Ei tahdo onnistua

runsauden pulaa

Torstaina, 14,06,2012 kellon pyöräyttäissä tasaluvun 13,00 heräsi ajatus että eräs rästihomma on roikkunut liian kauan. Siispä hylkäsin puutarhantyöt lohduttautuen sillä,että se ei valmistu koskaan. Kohtuullinen taso kuitenkin oli päällä, idän unikko kukki runsaana,tomaatit ja kurkut aukoivat ensimmäisiä
kukintojaan ruusujen myötä. Omenapuut oli jo ehtineet kukintonsa kylvää pirteänvihreälle nurmikolle.
Komea kesäpäivä teki sen että sijoitin työpisteeni velton koivun oksien alle. Virallisestihan tuo on riippakoivu joka noita oksistojaan roikottaa noin 4 metrin verran. Sinne varjoon kannoin läppärin, pari pöytätasoa,kameran
muistivihkon ja monitorin. Sähköroikkaan piti etsiä haaroitusrasia, limpparipullo laiskannlinnan viereen ja naputtelemaan kirjaimia paprulle. Syntyi kolmisenkymmentä lappua,osin vajaita eräät aivan täyteen.
Mutta kuten aina minä en saa 5000 merkkiin mahtumaan matkakertomusta. Vaikka miten kevensin´,muokkasin niin ei onnistu.

Liekkö vika liian hyvässä muistissa,näkökyvyssä vaiko kaksiviikoisessa matkassa. Lievää ärsytystä tuntien päätin jakaa aiheen 6 eri jaksolle aihepiirin mukaan.

Sivut

Kommentit (33)

runsauden pulaa

Mukavia ? en minä tiedä. Ihmiset tykkää erilailla eri asioista. Ei sitä tule kirjoittaessa pohdittua, omien tunnekuvioiden pohjalta sitä mennään.

Lähtökohtaisesti kirjoitan itselle muistojen laariin. Kuvista ja videolta tarkistan nimet,päiväykset. Mikäli päädän julkaista jonkin,niin joudun yleensä poistamaan henkilötietoja ja sen sellaista. Kuvissa sama homma. Siinä välillä kokonaisuus kärsii mutta täytyy meikata ettei kirjoitus oikein pätkisi.

Joitakin hyviä kirjoja tulee vuosien myötä luettua uudestaan. Sama käy näille omille joskus,sitten reissussa ihmettelee kuinka maailma muuttuu,tai sitten ei ole muuttunut laisin.

Tämä on Tirlittanille vastaus. Katsotaan pääsenkö tullista.

runsauden pulaa

Tirlittan jäi ilman vastausta eilen. Rupesi tuo \"tekniikka\" vihoittelemaan. Tai ehkä kirjoitustyylini on liian kesyä.

Aloitus otsakkeeni on väärä. Eli sama vika kuin monessa muussakin ketjussa.

Aiheesta on näet juttua ollut mutta tuo mainio hakukone löysi kaikkea muuta kuin pyytämääni.
Eli väärä hakusana.

Puhtaasti teknisenä kokeiluna tämä tietysti toimi.

Tuo vajavainen vastaus täydentyy muita kanavia pitkin.

heinäkuun alku vartunnassa

Keskimäärin hyvin. Näyttää välillä viestit hukkuvan ja sitten antaa tuplat.

Tuo hakumasiina on hyvä muttei aina toimi kun ei tiedä millä sanalla etsisi.

Sivustona tamä on kevytversio. Aihepiireittäin ei ole eroteltu omille otsakkeille kuin matkaseuran hakijat. Sielläkin näkyy olevan jokin kilpailu Kreikkalaisista lomakohteista.

Mutta niillä eväillä mitä on annettu,mennään etiä päin

luonteet erilaisia

Viitaten suoraa aloittajan kirjoitukseen.
Tuonkin voisi vetää miinusmerkkisenä asiana lomamatkailun piikkiin. Tai jättää huomiotta.
Eli on oma hommansa taltioida itselleen muistoja.
Monet pitävät turhuutena,ehkä. Eräät tykkää,ehkä
Jos asia nimetään harrastuksena niin onko helpompi suhtautua tuohon toimintaan.

Luen paljon kepeätä kirjoitusta. Aihe saa olla jopa matkailu. Minusta on ala-arvoista haukkua joidenkin kirjoituksia vain sen takia että ei itse ole innostunut asiasta. Eräät innostuu jalkapallosta. En tykkää,mutta en silti hyökkää pelaajia haukkumaan.

Joskus aikoinaan nuorena ja nättinä harrastettiin valokuvien kehittelyä. Oma hohtonsa. Nyt tosin aika ja tekniikka on ajanut touhun pois.

makuasia

Eräät tuotantoryhmät kuljettelee kuvaus / kirjoitusryhmiä milloin missäkin.
Eli ammattipohjaista matkamuistelon tekoa.

Kieltämättä eräät hyvin tasokkaita monella mittarilla.

Itsestä kuitenkin aivan amatööritasolla tehdyt kertomukset ja kuvat on jotenkin lähempänä totuutta. Eli tykkään niistä enempi.

amatöörituotanto

Nimenomaan makuasia.

Huonona (laiskana) kirjoittajana olen keskittynyt videoimaan matkani.Onhan niissäkin pientä rakentelua vaikka yrittää kuvatessa kokonaisuutta pitää mielessä.Mutta muuten helppoa.Piuha kiini TV tai tietsikan kylkeen ja kone pyörimään.

molempi parempi

Arvostan kirjallisia tuotoksia,intohimoinen lukutoukka näet.

Mutta video on tietyllä tapaa ylivertainen, on liikkuvaa kuvaa väreissä, on aitoa ääntä markkinatorilta tai kyläjuhlista. Myöskin selostusta mukana tilanteesta riippuen.

alkuvaiheessa

Kuvaaminen on tietyllä tapaa helppoa. Automatiikka huolehtii.Mutta jostain syystä aina jää muista jälkeen (porukkamatkalla) Kuvaamisen kannalta pitäisi olla edellä että ryhmää voisi ottaa filmille mukaan. Muutenkin kuin takalistoa kuvaten. Tuulisellä hiekkarannalla on kameraa vähän varjeltava(hiekanjyväset) ettei optiikka kärsisi. Auringon paahde eli liika lämpö on myös kielteinen seikka.
Toki kalustosta riippuen.

Että omat harminsa siitäkin.

ehkä palkitsee lopussa

Jessus mikä homma. Olen noita 70-90 vuosien kuvakirjoja elikkä valokuvaalbumeita siirrellyt digiaikaan. Jotkut kuvat oli jo ottaneet paahtimoväriä niskaan mutta elvytin niitä kuvankäsittelyohjelmalla.

Hidasta kertakaikkiaan.

harraste tämäkin

Lomamatkojen väliaikoina olen etsinyt ja kopioinut luontofilmejä. Eri maista eri kohteista.
Poistanut äänen ja turhat kohdat. Nauhoittanut päälle kohdemaan musiikkia.

Siellä on taivaallisen komeita maisemia ja eksoottisia eläimiä luonnon helmassa.

Olen hyvin tyytyväinen tuohon rentouttavan kivaan kolmetuntiseen. Maapallo läpi hetkessä.

aakkosten kiusa

Toisilta sujuu kuin tyhjää vain.
Eräät alkaa ja purkaa ja yrittää uudestaan.

Eli kirjoittaminen. Lähes kaikki osaa mutta ei toimi sentään. Jostain syystä lentävien lauseiden siirto paperille vastustaa. Mutta olen huomannut että joitakin kirjoituksia on sujuva lukea, helppo ymmärtää,samaistua tilanteeseen.

Lisää vaikeutta. Aloittajalla on liikaa sanoja,
liikaa ja liikaa. Lähes kaikki sivustot on rajattu tuohon 5000 merkkiin,välilyöntiin.

Onhan se iso lukema, mutta täyttyy nopeasti jos aihetta riittää. Sitten vastakohta. Ei keksi kuin kolme riviä kirjoiteltavaa. Outoa jotenkin. Aihepiiri on vapaa, eikä asia tarvitse olla mikään poikkeuksellinen. Toki jos kiire kiusannut
niin eihän siinä paljoa mieleen jää.

Mutta kukin tavallaan. Eikä tämä ole kilpakirjoitusasia. Arkista asiaa mukavista lomareissuista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat