Australia

Ei vielä kokemusta

Olen menossa Australiaan ensi jouluksi sukuloimaan. Tässä nyt mietityttää sellainen seikka, että en oikein jaksa (ei huvita, hankala olla)istua lentokoneessa kuutta tuntia kauemmin. Tulee huono olo, jalkoja kihelmöi jne. Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten matkaa voisi helpottaa eli mihin kannattaisi tehdä välilasku ja yöpyä välillä? Olen kuusikymppinen, ja vähän harmittaa, kun 80-vuotias ystävättäreni kehui, että kyllä se lento äkkiä menee. - Sukulaiseni asuvat Melbournessa. Millainen kaupunki se on? Mitä siellä kannattaa käydä katsomassa?

Kommentit (3)

neuvo

Kannattaa otta lento esim. Singaporeen eli välilasku siellä. Lento on kyllä enemmän kuin 6 tuntia.
Jos on verenkierto-ongelmia, kannattaa käydä lääkärillä sen tiimoilta.

Martta

Ensimmäinen välilasku voisi olla myös vaikkapa Dubaissa. Siellä virvoittelutauko ja yöpyminen, ja seuraavaksi sama Singaporessa tai Bangkokissa.

Sieltä perille on vielä vinha matka, joten jos aikaa on, voisi yhden välilaskun ja yöpymisen tehdä vielä Australian länsirannikon Perthissä. Ja vasta seuraavalla lennolla sitten Melbourneen.

Zorbas

On hyvä idea pysähtyä välillä ettei tule liian raskaita lentoja. Tekisin itse samoin sinun tilanteessasi.

Osta lennot matkatoimistosta ja kysy, millä lentoyhtiöllä tai allianssilla olisi tälle matkalle parhaat stop over hinnat. Monet lentoyhtiöt antaa matkustajan pysähtyä jossain välillä ilman että perivät lisämaksua, ja tarjoavat vielä edulliset yöpymiset näille stop over matkustajilleen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat