Kreetalle elo- tai syyskuussa

Kalamares

Paljon matkustellut 63 v. nainen (hetero/naimisissa)
etsii matkaseuraa naisista Kreetalle elo- tai syyskuussa. Asun pääkaupunkiseudun lähellä.

Olen paljon matkustanut myös äkkilähdöillä, mutta niissäkin yksistään matkustava joutuu pulittamaan lisämaksua.

Olen ollut Kreetan Iraklionin Kokkini Hanissa, Hanian Nea Chorassa, Kato Staloksessa, Agia Marinassa, Plataniaksessa, Paleochorassa, Kalivesissa ja Rethymnonissa.

Suosikkini on Rethymnon (mielummin vanhan kaupungin lähellä) ja pienistä paikoista Paleochora.

En ole yöjuhlija-tyyppiä, kävelen mielelläni, en jaksa maata rannalla koko päivää. Kreikkalainen > kreetalainen ruoka on mielestäni tosi hyvää.

Sivut

Kommentit (16)

jonnekin?

Kreeta ei valitettavasti kiehdo mutta heinä-elokuun vaihteessa olen lähdössä jonnekin päin. Kreetalla kiinnostaa eniten Paleohora, Kreeta on autoiltu päästä päähän. Kiintopisteinä on ollut Agios 2 krt, Kalives kerran, Vamos myös tuttu. Hersonissoksessa olin nuoruudessa eli vuosia sitten, sehän on nykyään hirveä nuorisomesta joten ei ikinä sinne.
Jos oikein \"huonosti\" sattuu kohde voi olla Paleohora. Mitään sikahalpaa lomaa en etsi mutta nyt vasta tänään varmistui lopullisesti loman ajankohta joten päätöksen voi tehdä.
Puolison kanssa lomaillaan osan ajasta, yhden reissun teen yksin.
Näissä merkeissä..

Kalamares

Kreeta on tutuin, siksi sinne voi mennä yksinkin.

Kalimnos olisi kiva, mutta sinne on Tjären iltalennot ja päälle laivamatka.

Skiatos kuulema lopetetaan kesken kauden.

Limnosta ovat kehunneet.

Lefkas on ihan kiva (muutaman kerran olen ollut). Varsinkin viikko Meganissillä oli upea.

Parga on myös ok.
Kefallonia ei napanut.
Zakyntokselle enkä Thassokseella ole ollut.
En Tiloksella eka Karpathoksella.
Rhodokselle ja Kos´ille en mene - enää.

Onhan noita paikkoja...

jonnekin

Olimme Limnoksella mieheni kanssa viime kesänä heti kauden alussa. Sinne on kuitenkin lyhyt kausi eli päättyy jo heinäkuun lopussa, ei taida edes syksymmällä jatkua.
Limnos kuuluu rauhallisiin kohteisiin. Asuimme Platissa mutta ovat kehuneet myös Myrinassa olevaa hotellia. Myrina ja koko Limnos on todella sitä alkuperäistä Kreikkaa. Myrinassa olevan hotellin huoneet ovat varmaan aika pieniä vaikka muuten sanotaan hotellin olevan ok.
Eikö Kalivesiin muuten ole AM:lla nyt matkoja? Iltalennot ovat ikäviä, joutuu lähtemään hotellista viimeistään klo 12 , ei ole aina mukava vaellella siellä sun täällä. Myös Limnoksen lento lähtee Helsingistä myöhään iltapäivällä eli klo 17 muistaakseni.
Limnoksella on aika hyvät rannat, se on kreikkalaisten lomasaari eli siksi ei elokuussa ole matkoja. Muutenkin se saari ei ole ollut turistien \"käytössä\" koska se on sotilasaluetta eli Kreikan ilmapuolustuksen tukikohta.
Täytyy miettiä mihin suuntaa, kyllä se Kreikka on nyt kun vaalitulos näyttää siltä että \"rauha\" tuli maahan ainkain toistaiseksi.
Pefkos käy aina minulle, osaan siellä liikkua. Samoin Parga käy, Rodoksen kaupunki on aivan liian meluisa. Tilos on hieno.
Kefallonialla autoilimme 3 pv, se saari on kaunis.

jonnekin?

Kirjoitukseni häipyi ties minne...
vasatin edelliseen viestin omin miettein.
Olimme Limnoksella mieheni kanssa viime keväänä. Se on alkuperäistä Kreikkaa, turistimassat eivät ole sitä pilanneet. Saari on sotilastukikohtineen pidetty ulkomaisten matkailijoiden ulottumattomissa, saarelta hoidetaan Kreikan ilmapuolustus mm.
Rantoja löytyy, hiekkarantoja. Asuimme Platissa mutta Myrina on mielenkiintoinen kaupunki jossa olevaa AM:N hotellia kehuvat. Huoneet ovat varmaan aika pienet mutta mutta muuten ok. Kaupungissa oli keskellä päivää vain yksi ruokapaikka auki, taverna Platanos. Siinä tuli käytyä pari kertaa, erinomainen ruoka.
Itselläni pyörii vaihtoehtona Parga (todennäköinen valinta), Pefkos ja miksei myös Paleohora. Suorastaan loistava olisi Skiatos mutta se loppuu ennen aikojaan, mikä lienee syy. Se on joka tapauksessa kreikkalaisten oma lomakohde, samoin kuin Limnoskin. Lieneekö niin että Skiatokselle ei ole tarpeeksi ennakkovarauksia ja siksi loppuu.
Toivottavasti jokainen löytää oman mielipaikkansa ja ehkä lomaseuraakin jos ja kun sitä kaipaa. Pargasta aika mielenkiintoisia retkiä.

Kalamares

Alkuperäinen rajaukseni
a) Kreeta b)elo-lokakuu oli lähtökohtana reissulle.

Olen valmis lähtemään oikeastaan milloin vain ja mihin vain Kreikkaan edellisen viestini rajoituksilla (ei Rhodoksen kaupunki eikä Kos).

Heinä-elokuun ja syyskuun alun ilma on kuitenkin yli 30 astetta.
Hotellin pitäisi olla rannan läheisyydessä ja/tai uima-allas.
(Lisätoivomuksena:kaksio keittomahdollisuudella).

Olen joka tapauksessa menossa lokakuun puolivälissä Rethymnoniin.

anogia@luukku.com

jonnekin?

Saattaa olla ettei järjestelmäni hyväksy ko. järjestelmään eli luukku.comiin postia.
Tarkistan asiaa, yritän kotoa illalla jos sieltä onnistuu. Tai sitten yritän uudelleen hetimiten.

jonnekin?

Ok, lähetin jo toisen viestin.Jotain hämminkiä todella no, oma järjestelmäni sulkeutuu heti kun painan lähetä-nappulaa.
Kolmas kerta toden sanoo - toivon!!

jonnekin?

Kalamares, ilmoitatko onko tuohon toiseen ositteeseen lähettämi tullut perille.
Järjestelmä näyttää jostain saamastani viestistä mutta en löydä sitä mistään.
Jos ei nyt onnistu yritän lähettää toisesta osoitteesta illalla.

Tirlittan

Onneksi olkoon jos kaksi todella matkalle lähtevää ovat toisensa kohdanneet!
Minä olen suhtautunut tähän palstaan hieman skeptisesti sen jälkeen kun \"joku\" etsi seuraa Moskovaan minun nimimerkilläni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat