Matkailijan sielunelämä

arvoituksien asia

Ei nyt ole muuta tarjolla niin tutkaillaanpa lomailijan henkistä puolta.Sekä tietty käytöstapoja.

Tilanne yksi: Teet erittäin onnistuneen lomareisun jonnekkin. Aatelet siitä kirjoittaa matkailusivustolle. Kirjoitatko kerran ? vaiko useammin ? Työnnätkö aiheen monille sivuille ?
Kerrotko tapahtumat lomaltasi tarkkaan ? Vai viskaatko jotain \"salaperäistä\" ?

Tilanne kaksi: Lomamatkasi menee pilalle,matkatoimisto on \"tyrinyt\" Kirjoitatko tulenpalavaa kiukuttelua aiheesta kaikki sivustot täyteen ? Mainitset ohimennen kerran ? Jatkat vihanpitoasi vuosia ?

Noin pelkistettynä,miten käyttäydyt eri tilanteissa

Sivut

Kommentit (26)

ehkä joskus sattuu

Tavallaan liittyy matkailuun että koostan kuvakirjan ja tallentelen tapahtumia ylös,jopa hyvinkin pikkutarkasti.
Joitakin on julkaissut,hyvin vähän kokonaisuudesta
keskityn yhteen kohteeseen,en jakele ympäriinsä eri sivustoille.

Harmit ja epäonni eivät yleensä innosta kirjoittamaan julki niitä. Tapahtumia on vähän eivätkä oikeesti ole kenenkään syy. Lennon myöhästyminen voi johtua kymmenistä syistä,mitäpä siitä ketään haukkumaan.Hotelli saattaa kömmähtää johonkin epäasialliseen,niinkuin itsekin välillä niin eipä sitä viitsi julki tuoda.

Valitettavasti olen hyvin väritön reissaaja,enkä keksimään ala aihetta. Toki kirjoittelen fantasiajuttuja,mutta ne on aina erikseen mainittu

Tirlittan

Minulla on aina ollut tapana jakaa kokemuksiani ja tuntemuksiani muiden ihmisten kanssa sekä tarve kirjoittaa, liekö sitten hyvä vaiko huono luonteenpiirre.
Sen olen kuitenkin huomannut että joidenkin muiden sielunelämää tuo ärsyttää suunnattomasti.
Joskus aiemmin kirjoitin kertomuksia matkoistani hyvinkin aktiivisesti ja eri sivustoillekin, viime vuosina se on jäänyt vähemmälle.
Koskaan ei lomamatka ole mennyt pilalle ja ihan pienistä vastoinkäymisistä en viitsi ruikuttaa, huumori auttaa aina.

Silloin kun lomaoppaatkin olivat vielä niitä ihanan paksuja paperisia opuksia niin jotkut matkanjärjestäjät käyttivät kirjoituksiani esitellessään lomakohteitaan.
Taitaa olla vieläkin Aurinkomatkoilla joku juttu...
Ihan mukavaa oli kirjoitella kun sai palkkioksi matkalahjakortteja.

Mutta lyödäänkö vetoa että tästä Rapa-Ripat taas innostuu ja kura lentää tyyliin kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse........

vaitelias 3 mies

Asiat on tai ei luontevia.
Tuo olettamus \"tämä on toimituksen tekemä aloitus\"
ei ole luonteva.
Mutta ylläpidon toimelta näyttää tuo viron kylpylät ketju.

Ei silti että asia kiusaisi,mutta kuuluu luonteeseen ilmiöitä tarkkailla.

Näin myös matkoilla. Mutta en kirjoittele enkä paljon puhelekkaan niistä. Työasiat on velvoite pitää piilossa joten sitä varoo puhumasta muustakaan. Jöröjukka. Vaitelias. Vaikea sielu.

haasteellinen aihe

Matkailu on vapaaehtoista,ainakin lomareissujen osalta. Oletettavasti mukavaa. Siihen voi suhtautua niinkuin lehti,kevyesti kaljan hinnalla,
todellisuudessa harva tuota pohtii. Euro pari sinne tänne,ellei koritolkulla läträä niin ei mitään merkitysta matkabutjettiin.

Aloittaja on ottanut syvällisemmän näkökulman aiheeseen. Tavallaan turha kysely vakinimmareille,heidän tyylin oppii tuntemaan. Mutta sadat sattumanvaraiset nimimerkit on asia erikseen.

Tosin aihe taitaa olla liian henkilökohtainen että vastaukset jää vähiin. Eihän kaikki edes tiedä,mihin osioon kuuluisivat.

ihan hyvä asiointikanava

Kyllähän nuo kirjoittelut jää lähinnä yhtiön sivustoilla päiväraportin tekoon.

Kulloinenkin mielialatilanne näkyy kirjoituksessa,
mutta asiasisältö säilyy. Ei siellä mitään herjoja heitellä.

Hukka hukkii

Riippumatta siitä, millaisia kokemukset ovat olleet, kirjoitan vain vastauksia ketjuihin, joissa joku jotain kysyy.

Matkakertomukset on usein tylsiä ja itseltäkin vaatisi turhan paljon aikaa ja vaivaa ruveta väsäämään kunnollista. Tyyli ensin tehtiin sitä ja sitten tätä ja sinne täytyy päästä uusiksi on ällöä, siihen en sentään sorru. Luen mieluummin hyvin tehtyjä matkajuttuja vaikkapa Mondosta. Ihan riippumatta siitä, olenko menossa kyseisiin kohteisiin vaiko en. Sellaiset jutut käy hyvästä novellista.

täsmennä lisää

Tuossa aloituksessa oli kysymystä. Vastaappa niihin ensalkuun,kun näkyi tuosta unohtuneen.

Jotkut tykkää matkakertomuksista,jotkut ei.
Kiitän mielipiteestäsi.

Arja

Tässä näemme miten erilaisia olemme. Olen aina rakastanut kirjoittamista ja olen pitänyt blogia jo monta vuotta. Kirjoitan sinne aina matkan aikana päiväkirjaa ja sitten kokoan matkakertomuksen kuvineen. Olen innokas kuvaamaan ja matkakertomus syntyy aivan itsestää. Ennen tietokoneiden aikaa tein valokuva-albumeista matkakertomuksia. Sekin oli hauskaa puuhaa. Matkan aistii uudelleen ja uudelleen vielä vuosienkin jälkeen, kun lukee tarinoitaan. Ihmisen muisti kun on rajallinen, niin omista kertomuksistaan on kiva tarkistaa asioita.

Marjuska

Minäkin kirjoittaisin jos osaisin, sitä taitoa vaan ei ole minulle suotu. Haikeana(ei kateellisena) ihailen niitä jotka osaa ja viitsii kirjoittaa. Innokkaasti luen muiden matkakertomuksia ja blogeja ja matkakirjoja, kiitokset teille jotka kirjoitatte ainakin minä niistä iloitsen.

maijki

Marjuskan kanssa samoilla linjoilla, itsellä ei ole niin taitoa väsätä mukavia juttuja, mutta minusta on kiva lueskella toisten hyvin tekemiä blogeja ja kuvakertomuksia. Kiitos kaikille, jotka niitä viitsivät väsätä, ei ne hetkessä synny. Omiin tarpeisiin tein ennen reissuista albumit lisättynä kaikella matkalla kertyneellä lipukkeella, nykyään kokoan kuvakirjoja -ja nekin ihan omaksi ilokseni. Vastaan kyllä, jos jotain tuttua juttua kysytään ;)

Igors

Marjuskan ja maijkin kanssa samoilla linjoilla. Lähes poikkeuksetta nuo blogit ovat aivan mahtavia lukukokemuksia. Voin hyvin kuvitella sitä työmäärää mikä useammankin eri matkailijan blogin tekemiseen on mennyt. KIITOS.

Itse vaimoni kanssa teemme vielä \"perinteisen\" kuva-albumin jonne sitten on liitetty kaikenlaista lippua ja lappua paikallisen setelirahan näytettä unohtamatta.

Lisäksi sinne liitän sitten vielä oman matkakertomukseni. Matkoistamme/matkoistani kirjoitan sitten jutun jossa on mainittu matkan minun mielestäni hyvät puolet. Kirjoitan myös matkan mahdollisista ei niin onnistuneista tapauksista, mutta en parjaa ketään, enkä vedä hernettä noista nenääni. Pyrin siis kirjoittamaan mahdollisimman totuudenmukaisesti omista kokemuksistani.

Ehkäpä poikkeuksen, useammasta matkakertomuksien joukosta, oma matkakertomukseni sisältää, jopa valtaosan koko kertomuksestani, oman harrastukseni kertomusta. Vakilukijat jo tietävätkin että kalojen perässä paikallisten asukkaiden kanssa, siellä missä olenkin, liikun. Toivoisin että yhä useampi matkakertomuksien kirjoittaja laitaisi myös omasta harrastuksestaan joitakin vinkkejä.

Vaikka noista linnuista en niin paljoa ymmärräkkään niin luin yhden mielenkiintoisen jutun jossa noita siivekkäitä kameran kanssa seurattiin. Uskoisin että monelle lintubongarille tuollainen oli aivan kullanarvoinen, ei noita tietoja tavallisista matkaoppaista löydä.

Samoin minäkin ajattelen että josko joku kalamies sitten minun juttujani lukiessaan saisi sellaista tietoa jonka hankkiminen ei aina niin helppoa ole.

Omat kirjoitukseni sitten laitan julki tuonne parjatulle Paikka Auringossa sivustolle mutta nykyään olen \"sattuneita syistä\" koko kertomuksen siirtänyt Lomakuume net sivustolle jonne tarkoitukseni on etupäässä siirtyä kokonaan, kunhan sinne nyt hieman kirjoittelijoita kertyisi.

Luonnollisestikin matkakertomukseni laitan myös kalastusta harrastavaan sivustoon.

vastaaja

Erityisen sielukkaasti en monikaan matkusta, mitä kuuluu esim. Plataniaksen tai Hersonissoksen rantalomailijan sielunelämään? En edes yritä sitä pohtia.
Miten oma sieluni eli paremmin sanottuna sisimpäni on mukana matkassa, miten tunteikkaasti itse valitsen matkakohteeni, se on oma salaisuuteni. Omat matkani valikoituvat elämystenhakupohjaisesti.
Sielu on mielestäni hengellisiin yhteyksiin sopiva sana, ei ainkaan tänne, jossa riidellään näköjään kipakastikin. Se ikisynti joka alkaa k:lla...

Vierailija

Kirkko ja sielunelämä kytketään usein toisiinsa. Mutta vaikka kaikki kirkollinen poistettaisiin niin tuskinpa sielut poistuu. On muuten monissa yhteyksissä mainittu eri ihmisistä,että hän oli mukana koko sielullaan. Aihe saattaa olla urheilu,
luonnonsuojelu,pelastustyöt,armeija tai matkailu.

On myöskin todettu että ihmisen sielunelämä ei lakkaa vaikka hän olisi upealla rantalomalla.

Asiallisille vastaajille tuhdit kiitokset.

arvoituksen asia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat