Varokaa Soussessa Vincci el Kantaoui-huoneistohotellia

manishi huwwa

Heception yrittää huijata parhaansa mukaan rahanvaihdossa. Minulle näin kävi kolmesti peräkkäin ja olisin nyt 600 dinaaria eli n.300 euroa köyhempi, jos en olisi nostanut mekkalaa rahanvaihdosta. Muutenkin hotellissa on huono ilmapiiri ja täynnä libyalaishörhöjä(libyalaisomisteinen kun on) joten en suosittele. Olen käynyt maassa kymmenisen kertaa, mutta tämä oli pohjanoteeraus. Tunisia on kaunis maa ja täynnä ihania ihmisiä, mutta valitettavasti joukkoon mahtuu myös rikollisia. Valitkaa kaikki Tunisiaan menijät joku muu hotelli. Kanta-huoineistohotelli olisi paras, jos se olisi deTurin tarjonnassa. Mutta kun ei, tämmöinen libyalaisrikollisten luola vaan Port el Kantaouissa.

Kommentit (8)

Kansannousu

Paremminkin kannattaa sanoa että varokaa koko Tunisiassa rahanvaihtohuijareita. Olen lukuisissa paikoissa lukuisilla Tunisian matkoillani vaihtanut rahaa ja liki joka kerta on yritetty kusettaa.
Samoin melkein joka kerta kun ostaa jotain joutuu kusetusyrityksen kohteeksi.

Monessa maassa olen käynyt mutta missään muualla ei ole niin systemaattisesti joka paikassa yritetty huijata rahan kanssa. (No Egyptissä ja Marokossa ehkä)

Mutta menen siltikin vielä Tunisiaan mutten tänä vuonna siellä siellä kouhuu vielä liikaa.

virkamiesnainen

Tunisiassa yleinen tapa tällainen: Jäät pois taksista. Joku paikallinen kauppa-apulainen käy äkkiä kysymässä kuskilta, mistä hotellista asiakas on tulossa. Sitten sinut kaapataan kyseiseen kauppaan. Tämä mies sitten väittää, että on siinä hotellissa töissä ja on jo mukamas \"tavattu\". Sitten sinulle tehdään mukamas edullisia tarjouksia. Huomaamattasi voit maksaa moninkertaisen hinnan.
Minulle kävi juuri näin Hammametissa.
Ja vain noin puoli tuntia myöhemmin opas kertoi, että tämä on heidän yleisin huijaustapansa. Varoitus tuli siis liian myöhäään.

Tirlittan

Tämä väittämä on hyvin yleinen muissakin arabimaissa.
Kylläpä olisi hotelleissa henkilökuntaa niin että päät yhteen kolisisi jos kaikkien näiden \"vapaapäiväänsä\" viettävien nuorten miesten väittämät paikkansa pitäisivät.

Toinen suosittu tapa juonia asiakas kadulta kauppaan on kertoa että minulla on Tampereella ystävä joka on juuri saanut vauvan.
Voisitko suoda hetken aikaasi ja auttaa minua kirjoittamaan hänelle onnittelukortin.

Vain taivas ja mielikuvitus on rajana näissä tarinoissa jotka vaihtuvat joka vuosi.

Made in China

Tunisian lomakohteista ei kannata ostaa yhtikäs mitään silla silmänkään värähtämättä ovat valmiita kynimään vaikka kymmenkertaisen hinnan turistilta.

Ottakaa louage-minibussi ja lähtekää Tunisin keskustan osoihin tavarataloihin ostoksille. Saatte kunnon laatua paljon halvemmalla kuin ne turistirysien huonolaatuiset rihkamat.

tupu

Voi, virkamiesnainen. Yrittivät juuri samaa
minulle. Laukkasin kieli vyön alla, käsi
kädessä, tämän hotellini virkailijan perässä
kohti mattokauppaa.
Pelastukseni oli, etten pidä itämaisista matoista.
Kiitin ja kumarsin sanoen kauniisti goodbye.
Perässäni seurasi tietysti joukko myrtyneitä
katseita. Tämmöinen kaikki, mikä missäkin,
vaatii tietysti matkustuskokemusta.
Ja kokemustahan ei saa kuin matkustamalla.
Siispä matkustellaan!

Kaktus

Soussessa T-paitaa ostamassa. Suomalainen nainen osti ennen minua ja maksoi tinkimättä pyydetyn hinnan. Tarjosin puolet naisen maksamasta hinnasta, myyjän mukaan laskin leikkiä !
Lähdin ulos, myyjä tuli kiireesti jälkeeni, ja sanoi että äsken tarjoamani hinta on aivan sopiva. Hän kuitenkin varoitteli kertomasta hintaa edelliselle t-paidan ostajalle.

Jakke

Maksoit takuulla moninkertaisen hinnan. Paikalliselle se t-paita maksaa 1-2 euroa ja turistilta pyydetään helpolla jopa 30 euroa.

Oppaat aina jakaa samaa todella tyhmää neuvoa että kannattaa ensin tarjota puolet pyydetystä.
Kauppiaat tietää sen ja pyytää 10-20 kertaisia hintoja.

virkamiesnainen

Tinkimään oppii, kun muutaman huomaa tulleensa petetyksi.
Jossain se kipuraja tulee myyjälläkin vastaan. On minulle muutaman kerran niin käynyt, että ei ole myyty tarjoamallani hinnalla.
Mutta myös perään on juostu monta kertaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat