttäminen on sitä kuuluisaa huonoa suomalaista palvelua. Täälläkin joku kehuskeli että meillä palvelu on erinomaista, mútta moni on toista mieltä. Hyvä sieltä kotisohvalta on herjaa heittää.
Eihän ne ip-palvelupisteet riitä mihinkään kun ajattelee mikä ihmismäärä Helsingissäkin on. Vielä kun menään tietotekniikan ongelmiin, sitökin selvempi että ruuhkaa syntyy. Kai ne koneet sitten odottaa ja odottaa...
Moni on työpaikalla kysnellyt tuosta itsetsekkauskesta, ihmetellen kun saa erheellistä tietoa.

luokat

Valtaosa Suomessa lentomatkoja käyttävistä asiakkaisat ovat turistiluokassa matkaavia. meillä on ainakin työpaikalla kielletty ottaa muuta kuin turistiluokan lippu. Pikkasen eri asian on esim. Atlannin ylittävät lennot.Koneissa se Business-luokka ja ykkösluokka on aika pieni jo tilaltaan, sekin kertoo jotain.

Anja

Aurinkomatkojen lennoille, kuten Finnairin muillekin lennoille, toivotaan turistiluokan matkustajien tekevän check-in toiminnon joko kentän automaatilla, kotona netissä Finnairin sivuilla tai tekstiviestillä. Tosin viimeksi mainittu oli ainakin aikaisemmin vain Finnair Plus-asiakkaiden käytössä.

Toukokuussa matkustaessani check-in laitteilla näytti olevan opastajia. Toiminto ei ole ylivoimaine suoritus, laitteelle ei tarvi kirjoittaa kuin matkavahvistusnumero tai reittilennon numero. Itse suosittelen toiminnon tekemistä jo ennen matkaa rauhassa kotona, jolloin voi kentällä suoraan mennä drop-in tiskille jättämään laukun, sillä laitteille muodostuu samanlaisia jonoja kuin check-in tiskeille aikaisemmin.

Jos osaa ostaa matkan/lennon netistä, myös check-inin osaa tehdä siellä. Asiakkaat tietysti protestoivat heidän tehtäväkseen syydettyjä palveluja, kuten nettipankkienkin käyttöä aikoinaan, mutta eipä protestointi silloinkaan hyödyttänyt!

Tirlittan

Itse olen käyttänyt automaattia muutaman kerran ja ihmetellyt sitä että mitään ruuhkia ei ole ollut, toimitushan sinällään on nopea.

Ainakin Prahan kentällä automaateissa Finnairin kohdalla oli mahdollisuus suomenkieliseen toimintoon ja tarrat matkalaukkuun tulosti drop in virkailija.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat