Finnmatkat aloittaa lomalennot, joilla lapsilla ei ole asiaa kuin osaan koneesta

Anja

Otsikon mukainen uutinen HäSa 12.7.2012. Lehden mukaan kokeilu alkaa Tuifly Nordicin lennoilla, mutta lapsivapaita vyöhykkeitä ei vielä markkinoida. Toive on tullut asiakaspalautteessa, mutta matkanjärjestäjät näyttävät olevan puun ja kuoren välissä, koska eivät toisaalta halua menettää imagoaan lapsiystävällisenä toimijana.

Pitkillä lennoilla isoissa koneissa tuollainen vyöhykejako palvelee mielestäni sekä perheitä, että ei-lasten kanssa matkustavia. Olenpa itsekin antanut asiasta palautetta, taisi kuitenkin kyseessä olla Finnairin lennot. Jos lapseton vyöhyke tarjotaan vielä ilman lisämaksua (vrt. Comfort-luokan Thaimaan lennoilla järjetön lisämaksu 400 euroa/suunta), niin järjestely on mielestäni enemmän kuin tervetullut!

Kommentit (7)

asiakas

Kansainvälinen TUI panostaa palveluun, on tervetullut uudistus, edesauttaa matkarauhaa.
Onhan TUIlla myös paljon lapsivapaita hotelleja eli ikäraja 18 v tai 16.

Vierailija

Jokaiselle jotakin. Eli palvelua lisätään valikoimaa suurentamalla. Sitä tuo kilpailu teettää. Mutta kulut maksaa asiakas.

Itsellä tuo ei paranna mitään. Minua ei tenavat häiritse. Mutta ihmiset on ellei muuten niin periaatteessa eri mieltä. Asia on vähän sama kuin kissoista lemmikkinä. Jotkut tykkää,eräät inhoaa.

Mikäköhän on seuraava erillisryhmä.?

tarjontaa seurannut

nähty on

Onhan tuokin. Pääsee lapsista eroon. Mutta entä aikuiset. Lähes pääsääntöisesti noilla yksilöidyillä matkoilla on vaikeita ihmisiä. Ylimielisiä tärkeilijöitä jotka haluavat päteä ja olla nokkana koko porukalle.Jakavat turhia neuvoja sekä koilottavat kovaäänisesti,miten typerät naapurit teki sitä ja tätä.
Ovat myöskin ylirameesti pukeutuneet lomareisua ajatellen. Eräs rasittava piirre on myös jatkuva putina lentokoneen yksityiskohdista tai lentoemon olemuksesta.

Ei rahaa turhasta. Mieluummin normaaleiden ihmisten joukossa kera niiden lapsien.

jokaiselle jotain

Tuo aloittajan mainitsema 400 e lisämaksu on törkeähkö ja hupaisa. Siinä asiakas maksaa 20e tunti vähän väljemmästä tuolista. Onhan siinä eräitä muitakin kosmeettisia etuja ? mutta hintaan suhteutettuna ei mitään.

Mutta suomessa puree tällainen. Monia muitakin asioita myydään vain sillä että se on kallista.
Täältä löytyy elvistelijöitä jotka uhraavat sataset ollakseen muita ylenpänä.

Kohteessa (Aasia) tuolla 400 e istuu kevyesti ainakin neljä kertaa ravintolassa pitkän listan mukaan eikä juomatkaan tarvi olla vesilasissa

Anja

Aloittajana selvennän vielä, että mainitsemani Comfort-luokka ei liity suoranaisesti otsikon uutiseen Finnmatkojen lomalennoista. Viittasin siihen esimerkkinä jo käytössä olevasta eräästä lisämaksullisesta lentomukavuudesta. Tarkistin Tjäreborgin Comfort-luokan nykyiset hinnat, jostain syystä Finnairilla samalta näyttävä palvelu maksaa tuplasti Thomas Cookin Royal Class-hintoihin verraten?
http://www.tjareborg.fi/mukavuutta-lennolle

Lehtiuutisen mukaan myös lapsiperheet istuvat koneessa mielellään lähekkäin, joten järjestelystä tuskin on haittaa kenellekään. Mistään lapsivihasta ei suinkaan ole kyse, lastenlasten kanssa matkustaessani valitsen ilman muuta lapsiystävälliset hotellit ja palvelut, luonnollisesti! On vain hyvä asia, että palveluja suunnataan niitä haluaville kohderyhmille.

Epäily että vain itsekkäät suomalaiset haluavat kohdennettuja palveluja, on väärä. Suomea suuremmilla markkinoilla on laajalti erilaisille kohderyhmille suunnattuja palveluja, hotelleja ja aktiviteettejä.

yleensä kallistuu

Mitenköhän nuo tuon jakohomman määrittelee / hoitaa. Tuleeko väliseinää tai verhoa. Miten osaston kokoa muutetaan,kun ja jos lapsiperheitä tulee paljon tai vähän. Onhan niillä tilastokeskiarvoja mutta todellisuus on yleensä toinen.
Mitenköhän tämä mahdollinen uudistus nostaa hintaa lipussa.? Nouseeko lastenosaston hinta vai molemmilla puolilla ? Jääkö kenties vanha sekaryhmä käyttöön perushinnalla ?

Toivottavasti ei tenavia rangaista hinnottelussa.
On aika tyyristä viedä kuuden hengen porukka lomalle. Muksujen kannalta olisi tuo eräiden suunnittelema kilohintaperusteinen asiaa.

Hyvä idea.

Minä olen aina miettinyt, että tuon ei pitäisi olla edes vaikeaa: lähtöselvityksessä (vai missä vaiheessa paikat nyt jaetaankin?) vaan alettaisiin täyttää konetta niin, että esim. lasten kanssa matkustavia koneen etuosaan ja aikuisten kesken matkustavia koneen takaosaan. Toki tietyille paikoille voi mennä vain aikuiset (varauloskäynnit) mutta eiköhän niille vapaaehtoisia löytyisi myös sinne \"lastenpuolelle\" koska enemmän jalkatilaa.

Soppaa varmaan hämmentää se, että moni (varsinkin lapsiperhe) maksaa jotta saa tietyt paikat koneessa. Sitten on varattuna esim. neljä vierekkäistä paikkaa, ja näppärä laittaa niiden viereen kaksin matkustava aikuispari. Mutta asia lienee helppo korjata, voihan sitä laittaa säännön että esim. max 3paikkaa voi varata varmuudella vierekkäin, jolloin 4hlö:n perheessä esim. äiti+2lasta istuu vierekkäin ja isä muualla, tai 5hlö:n perheessä voi varata paikat 2+3 eli esim. äiti yhden lapsen kanssa istuu rivillä X ja isä kahden lapsen kanssa rivillä Y.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat