Öttiäiset hotellihuoneessa

Martta

Toisessa ketjussa puhutaan luteista ja tuli mieleen erinäiset ötökät joita olen tavannut hotellihuoneissa, Aasiassa ja Afrikassa. Karmein mönkijä oli Tansanian safarilla, hyvätasoisessa bungalowissa. Kylppärissä olikin jo valmiiksi hyönteismyrkky-spray odottamassa... Suhuttelinkin sillä iltaisin erinäisiä pitkäjalkaisia öttiäisiä.

Sängyn ympärillä oli onneksi harso joten uni tuli siitä huolimatta.

Kommentit (7)

Tirlittan

Kerran muurahaiset kiipesivät seinää pitkin kolmanteen kerrokseen vesimelonin perässä ja kerran Espanjassa törmäsin keittiössä torakkaan.

Eikö noiden torakoiden ja lutikoiden kanssa saa olla tarkkana ettei tuo niitä kotiin, tuossa lutikka ketjussa joku kertoi että hänellä on niitä kotona, liekö tulleet matkatavaroiden mukana.

Niksu

Sitä olen itsekin miettinyt monesti, jos matka on suuntautunut tropiikkiin. Talvella olen jättänyt matkalaukut vuorokaudeksi ulos pakkaseen ja purkanut ne vasta sitten. Miten \"salamatkustajista\" pääsee varmimmin eroon muina vuodenaikoina?

Ulpukka

Jämäkkä potku oveen ja sisään syöksyi yönmusta kaappi,jonka hartiat olivat kuin ladon ovet ja pituutta varmasti kaksi metriä.

En tiedä kumpi säikähti enemmän,minä vai huoneeseen syöksynyt \"ötökkä\".Molemmilla löytyi koipia mahan alle alta aikayksikön, enkä enää tiennyt mihin olin säntäämässä.Lieneekö osoite ollut väärä,mutta \"ötökkää\" ei sen koomin näkynyt ja minullakin pysyi ovi sen jälkeen sen seitsemässä lukossa.Tämä outo \"ötökkä\"pyrki kämppääni jokunen vuosi sitten Miamissa.

kokenut

Eräällä Kreikan saarella oli hotellin useassa huoneessa pienen pieniä muurahaisia. Ja niitä oli paljon.
Myrkyttivät ja ongelma hävisi mutta mitänä ruoka-ainetta ei voinut jättää keittiön pöytätasoille, armeija hyökkäsi heti.
Samassa hotellissa toissa vuonna toukokuussa oli eri eläimiä liikkeellä.
Kun tultiin illalla tavernasta oli rivi pieniä (tuhansia!) koppakuoriasia joka puolella huonetta. Tulivat parvekkeen kautta ja marssivat läpi rakennuksen muutamista kohtaan.Siinäpäs syntyi hirveä tapporuljanssi, ruumiita oli joka puolella. Ajankohta oli myöhäinen ilta. Lähistön muutamassa huoneessa oli sama juttu. Seinänaapuri kertoi että nuo eläimet vaeltavat jonain määrättynä aikana vuodesta. Hän oli ollut aiemmin samassa majapaikassa ja silloin hän oli joutunut \"uhriksi\", ei nyt vaikka huone oli viereinen.
Vain tuon yhden illan episodista oli kyse mutta sekin jo riitti. Samassa hotellissa ollaan oltu jo 8 kertaa ja vain 2 kertaa on ollut eläinten kanssa skabat.
Missään muualla ei ole esiintynyt vastaavaa.
Tuo kylä on tunnettu pinjoistaan, olisko kasvillisuudella osuutta ja maaperällä.

Marjuska

Afrikassa kun riittää kaikenlaista pientä kulkijaa niin erään kerran verkkoikkunan ulkopuolella oli heinäsirkan näköinen n. 10 cm kokoinen otus jumissa, kengällä sitä sievästi yritin irroittaa sisäpuolelta ja silloin otus päästi kamalan kimeän äänen, melkein samanmoinen ääni lähti minultakin ja kämppäkaveri ryntäs pikapikaa katsomaan mikä on hätänä. En olisi uskonut että sellainen ääni lähtee pienestä ötökästä
Muuten mukaviin otuksiin lukeutuu kameleontti jonka kerran näimme, sen edestakaista kulkua oli livenä kiinnostava katsoa kun niin monta kertaa on luonto-ohjelmissa tv:ssä näkynyt.

Mamaia

Mamaialla vuonna 2005 koin ilta- ja yöaikaan mustien kuoriaisten invaasion. Ne tulivat lentäen ilmeisesti valon houkuttelemina viidenteenkin kerrokseen saakka. Parvekkeen ovea en uskalanut pitää yöaikaan auki, muuten ne olisivat tunkeneet sisätiloihin.

Kuulin myöhemmin henkilökunnalta, että ne olivat jonkinlaisia viljakuoriaisia, jotka sadonkorjuun aikaan lähtivät laumoina liikkeelle. Vaikka ne olivat ihmisille täysin vaarattomia, niin en silti olisi halunnut nitä huonekumppaneikseni.

Onneksi ötököiden muuttosesonki kesti vain parin päivän ajan, ja sen jälkeen sain parvekkeen itselleni myös pimeän aikaan. Olen kuullut, että näitä samankaltaisia muuttoja tapahtuu myös muissa maissa. En ole kuitenkaan itse muualla kokenut.

aampee

Luteita pelkäsin USAn matkalle lähtiessäni - ainuttakaan en tavannut, mutta muutama vuosi sitten Costa Ricassa vaelteli skorpioni (pituus hännänpäästä tuntosarviin n. 10 cm!) huoneeni lattialla! Sille \"näytin kengänpohjaa lähietäisyydeltä\" - kyllä vähän pelästytti!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat