minne pitää päästä kerran elämässä?

Martta

Mrs. Matkaaja tuolla toisessa ketjussa mainitsee listansa, jossa ovat ne paikat joihin hän ehdottomasti haluaa joskus matkustaa. Onko teillä muilla tällaisia listoja ja mitä paikkoja listalla on?

Oma 7 kärjessä-listani näyttää tällä hetkellä tällaiselta:

Meksiko
Peru
Galapagossaaret
Bora Bora
Tiibet
Etelä-Afrikka
Burma

Nähtynä jo muunmuassa Kiinan muuri ja Pekingin Kielletty Kaupunki, Angkorin temppelialue Kambotzassa, Uluru Australiassa, Kenian safari, Egyptin pyramidit, Islanti.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ei mitään sellaista mihin nyt ihan pakko olisi päästä paitsi nyt lähisukulaisen luo Euroopan kaupunkiin x. Ja sinnehän pääsee kyllä.

tarkentaja

Kaktus

Paljon on tullut nähtyä vuosien saatossa, vielä tekisi mieli matkustaa uudelleen muutamiin mielenkiintoisiin maihin, vaikkapa Intiaan, Kuubaan, Kiinaan, Japaniin ja Boliviaan. Martan listalla on Burma, (nyk.Myanmar) minullakin käymättä. Jospa toiveemme vielä toteutuvat.

Oransseja nuppineuloja on kartassa jo lähes 40 merkkinä niistä maista joissa olen lomaa viettänyt.

Peace

Minua taas kiinnostavat yhä enemmän nuo \"ala-arvoisiksi\" mainitut paikat:) Jostain syystä nuo haukkumiset aivan innostavat minua suunnittelemaan matkoja Bulgariaan, Romaniaan ja Venäjälle:) Niissä täytyy olla jotain erikoista, kun vaivaudutaan noin haukkumaan:)

Myös kotimaassa on monta paikkaa jotka haluaisin vielä nähdä. Kilpisjärvi tuntureineen ensimmäisenä listalla, toisena Kiutaköngäs, kolmantena Helvetinkolu.

Peace

Selvennys vielä keskusteluun: ala-arvoisista matkakohteista puhuu \"matkaaja\" tuolla toisessa ketjussa, missä kysytään mikä on tuhlausta matkalla. \"matkaajan\" mielestä tuhlaamista on matkustaminen ala-arvoisiin kohteisiin :)

Tirlittan

Sinulla Peache on aivan oikea asenne, et sorru leimaamaan maita ja kohteita pelkällä mututuntumalla.

Aikoinaan minulla oli \"pakkomielteenä\" nähdä Bulgariassa Sunny Beachin kupeessa oleva Vanha Nessebar.Majoitus oli Sunny Beachilla, tuossa paljon moititussa ja pelkästään turisteille rakennetussa kaupungissa.
JOS olisin viettänyt viikon pelkästään tuossa kaupungissa olisi mielipiteeni varmastikin toisenlainen.
Minulta olisi jäänyt löytymättä se toisenlainen Bulgaria,sen kaunis luonto, ystävälliset ihmiset, kirkot ja luostarit.
Kaikki tämä löytyi vain pienen matkan päästä \"turistirysästä\"
Syntyi paljon porua mutta vähän villoja tuottanut matkaraportti jonka maassa käymättömät heti lyttäsivät.

Tuon matkan seurauksena on pakko päästä näkemään lisää Bulgarian kirkkoja ja luostareita, must kohteena Rilan luostari.
Tuon kaiken minulle tarjoaa ala-arvoiseksi luokiteltu maa.

Kohde valitaan itse

Aloittaja ei maininnut mitään \"ala-arvoisista\" maista. Kysyttiin tulevien kohteiden toivelistaa.
Jokaisella on omat suunnitelmat tulevista matkakohteista, ja mikä parasta, valinta on vapaa.

Marjuska

1. Nepal ja siellä Himalajan vaellus jollakin tasolla
2. Uganda ja vuorigorillat ennenkaikkea
3. Uusi-Seelanti, kiertomatka kaikkea mahdollista
4. Venetsia
5. Azorit
6. Kamzatka
ja aina uudelleen Tansaniaan - Keniaan safarille.

Hilkka

Olisihan se kiva käydä Kaliforniassa syömässä rusinoita vaikkapa syntymäpäivän kunniaksi.

Kreikassa kävisin mieluusti uudelleen Korfulla.

Mallorcalla on ihania pitkiä hiekkarantoja.

kerran

Rilassa olen käynyt monta monta vuotta sitten. Silloin bulkkiksen valtiolla oli vielä oma lentoyhtiö. Oppaana toimi eräs Suomessa asuva bulgarialainen. Menimme lentäen Sofiaan, sieltä edelleen Rilaan ja takaisin. Muuta emme halunneet siinä maassa nähdä. Sittemmin on ko. lentoyhtiö mennyt konkurssiin. Eli se maa on nähty! Luostari oli hieno , tottakai, Unescon maailmanperintökohde.

Make

Minulla on pieni vaatimaton haave, että pääsisin avaruuslennolle, ovat kuulemma aika kalliita, mutta Suomessahan on paljon noita ökyrikkaita optio miljonäärejä täytyy kääntyä heidän puoleen sponsoriasiassa. Aluksi aion kysyä: Lilius, Karvinen, Wahlroos, Finskin pomot, Herlin, ja sitten ne pienemmät pojat aakkosjärjestyksessä.

Niksu

Make hyvä, jaan kanssasi saman haaveen. Jos saat hyviltä veljiltä reilut sponssit, otatko messiin?

Toinen vaihtoehto on odottaa, että avaruuslentojen hinnat tippuu. Niin kuulemma käy vääjäämättä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat