Mikä on Sinulle luksusta lomallasi?

Ulpukka

Minulle ei ulkoiset puitteet merkitse kaikkea.Hotelli saa kuitenkin olla ns. asuttava ja yleistä siisteyttä pidän arvossa niin huoneessa, kuin ympäristössäkin.

Luksukseksi koen monia asioita,paremminkin elämyksiä,kuin paikan loistokkuutta.Jos viihdyn matkalla ja minulla tyytyväinen ja hyvä olla, se on sitä elämän luksusta, jota arvostan kaikkein eniten.

Sivut

Kommentit (41)

arkinen ihminen

Aika. Täysiä päiviä ilman mitään velvoitetta.

Jos hotellissa on viisi tähteä,
niiden perään en aijo lähteä.
Mielelläni tartun mopon kahvaan,
huristelen mukaan rahvaan.
Kännäily ei mulle tule mieleen,
muut herkut tarttuu mieluusti kieleen.
Turistibussissa istun tanakasti,
maisemat jää mieleen hanakasti.
Surutta täytän muistikorttia,
olen sellaista outoa sorttia.
Turha rameus ja kylvö rahan,
aiheuttaa vain mielipahan.

matkaan

Palvelu on aika lähellä luxusta eli se eetti tarvi jonottaa kahvilassa vaan tarjoilu pelaa pöytiin.
Luxus itse asiassa ei ole hyvä lainkaan tässä yhteydessä, luxus tarkoittaa jotain extraa eli sellaista mihin ei ole kotioloissa edes mahdollisuutta.
Hyvä hotelli kuuluu asiaan ilman muuta mutta ei se ole luxusta. Läävässä tai murjussa en halua asua, koska kotonakaan ei sellaiseen tarvi tyytyä.
Pidän siitä että hotellihuone on siivottu ja hotellissa palvelut toimivat. Viimemainituilla tarkoitan mm. sitä että respa varaa liput konserttiin, teatteriin tms.

Tirlittan

Nyt meni kylmät väreet ja ihokarvat nousivat pystyyn, niin hyvin Arkinen ihminen on osannut kuvata tuntojaan jotka ovat kuin peilikuva omistani.

60-vuotismatkani hotellissa oli tähtiä enemmän kuin jaksoin laskea, mutta sen shampanja-aamiainen oli minusta lähinnä huvittava.
Ennemmin olisin nauttinut ne mansikat ja skumpat piknikillä luonnon helmassa.

Sensijaan Pietarin kutsuvierasmatkalla, (sillä kovasti ivatulla) keskiyön limoajelu Nevan siltojen noustessa ja shampanjalasin kilistäminen Ville Haapasalon kanssa tuntui luksukselta.

Ai niin, vielä siitä limousinestä.
Toisella palstalla luin miten eräs henkilö valitti ettei uskalla nousta limon kyytiin koska hentona naisena todennäköisesti hukkuisi ja häviäisi sinne.
Voin oikaista tuon harhaluulon, rohkeasti sisään vain, pelko on turha, kyllä sieltä löytyy hoikempikin naisihminen.

vaihtelua

----Luksusta on se, ettei tarvi koko aikana tehdä ruokaa, niinkuin kotona, saa istua valmiiseen pöytään ja syödä mitä haluaa

mummeli----

On vain oma syysi, jos suostut kotona tekemään koko ajan ruokaa. Minä en juuri koskaan viitsi, siksipä syöminen matkoilla ei ole kovin tärkeää. Jotain paikallista ruokaa naamaan ja menoksi vaan.

Minulle on \"luksusta\" (sana ei ehkä tässä kovin kuvaava) että voi mennä minne huvittaa eikä tarvitse pysyä paikallaan. Arki on sitä, että mennään joka aamu samaan työpaikkaan, jossa sinänsä ei ole mitään vikaa, vain se, että tarvitsee pysyä paikallaan samassa toimipisteessä, ei matkatöitä, ei liikkumista minnekään.

Igors

Osittain mummelin kanssa samaa mieltä. Kyllähän me itse tiedämme mikä on meille luksusta. Juuri eilen tuli matot vietyä ulos hakattavaksi ja samalla kun ne siellä tuulettuivat tulipahan sitten lattiat luutattua. Sitten kun emäntä tuli työstänsä niin kaffeeta oli valmiiksi keitettynä odottamassa.

(Tosin täytyy sanoa että tuosta kotihengettären roolista en pääse eroon edes matkoillanikaan. Vaimo siitä huomauttelee kun hotellinhuoneessa sängyt petaan ja kaikki roskat siivoan. Monta kertaa sitten yksin matkoillani (eri huoneistossa kuin lastenlapset) varmaan siivooja kuvittelee että onkohan tuo ukkeli lainkaan täällä hotellissa majoittautuneena).

No, siitä luksuksesta. Korkeintaan 4 tähden hotelli jossakin huitsin nevadassa. Aurinkoa, lämmintä, kirkasta vettä ja ehdottomasti paikallinen kalastajakylä läheisyydessä. Siellä aikani viettäisin kyläläisten kanssa, toivottavasti jopa merellä yhdessä kalaverkkoja kokemassa ja kaloja uistimella narratessa.

Vielä muutama vuosi sitten luksusta olisi ollut Siperian perukoilla, teltassa majoittuneena, kirkasvetisen joen rannalla kalojen narraaminen. Mutta mutta... ikä sai paikat hieman kulahtamaan joten en sitten enään kävellä korvessa, sääli, se olisi ollut sitä jotakin.

Ulpukka

Enpä ole uusinta matkaopaslehteä lukaissut,joten ihan omasta päästäni tämä kysymys kumpusi.
Kys.kuuluu,mikä on Sinulle luksusta?Ei se miksi lehti luokittelee luksuksen!

Tirlittan

Jos tätä aihetta on jollakin tavoin käsitelty Matkaopaslehdessä niin mikäpä olisi luonnollisenpaa kuin jatkaa keskustelua lehden omilla nettisivuilla.

Hyvä aloitus Ulpukalta, kivoja ja mielenkkiintoisia mielipiteitä poikinut ketju.

mummeli

Nimim.vaihtelua kirjoittaa \" On vain oma syysi, jos suostut kotona tekemään koko ajan ruokaa. Minä en juuri koskaan viitsi, siksipä syöminen matkoilla ei ole kovin tärkeää. Jotain paikallista ruokaa naamaan ja menoksi vaan.\"

Minä kyllä VIITSIn tehdä ruokaa kotona, muuten kuolisimme nälkään...ei ole varaa mennä joka päivä ravintolaan syömään,
... mutta matkalla haluan mennä valmiiseen pöytään.

Vähän sama kuin Igorsillakin, yleensä ole petannut sängyn aamuisin,mutta sitten ajattelin että onhan täällä siivoojat ja kuitenkin he petaavat sen uudelleen, nyt en enään tee sitä, annna kaiken olla , sekin on sitä luksusta ;)

enää ei taso laske

Ylläpito nauttii työnantajan ruokakupongeilla niin mitäpä sitä kokkailemaan.Lisäksi työajat on sitä että Hesburgen on poikaa.
Aika jännästi kirjoitettu tuo soossia naamaan,kun yleensä hehkuttaa kaupungilomia ja ylellisiä ravintoloita,missä on muutakin kuin hernekeittoa
Jalostajan purkista.

MeMa

Minä myös koen luksukseksi sen, että ei tarvi laittaa ruokaa (kotona kyllä laitan, sillä eineksiä en juurikaan syö ja ravintolaruokakin jokapäiväisenä tökkii)
Myös vapaus lomalla on luksusta, ilman aikatauluja ja kelloja pari viikkoa, kohtuullisessa hotellissa, mielenkiintoisessa uudessa ympäristössä, ja pari hyvää kirjaa, siinäpä se.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat