Miten valmistaudutte matkalle

Sini

Kun matka on ostettu ja lähtö jo aika lähellä, miten valmistaudutte reissuun? Kerron myöhemmin omat \"syntini\".

Kommentit (5)

lähdössä

Seuraavaa matkaani varten valmistauduin näin:
käydessäni tavaratalossa törmäsin upeaan laukkuun boutiqueosastolla. Hintaa oli alennettu, olihan ale just tulossa. Olin haikaillut hieman isompikokoisesta kabiinilaukusta tyyliä \"käsilaukku\"-olkalaukku. Kysyin hintaa jota ei lapussa kerrottu, alkuperäinen hinta oli vedetty punaisella yli.
Myyjä kertoi hinnan ja se oli mielestäni kohtuullisuuden rajoissa, etenkin kun vertaa hintaa siihen miten upea ja ainutkertainen se veska oli. Ostin laukun koska noita ei ole isoa määrää ja varmaan harmittaa jos asiaa mietin ja jään ilman.
No.... tuli mieleen sitten ettei noin hienoa laukkua voi kovin usein käyttää, vaatetus on oltava muuta kuin kulahtaneet leggarit tai marketfarkut (joita kumpiakaan en kyllä omista). Iän myötä tulee myös pihiksi sen suhteen mitä itseensä satsaa.
Ajattelin jo että palautan veskan ja myös sitä pitääkö joku uusi asukokonaisuus ostaa tuolle laukulle! Lopputulos: toki pidän laukun, se on kooltaan just passeli ja ah niin muotia.
Muut asiat seuraavaa reissua varten ovatkin jo kunnossa, olen tyytyväinen.

Ensimmäisenä katson peiliin ja olen tyytyväinen. Sitten avaan vaatekaappini joka on täynnä laadukkaita vaatteita. Kaivan esiin kovan ja kalliin Samsonite laukkuni ja pakkaan vaatteeni oikeaoppisesti.
Suljen matkalaukun ja olen taas valmiina matkaan.

Marjuska

Valmistautuminen riippuu paljon matkan ajankohdasta ja luonteesta. Kesällä vaellusmatkoille mentäessä tärkeimpiä on tarkistettavia on kenkien kunto ja että mukaan tulee juomapullot ja letkut ym ja ensimmäisen päivän energiapatukat ja juomat.
Talvella taas ne odotetuimmat kaukomatkat, ensin kesävaatteiden tarkistus, onko ne taas ennättäneet kutistua kaapissa ja jos niin sitten alkaa etsintä tai parin kilon pikadieetti. Sitten pikkuhiljaa kerätään aurinkovoiteet ja muut rasvat, lääkkeet ja jos tarvitsee resepteillä saatavia ne, ovatko rokotukset kunnossa, rahanvaihto jne. Tulevasta kohteesta luetaan ennakkoon mahdollisimman paljon ja tämähän toisaalta helpottaa matkakuumetta - toisaalta lisää sitä.

mrs matkaaja

Jos kohde on uusi, ostan jonkin hyvän opaskirjan heti, kun matka on ostettu ja myös netistä hankin paljon tietoa kohteesta.

Noin viikkoa ennen lähtöä kirjoitan pakkauslistan ja huolehdin, että kaikki mukaan otettavat vaatteet tulee pestyä. Lähtöä edeltävänä päivänä pakkaaminen. Ja kodin siistiminen. Tykkään, että koti on tip top, kun lähden - näin on kivempi tulla takaisin.

Toki, jos on pidempi matka ja etenkin kesäaikaan, täytyy ajoissa sopia ulkokukkien kastelut yms.

reissuilija

Jos on kyse rantalomasta tarkistan onko aurinkosuojaa ja muuta sellaista jäljellä edelliseltä matkalta. Myös uimapuvun kunto täytyy tarkistaa, sandaalit jne.
Jos kohde on uusi silloin tietysti luen itselle tärkeiksi pitämiäni pohjatietoja joko kirjoista tai muualta luotettavasta lähteestä. Passin voimassaoloa ei tarvi tsekata, matkustan niin usein eli kuukausittain jonnekin - työmatkoja myös siis. Tuossa ne tärkeimmät.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat