Kokemuksia Eilatista

Meikku

Suunnitelmissa viikon reissu Eilatiin ja hyvin mieluusti lukisin uusia matkakokemuksia sekä vinkkejä.
Hyviä hotelleja - huonoja hotelleja...
Kuinka sujui rajamuodollisuudet jne jne.

Kommentit (11)

-maija

Tällä palsatalla ja muillakin vastaavilla on käyty vilkasta keskustelua Israelista/Eilatista, joten laita hakusanaksi Eilat niin kyllä löytyy!

Kävin, olin, näin, koin...siisti, kaunis kohde. Rajamuodollisuudet varsinkin pois lähtiessä erittäin tiukat. Voisin silti mennä uudelleenkin.

Marjuska

Rajamuodollisuudet ovat tiukat ja yksin matkustavat naiset yleensä tsekataan erityisen tarkkaan. Kuulustelussa matkan tarkoitus, hotellit, missä on käynyt ja onko pakannut matkalaukun itse jne.
Meriakvaario on tutustumisen arvoinen paikka ja ranta kohtuullinen. Kuollut meri kannattaa lisätä ohjelmaan jos mahdollista. Ympäristö yleensä siistiä ja olemme syöneet noista katukeittiöistä,koskaan ei ole ollut mahatautia.
Outoa ehkä sotilaiden kulkeminen kadulla aseiden kanssa ja omalla porukalla ei kannata paljoa seikkailla raja-alueilla.

Turvallisuus tärkeintä

Mennessä rajamuodollisuudet tavanomaiset. Paluussa yritetään varmistaa, ettei kenelläkään ole mitään vaarallista mukana, esim lahjaksi saatua pommia, joka on ajastettu räjähtämään koneessa. Ominpäin liikkuvat nuoret naiset saattavat tavata kivoja poikakavereita, joilla onkin pahat aikeet.
Pienessä maassa on turvallisempaa, kun sotilailla on ase mukana, eikä sitä tarpeen tullen tarvitse lähteä hakemaan kotoa.
Eilat on viihtyisä lomakohde. Ei ole koskaan ollut ripulia siellä. Hotelleissa on valinnanvaraa, riippuu mistä pitää.

Haloo!

\"Pienessä maassa on turvallisempaa, kun sotilailla on ase mukana, eikä sitä tarpeen tullen tarvitse lähteä hakemaan kotoa.\"

Miten eroaa isosta maasta? Eikös sielläkin ole tällä logiikalla turvallisempaa pitää aina aseet mukana.

Haloo!

Jatkokysymyksiä.

Pitäisikö Suomessakin sotilaiden partioida aseistettuina julkisilla paikoilla?

Kertooko aseenkanto turvallisuudesta vai yleisestä pelosta ja turvattomuudesta?

Valitsen toisin!

Nimimerkki \"Haloo!\" esittää varsin aiheellisia kysymyksiä. Vanha sanonta puhuu uskossaan autuaaksi tulemisesta. Eiköhän tässä Eilat/Israel -tapauksessa ole paljon kyse juuri siitä.

Usein marmatetaan aivan pikkuasioista, kun joistain seutukunnista ei pidetä. Sitten taas... no, katsellaan lomalla pyssyjen piippuihin. Ei ainakaan minun ajatusmaailmani mukaista lomailua.

Talviloma

Koska tämä on matkailupalsta, ajattelin kertoa, että pelkään matkustaa Egyptiin. Siellä käyneiden mukaan sotilaita on runsaasti. Egyptissä sotilas voi alkaa ampua turisteja äkkiarvaamatta, kuten vuosien varrella on tapahtunut. En uskalla matkustaa Tunisiaankaan. Jordaniassa olen käynyt.

Meikku

Kiitos vastanneille, mutta lisää mielipiteitä kaipailisin.
Ja kyllä, olen kolunnut monia keskustelupalstoja ja lukenut Eilatista. Mutta nyt kuuluttaisinkin vähän uudempia kokemuksia. Kai sekin kaupunki muuttuu ? Vai eikö ?

Lähinnä nyt vinkkejä, että minne kannattaisi majoittua, että olisi suht \"ytimessä\" ? Ettei olisi liian pitkä kävelymatka ostoksille jne.

Lomailija

Olen ollut useasti Eilatissa maalis-huhtikuussa. Hieno lomailupaikka. Viimeksi majoituin Astral Seaside-hotelliin (Lomamatkat), joka on aivan keskustan nurkalla. Aamu-uinti meressä onnistui hienosti. Aurinkomatkojen Club Eilat -huoneistohotelli on ihan kauppakeskusta vastapäätä. Huoneistot ja parveke tosi isot. Lämmitetty uima-allas. Korallirannan Isrotel Yam Suf on myös tuttu. Ihanalla paikalla, mutta matkaa keskustaan on monta kilometriä. Kaikki hotellit hyvätasoisia ja aamiainen mielettömän runsas. Voin suositella lämpimästi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat