Sinkkunaiset matkalla

lukija

Etusivun juttu tänään on tarpeellinen silmälläpitäen yksin matkaavia naisia ns. turvallisissakin maissa.
Kiitos kirjoituksesta!

Sivut

Kommentit (28)

Tirlittan

Kyllähän sitä maailmalla pärjää jos on maalaisjärki matkassa, mutta hyvä ne on hallita perusturvallisuus ohjeet ja maan tavat.

Viime Egyptin matkalla minulla oli mukana ystävä joka on matkustellut vain Euroopassa ja oli melkoisen tietämätön arabimaailman tavoista.
Hän on iloinen, avoin ja nauravainen, sen lisäksi vielä lyhyt, vaalea ja pyöreähkö, siis oikea arabimiehen toiveuni.

Monta kertaa näin miesten silmien välähtävän ja monen monituista kertaa sain ojentaa ystävääni, älä tee näin, tai älä tee noin, annat vääriä signaaleja.
Jo istuminen taksin etupenkille voi herättää kuljettajassa vääriä toiveita.
Monen miehen mielestä olin varmasti oikea pahanilmanlintu ja ilonpilaaja.

Dubaihin

Miksi et antanut matkakumppanisi olla tahtonsa mukaan, jospa hän halusi lähemmin tutustua arabimieheen.
On tympeää, jos matkalla joutuu elämään matkakumppanin tahdon mukaan.
Matkaseurasi olisi voinut kokea jotain erikoista arabimiehen kanssa, jos olisit antanut hänen vapaasti valita, olihan hän täysi-ikäinen nainen.

tirlittan

Aika erikoinen kommentti varsinkin kun kerroin k.o. henkilön olleen melko tietämätön arabimaailmam tavoista Olisiko jälleen kyseessä lukihäiriöinen tai vaihtoehtoisesti ilkeämielinen henkilö?
Sillä onko todella olemassa sellaisiakin jotka eivät neuvo ja opasta ystäväänsä, oli tämä sitten minkä ikäinen tahansa.
Jos tälläinen maan tapoihin perehtymätön nainen olisi yksin matkalla,hän todennäköisesti joutuisi -ei nyt suoranaiseen vaaraan - mutta moneen kiusalliseen tilaanteeseen.

Mua maailman tuulet vie,
kohta on alla moottorilinnun tie.....

Peace

Käytös-oppi on tarpeen arabimaissa, ettei anna ihan väärää kuvaa itsestään.

Mitä kommentointiin tulee, niin juu, varmaan lukihäiriöstä on kyse:)

Terveiset Tukholmasta påskin vietosta, nyt mämmin kimppuun omassa kotona:)

Dubaihin

En todellakaan ole lukihäiriöinen. Häiriöstä on kysymys tilanteessa, jossa joku päällepäsmäri pyrkii neuvomaan aikuista ihmistä miten tämän tulisi matkalla käyttäytyä.
Kyseessä oleva \"vaalea, iloinen\" voi jälkeenpäin ajatella että matkaseurana ollut tiukkapipo pilasi hänen matkansa.
Ihmisiä ei voi valaa samaan muottiin.
Huom. on kysymys asiasta, joten ei hyökätä kirjoittajaa vastaan.Kiitos.

Jussi P

\"Dubaihin\" kanssa samaa mieltä. Onko kamalampaa kuin joutua matkakumppanin holhottavaksi matkalla.
Itse kukin vastaa vain itsestään.
Aikuinen ihminen tietää mitä tekee.

Tirlittan

Minun ystävyyssuhteitteni peruspilarit ovat ehdoton rehellisyys, vankkumaton luottamus ja huom, eräs hyvin tärkeä seikka, ystävän ajatus- ja arvomaailman tunteminen.

Siksi voinkin neuvoa ystävääni aivan vapaasti ilman tiukkapipoleiman pelkoa.
Sinisilmäisesti olen kuvitellut että sama pätee muidenkin ystävyyssuhteisiin,mutta muutaman kommentoijan viesteistä johtuen huomaankin erehtyneeni.

takiainen takissa

Älä ole Tirlittan moksiskaan.Outoja vastauksia satelee mutta täytyy muistaa että kaikilla ihmisillä ei ole todellisia ystäviä joita voisi opastaa tai eräissä tilanteissa asia on vastakkainen,eli on itse kysymässä ohjeita.

Matkailu on mahtavaa. Ystävät ylittävät kuitenkin.

Malliksi sitten toinen tyyli. Kaveri lempataan yksin illan viettoon,onhan kyseessä aikuinen nainen,mitäpä sitä paapomaan. Joudut aamulla hakemaan kaverin sairaalasta ensiavun jälkeen pois.Kyseinen entinen kaveri syyttää sinua heitteille jätöstä ja siitä että joutui raiskauksen uhriksi.

Catanian Pekka

Arabimaissako miesten silmät vasta alkaa välähdellä. Älkääs nyt tädit panko omianne. Jos nainen on paljon matkustellut Euroopassa, niin siellä on aivan samanlaisten signaalien kanssa tekemisissä. Etelä-Euroopan kuumat miehet tai siirtotyöläiset Keski-Eurooppaa myöten. Ei tämä kulttuurikartta tässä suhteessa niin mustavalkoinen ole.

Toivottavasti tyttömme matka ei mennyt aivan pilalle, kun joutui mamman silmälläpidon alaiseksi. Nää väkisin kulttuurioppia ammentavat kaikkitietäjät on sitten niiiiin mahottomia.

Abdullah Husein

\"Takiainen\" etköhän nyt kovasti yli reagoi, tuskin raiskauksia on tapahtunut. Esim. Arabiemiraateissa on niin ankarat rangaistukset em. tapauksissa (välitön teloitus) että rangaistuksen pelko jo estää turisteihin kohdistuvan väkivallan.
Ymmärrän, että arabimiehet ovat kiinnostuneita länsimaisista naisista, heidän omat naisensa on silvottu tietyllä tavalla.

kevyt levite

Täällähän suorastaan tuputetaan kevennyksiä.Ok-sitä sitten.Pidähän kulttuurikarttasi ajan tasalla,niin tiedät mistä saat,sikäli kun kerkiät matkustamaan.
Mistä keksit,oletit,että seuralainen olisi tyttö,vai oletko myös itse,tosin vähän iäkkäämpi tyttönen.
Tarkoitatko hoikkaa ihmistä sanalla \"mahottomia\" pitäisi kirjoittaa muotoon mahattomia.
Kuinka hyperherkkä pitää olla kun pari riviä on \"väkisin kultturioppia\" tilanne.

Jäänen varttumaan Jussi P puolustuskirjoitustasi

qqqqq

Abdullah Husein,huolellisempaa lukemista. Tirlittanin kirjoitus oli Egyptistä, ei Arabiemiraateista.
Joissakin maissa raiskattu kivitetään,joissakin valtioissa on käytössä sähkötuoli / myrkkyneula,ja löytyy myös alueita,missä teloitetaan ampumalla.
Joten vältä tuota kulttuurioppi syöttöäsi edes vastatessasi toisten kommenttiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat