Split vai Makarska

matkamies

Kumpi noista sopisi aikuisille lomapaikaksi? Halutaan tehdä muutakin kuin olla rannalla eli löytyykö kivoja retkikohteita?
Kokeneilta toivon vaikutelmia. Mikähän on hintataso verrattuna Suomen hintoihin? Tämä siksi että osaa ottaa valuuttaa mukaan, siellähän ei euro kait ole virallisesti käytössä.

Kommentit (8)

Matkailija

Olen ollut Makarskassa (Split nähty vain lentokentän osalta), joka oli aivan upea paikka varsinkin maisemien osalta. Sieltä pääsi päiväretkille Mostariin (se silta piti tietysti nähdä), Dubrovnikiin (vanha kaupunki piti tietysti nähdä) sekä lähisaarille (leppoisia laivamatkoja). Kävin myös järvialueella, ja siellä sai uida putouksen partaalla. Ihanaa !Hintataso oli suunnilleen sama kuin Suomessa ainakin kesäaikana. Italialaistyyppinen jäätelö vei kielen mennessään. Uskoisin, että Splitissäkin on paljon näkemistä ja tekemistä, mutta Makarskaan ainakin menen vielä uudelleenkin. Suosittelen !

aloittaja

Kiitos tiedoista, Split on kyllä itse asiassa varmaan se lentokettä, matkoja markkinoidaan sillänimellä kyllä. Eli makarskan on yksi paikka siellä, Mostarin sillan haluaisin nähdä, olen kuullut Elisabet Rehnin kertovan kokemuksiaan sovittelijana ja on kertonut myös tuosta sillasta.
Blue1 lentää myös Splitiin ja saa upeita majapaikkoja jotka eivät olleet Makarskassa vaan eräässä muussa paikassa jonka nimeä en nyt muista. Blue1:n sähköpostista sain ekat tiedot.

riksa

Mostarin silta romahti tykkänään alla virtaavaan jokeen taistelujen aikana. Kai se jotenkin on parsittu kokoon, mutta kuulemma enemmän tai vähemmän jäljitelmä. Ehkä Rehn sen just vielä tunnistaisi.

kävijä

Mostarin silta on rakennettu uudelleen, se on tärkeä symboli kaupungissa. Eihän se sama ole tietenkään eikä mitään väliä edes.

mm

Makarskan kylistä pääsee helposti bussilla Splitiin ja kaikenmaailman retkille, melko sama missä on, toiset paikat rauhallisempia ja toiset vielä rauhallisempia.

aloittaja

Me harrastetaan omatoimisia retkiä mieluummin kuin jotain ryhmäretkiä. Kohteet voi valita mielensä mukaan. Sillä missä asuu on kyllä väliä.

Makarskaan

Valmiilla retkillä on puolensa. On mielenkiintoista kuunnella vetäjän tietopakettia seudusta, sen asukkaista, kulttuurista, tavoista, historiasta, nykypäivästä.
Makarskastakin olen tehnyt sekä valmiita retkiä että liikkunut omatoimisesti. Valmiit retket Mostariin erittäin mielenkiintoisia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat