Finnair menossa konkurssiin

seuraa

Mittavat tappiot pakottaa hallituksen luopumaan.
Myöskään muut osakkeenomistajat eivät halua sijoittaa lisärahaa pekkää miinusta tahkoavalle riitaiselle yhtiölle.

Sivut

Kommentit (18)

kisa on raakaa

Tappiot miljoonissa. Jatkuvasti. Kolme kovaa kilpailijaa tullut lisää. Halppisyhtiö Raikku on jo vienyt osan.
Hintoja on täytynyt laskea. Näkyy lomalennoissa ehkä selvimmin.
Taantuma / lama,mitä lie. Puree kuitenkin liikematkustajien määrään. Rahtia on vähemmän ja huononmalla hinnalla.

aika näyttää suuntaa

Korjaustoimia on tehty. Osa hyviä Osa kysymysmerkkejä. En näe mitään ajatusta siinä että tarjoilu loppuu lähes kokonaan. Ei muutaman euron annos pelasta yhtiötä vaikkei niitä jaeta.
Mutta arvostus kärsii. Toinen paha haitta on jatkuvasti toistuvat lakot ja jarruttelut.En ota kantaa laillisuuksiin,vaan reissaajan kannalta.
Töiden ulkoistaminen pilasi luotettavuutta ja rahallinen hyöty meni pelureille.Eli virhe myös.

ilmaherra

Sivullisesta vähän outoa kun kotimaan hinnoittelu pidettiin täysin sairaana ja annettiin kilpailijoille hyvät lähtöasetelmat. Nyt niitä on sitten kiusaksi asti. Asia voi olla perusteltavissa järkeenkäyvästi,mutta minä en sitä keksi.
Apollamatkat syö Aurinkomatkojen katetta. Noewegian jyrää euroopan reiteillä muiden lisäksi.
Ryanair tuo kovasti morkattu, teki liki 500 miljoonan voiton viime kaudella.
Aasian reiteille on tulossa maailman ykköseksi listattu arabiyhtiö mistä ei raha lopu. Kalusto on myöskin viimosen päälle.

Amalia

Miksipä sitä kuluttaja maksaisi enempää, kuin pyydetään? Niinpä matkustan mielummin Apollolla kuin Aurinkomatkoilla. Se, että itse olen aina pitänyt Finnairia parhaana joka tavalla, on näköjään omassakin mielessä muuttunut. Kun katsoin, että varaamani matkan lennot on Finskillä, oli entisen tyytyväisyyden sijaan suoranainen ketutus. Onko lakossa jostain syystä tms... Onko huollot tehty ajallaan? Missä? Luotto on mennyt...

en luota niihin

Kokoomuspohjainen hallitus on myynyt monia tehtaita ulos pilkkahinnalla.
On selkeä vaara että Finnairin parhaat palat, koneet ja lentäjät, myydään sopuhinnalla jollekin aasian toimijalle.
Asiaa tukee se että eivät halua,pysty tai uskalla
rahoittaa yhtiötä. EU säännöt tulee eteen

VD

En näe mitään järkeä noissa ylempänä mainituissa \"asiayhteyksissä\". Ei lennolla tarjotun sämpylän hinta ole kovin alhainen koska nehän tulee firman ulkopuolelta. Eli kustannuksia noille käntyille tulee kyllä.
Polttoaineen hinnannousu on se joka eniten merkkaa.
Hallituksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että kilpailu on kovaa ja lentoyhtiöitä putoaa koko ajan pelistä pois, jopa vuosikymmeniä toimineita.
Finnair oli myynnissä mutta mikään taho ei sitä ostanut, olivat viisaita.
Hankalia aikoja - taloudellisesti - on ollut aiemminkin ja niistä on selvitty. Ehkä selvitään tuosta Kreikalle rahojen syytämisestäkin, se maa on pohjaton kaivo.

mustaa edessä

On ollut hiljaista Finnairin rintamalla. Tj vähän kovistelevat mutta yhtiö ei ole julkaisut mitään merkittävää uudistusta,kehitysvaihtoehtoa tulevaisuudelle.
Olettaisin korjausliikkeen vaativan nopeutta,sillä nykyisellään tappio on raju per kuukausi.
Entisaikaan oli lääke lisätä lipun hintaa,nyt pitäisi laskea,että koneet edes täyttyisi.

kohta

Ketjun selvännäkijät, lauantaina on seuraava Finnairin elnto, meneekö konkurssiin ennen sitä? Itsellä ei ole kristallipalloa joten tsekkaus sitä kautta ei onnistu.
On vain kristallikruunu ruokasalin katossa.

Vierailija

En tarvitse ennustajaeukon lahjoja kun tajuaa että Finnair on vaikeuksissa. Miljoonatasolla kuukaudessa pyörivä tappio on karua kieltä.

eri näkemys

ilmojen halki

Osavuosikatsaus miinusta 24 miljoonaa eli 8 milliä kuukaudessa.

Finnair on iso yhtiö mutta isot on lukematkin.

Tuloksessa oli parannusta mutta ei paljoa.

Vaihtanut

Johdon suuret typeryydet, vanhemman matkustamohenkilökunnan epäystävällisyys ovat tuoneet huonoa mainetta ja vieneet maksavia matkustajia muille yhtiöille.

kanta-asiakas

Ei reittilennoilla ole koskaan mitään epäystävällistä henkilökuntaa, ihan tavallista suomalaista. luonnehan käyttäytymisen määrää. Ammatti ei ole niitä helpompia.....kun nyt ajattelaa vaikka porukkaa sinne koneisiin menee,etenkin lomalennoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat