Oletteko ottaneet punkkirokotuksen?

Late

Vähän mietityttää, kannattaisiko ottaa punkkirokotus - miten teillä? Yksi rokotuskertahan ei riitä vaan tarvitaan useita uusintoja, ennen kuin rokotus tehoaa.

Kesän ohjelmassa mm. viikon pyöräilyloma Ahvenanmaalla, ja siellähän niitä öttiäisiä oikein vilisee.

Kommentit (10)

Tirlittan

Minä olen vähän kuin se vakuutusmainoksen äiti, koiralle on tuikattu expottia niskaan mutta itse olen ilman.
Jos matkasi Ahvenanmaalle käy, niin kyllä rokotus olisi mielestäni aivan ehdoton.

matkaan

En ole ottanut, en liiku kovin paljoa puskikoissa, kaupunkilainen olen. Toki maalla olen suurimman osan kesästä, kaupunkiin aamuisin töihin.
Punkkeja on lähes koko maassa, se on faktaa, mm. Seurasaaressa niitä on runsaasti, siellä en käy.
Pitkävartisen kumisaappaat laitan jalkaan kun menen vähän epävarmemmille paikoille.

Marjuska

Punkkirokotus on otettu, ensin kolmen sarja ja tehoste 3-5 v välein.
Luonnossa liikkujan kannattaa ottaa ja rokotuksen lisäksi punkkisyyni aina ulkoilun jälkeen koska
borrelioosiin rokotetta ei ole.
Vaellus- ja luontoharrastuksen puitteissa riski on
aika suuri, punkkeja kun on aika laajalti Suomessa ja muualla.

ei vielä

Voi ei, luin otsikon ja luin ensin: oletteko ottaneet punikkirokotuksen! varmaan assosioin kun täällä mielestäni on väritys siihen suuntaan!!
En ole ottanut mainittua rokotusta, hyvähän se olisi tietysti.

Tirlittan

Minä pyydän anteeksi, mutta kiusaus kommentoida on ylipääsemätön vaikkei liitykään ketjuun kuin löyhästi eläinkunnan kautta.
Minä hankin keväällä uusia linnunpönttöjä, punaisia, ihan vain idänmuuttajia varten...

ei punikki

Tuo lukuvirhe oli hauska! Itse olen saanut punikkirokotten jo syntymähetkellä, en ole punaisiin kallellaan vaan valkoisiin! Eli riippuu myös siitä mihin sukuun syntyy!!!

suomalainen

Tuo oli uutta. En tiennykkään että synnytyksen yhdeytessä rokotetaan,ja ihmeellisestä syystä. On nuo rantaruotsålåiset eri kummajaisia.

Onneksi itsellä on ryhti kunnossa,ei tarvi nojata mihinkään.

rokoteapsolutisti

En harrasta enää rokotusten käyttöä ollenkaan, olen päässyt jo 9 vuotta sitten kaikista kuiville. Onnistui omin avuin mutta kaik niitä voi löytyä jotain ryhmiä ryhmiä joissa opetellaan yhdessä pois rokoteriippuvuudesta

nopea lukija

Nopealla vilkaisulla luin \"punikkirokotuksen\"!
Sitä en ole ottanut, mutta olen saanut sen jo syntymässäni. Ei mitään vetoa punikkiuteen!!!
Punkkirokotetta en ehkä tarvitse kun ei paljoa liikuskele ryteiköissä.

Igors

Ihan asiallinen ketju, jopa punikkirokotuskin menee ihan mukavana \"jäniskevennyksenä\"

Tämä ketju sai minun (onneksi) tutustumaan yleensäkin noihin rokotuksiin ja siihen miten itselläni nuo ovat kohdallaan.

Kaivoi sitten tuon keltaisen kansainvälisen rokotusodistuksen esiin ja huppista... jäykkäkouristusrokotus ja poliorokotus olivat päivittämisen tarpeessa.

Siitä sitten kipinkapin \"aikuisten neuvolaan\" ja hämmästyin kun ne olivat kaikki ilmaisia.

Samalla tietenkin sairaanhoitajatytöt katsoivat nuo kaikki muutkin tarpeelliset rokotukset siten että ovat nyt kaikki jälleen kunnossa. Ei muuten tyttö antanut tikkaria, vaikka sanoinkin että nyt kun näin kiltisti nuo kaksi piikiä otein niin eikös ennen ollutkin tapana kaikille kilteille antaa tikkari lohdutukseksi. Sanoin vielä että rupean olemaan jo niin vanha että varmaan voitaisiin tuota pikaa laskea minutkin lähes lapseksi jälleen. Ei ollut tikkaria ja kuulemma siitä ollaankin luovuttu ja tilanne on tullut kiiltokuvia.

En voi olla kirjoittamatta siitä huumorinpitoisesta tapahtumasta kun siellä olin. Toinen odotushuone oli täysin tyhjä ja kävelin sitten toiseen odotustilaan jossa oli porukkaa aikalailla odottamassa vuoroaan. Istuin sitten lähes oven viereen odottamaan vuoroani lippalakkia käsissäni käännellen ja katsellen hieman kummissani sitä että kovin olikin pariskuntia siellä.

Sairaanhoitaja lähes näillä sanoilla lähestyi minua. \"Taitaa papparainen olla nyt hieman väärässä paikassa, täällä on alkamassa vauvaa odottaville perheille valmennus. Oli meillä lähes kaikilla hauskaa kun sitten siirryin sinne toiseen odotushuoneeseen.

Muuten, toivottavasti nimimerkki rokoteapsolutisti ei harrata ainakaan ulkomaanmatkailua, aika riskialtista olisi ilman rokotusuojaa matkustella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat