Onko jokin eläin säikäyttänyt ,tai muuten säväyttänyt ollessasi matkalla?

Ulpukka

Tammikuussa olin Sri Lankan Hikkaduwassa.Istuimme osittain veden päällä olevassa kuppilassa,kun huomiomme kiinnittyi vedessä luikertelevaan noin kolmemetriseen matelijaan.
Se nousi vedestä ja alkoi kiemurrella erään hotellin allasrappuja ylös.Minäkin juoksin videokamerani kanssa ikuistamaan tämän oudon olennon,joka oli paikallisten kertoman mukaan ihan vaaraton käärme.

Samalle rannalle nousi joka aamu kaksi todella isoa kilpikonnaa syömään.Niitä sai kutkutella kaulan alta ja syöttää merilevää kädestä.
Eräs itänaapurimme neitokainen istui ratsastamaan sen selkään,saadakseen erikoisen valokuvan.Siitä annoimme ihan aiheesta hänelle sapiskaa.

Elefantit Thaimaassa sykähdyttivät ,kun maaliskuussa osallistuin Kwai-joen reissulle, jossa oli elefantti-show.Kaikenlaisia aivan uskomattomia temppuja ne oli opetettu tekemään,kuten suukottelemaan katsojia.

Toukok.olin Tunisiassa ja sydämeeni melkein sattui, kun joku oli kuljettanut Medinasta emostaan riippuvaisen kissanpennun ja jättänyt pensaan alle kadun varteen, ajattelematta pärjääkö se ilman emoaan.Nämä olivat niitä viimeisimpiä \"sykähdyksiä\".

Kommentit (3)

korttipelejä myöten

Käärmeet pejoonit on onnistuneet säväyttämään. Mutta minkäs teet kun pitää rinteisiin koluta ja huipulle pyrkiä. ( Muutaman videopätkän takia)

Mutta ei vaurioita,molemmat osapuolet väisti hillitysti.

Monessa kohteessa olen ihmetellyt näitä koulutettuja eläimiä joiden tenput on yllättävän
vaikeita,mutta hyvin menee asiat läpi.

Nämä ei liity sellaisiin \"temppuihin\" missä kameli polttaa tupakkaa tai juo cogapullon tyhjäksi

Tirlittan

Nyt laittoi Ulpukka aiheen josta voisin kirjoittaa vaikka kokonaisen romaanin.

Muutama vuosi sitten, olisiko ollut Marmariksessa,istuskelin rantakadun varrella varjoisessa kahvilassa.
Jo kaukaa huomiotani kiinnitti hieman epäkesko kaksikko.
Mies oli yksi suurimmista näkemistäni, karskinoloinen ja kasvot kuin kirveellä veistetyt.
Kaverina hänellä oli isokokoinen sekarotuinen koira jolta puuttui kokonaan toinen etujalka.
Oli päivän kuumin hetki ja kolmella koivella koikkelehtiminen oli raskasta joten koira alkoi uupua.
Silloin jätti kumartui alas koiran puoleen, jutteli hellästi, nosti ystävänsä hartioilleen ja niin jatkui kaksikon matka.
Siinä säväytti sekä ihminen että eläin, sekä näiden välinen saumaton ystävyys.

Eläinsuojelijana olen sitä mieltä että villieläimet kuuluvat vapauteen ja siksi boikotoin eläintarhoja.
Sen vuoksi en vielä tänä päivänäkään ymmärrä mitä maailmassa minä tein Limassolin eläintarhassa...
Olot olivat tyrmistyttävät ja haju suorastaan läjähti vasten kasvoja.
Leijonat kiersivät stressaantuneina loputonta kehää pienen häkin betonilattialla.
Apinat purivat ja raapivat itseään verille lasittunut kiilto silmissään.
Silloin pääsi itku, Jumala varjele eläimiä ihmisen julmuudelta!

Tättis

Helmikuussa Langkawilla istuin kolmannen kerroksen parvekkeella. Bikinit päällä lekottellen ja lukien kirjaa.
Jalat vinosti kaiteella.

Silmäkulmani havahtui tummaan liikkeeseen.
Parvekkeella luikerteli noin 40 senttinen ohut, musta käärme kohti tuoliani.
Huomioon ottaen, että tämä oli toinen kerta elämässäni, kun näin elävän käärmeen läheltä ja inhoan niitä todella paljon. Maltillisesti huusin puolisoani. Hän lähti hakemaan kättä pidempää huoneesta. Minä seisoin tuolilla ja hätistelin käärmettä tulosuuntaansa toisen muovituolin kanssa.
Se pakeni. Minä en.
Puoliso oli yhä hakemassa asetta.

Merkittävä sattuma oli, että oli syntymäpäiväni[/b.
Tämä ei ollut yllätys puolisoltani.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat