Aurinkovoiteet Thaimaan auringossa

Tarja

Thaimaan aurinkoon menossa parin viikon päästä, mutta aurinkovoiteet vielä ostamatta. Suojakerroin pitää olla ainakin 50 ensimmäisinä päivinä, mutta millä merkillä aikuinen pärjää, pitääkö olla huippukalliita apteekin tuotteita vai luottaako halvempiin tuotteisiin Biz Buiniin tai Niveaan ?

Sivut

Kommentit (20)

Kukkamaaria

Merkillä tuskin on väliä. Pääasia että on korkeat kertoimet ja voitelet paksusti ja lisäät ainetta päivän mittaan. Kannattaa pitää esim. meriretkillä myös pitkähihaista vaatetta varalla.

Tättis

Olin pari viikkoa Langkawilla, säätila + 30 - 35 varjossa, UV 16. Käytössä oli suosikkimerkkini Sp 20 aurinkosuoja. Lisäksi käytin myös Dermosilin 20 ja 30 aurinkovoiteita vielä tämän lisäksi.
Suojasi punertavaa ihoani melko hyvin.
Aika lutraamista aamulla suojalkertoimilla ja illalla Aloeveralla. Iho kuitenkin säilyi suuremmilta punoituksilta.
Sp 20 on tehokas suoja, kunhan muisti antaa kuivahtaa ihon kunnolla ennen pukeutumista.

Kannattaa kokeilla myös Finnair shopissa myytäviä Ultrasun-tuotteita,

Löysin sivuston, jossa oli listattu 30 tuotearviointia 23 tuotteesta.
htmlhttp://www.glossy.fi/tuoteryhma/arviot/suojavoiteet-vartalolle.
Garnierin ja Dermosil olivat kärkisijoilla.
Neljännellä sijalle sijoittunut Widmer-mekki on muistaakseni apteekissa myytävä tuotemerkki.

Ja löytyipä ohjeitus voiteiden levitykseenkin.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/kuusi-virhetta-aurinkovoiteen-kanssa/a...

Mukavaa matkaa!

Jaana K

Ihan joihinkin outoihin merkkeihin en luottaisi, mutta varmaan ne halvatkin on hyviä. Kaikilla merkeillä ei taida sitä 50:ä valikoimissaan olla? Yleensä ostan rasvat apteekista. Vaikka ehkä ovatkin vähän kalliimpia, saan tuoksuttomia, joita haluan.

Aikoinaan ekalla Thaimaan matkalla uskoimme orjallisesti ohjeita, joiden mukaan alkupäivinä 50.. näin teimmekin ja sen jälkeen 40 ja 30. Lentokentällä lähtiessä ihmettelin, miten kaikki muut ovat niin tajuttoman ruskeita. Seuraavalla reissulla aloitin 40+30 ja vain meripäiville 50 kasvot plus yläkroppa. Loppulomasta sk 20. Ja kas - rusketuin! Äskeisellä Kanarian lomalla oli sk 10 ja hyvin tuli väriä. Suomessa käytän yleensä alkukesästä sk 6 ja sitten en mitään. Eli kovin yksilöllistä on tämä suojauksen tarve.

Lomaa

Juuri palasin parin viikon taikkulan retkeltä.
Tuntikausia päivittäin kävelin.
Kävin meressä uimassakin.
Muutakin.

Minkäänlaisia myrkkyjä en ole iholleni halunnut laittaa vuosiin.
En suojavoiteita, en \"kosteusvoiteita\", siis niitä mistä valtaosa on vettä.

En ole polttanut ihoani, iho ei kiristä.
Luonnollinen iho tuottaa tarvitsemansa rasvan.
Ei tarvitse elättää mainosmiehiä.

Toki en myös hae vaikeuksia itselleni
grillaamalla itseäni tuntikausia päivittäin.
On mukavampaakin tekemistä.

Tiedän, mikään ei muutu,
nainen uskoo ennen mainosmiestä, kuin omaa järkeään.

matkaopas

Hei,

Itse olen todella vaaleaihoinen ja allerginen auringolle, mutta joka vuosi lomaillessani Thaimaassa 5-6:n viikon pätkän aikana ostan paikallista kookosöljyä. Siinä on luontaisesti suojakerrointa ja edistää ruskettumista. Kannattaa kokeilla aluksi varovaisesti, koska kaikille se ei välttämättä passaa. Mutta 100 prosenttinen luonnon tuote, ei mitään kemikaaleja! Ja auringonoton ja suihkun jälkeen aloetta iholle, niin jopas vain punoitus häipyy ja iho saa runsaasti kosteutta.

Jos on aikaa matkaan vielä, niin juopa lasillinen porkkanamehua päivässä parisen viikkoa ennen matkaa, niin väri nappaa vielä paremmin:).

Näillä keinoilla olen itse saanut kivan värin valkoiseen nahkaani!

Järki käteen

Tässäkin pätee se, että me ihmiset olemme erilaisia.
Itselläni on oikein tyypillinen suomalainen punatukkaisen ohut, kuiva ja erittäin helposti palava iho, eli ihan taatusti ilman mainosmiehiin uskomistakin olen oppinut ihoni suojaamaan (myrkyllisellä vedellä). En ole eläissäni matkoillani maannut ja ottanut aurinkoa, siitä huolimatta muutaman kerran palanut tosi vahvasti.
Eli jos iho palaa helposti paras suojata se kunnolla. Itse Thaimaassa olen käyttänyt aluksi kerrointa 50 ja siitä ajan kuluessa vähän pienentänyt.
Ilman aurinkovoiteita palan myöskin täällä suomen kesässä. Yksi ihokasvain (tosin onneksi hyvänlaatuinen, mutta auringon aikaansaama) on jo leikattu, ja lisää en halua.

Arjuska

P20 on ainoa aurinkovoide, joka käy minulle. Sen kun oppii levittämään huolella, niin iho ruskettuu, mutta ei pala, olen vaaleaihoinen. Kokeiltu päväntasaajalta, Balille ja jopa Suomen aurinkoon. Aina on teho riittänyt, vaikka olisi ollut auringossa useamman tunnin. Tietysti punahiuksiset ovat herkimpiä, mutta kuten sanottu se on yksilöllinen asia, testattava useita ennekuin omansa löytää!

Beta

Olen vaalea ihoinen, aikaisemmin paloin melkein joka matkalla. Luin jostakin, että porkkanassa oleva betakaroeeni ehkäisee ihon palamista, aloin syödä porkkanaa päivittäin ja ennen matkaa varsinkin. Kokemukseni ovat erittäin hyviä.

Arjuska

Tuo porkkana auttaa ruskettumaan, mutta ei anna minkäänlaista suojaa uv säteitä vastaan, muistakaa suojautua, ihosyöpä on ikävä tauti!

Tarja

Tarja kiittää neuvoista ja kerron,että ahkerana auringonpalvojana käytin marketin tuotteita ensimmäisellä viikolla sk 50,sitten vähitellen sk 30 ja kahden viikon matkan viimeisinä päivinä sk 15. Huuliin ja nenälle jokapäivä apteekin ACO sunstickiä sk 30,joka oli toimi erinomaisesti.Ei yhtään ihon palaamista ja nyt on kaunis rusketus ja hyvä pohja Suomen suveen.

älkää palako

Perinteisesti ihminen on suojannut itseään vaatteilla.Siksi ihmetyttää tässä asiassa että heitetään vaatteet pois ja uitetaan iho kemikaalimyrkkyihin. Onko tuo itsensä paljastelu niin hirveän tärkeää ?
Kevyet,harsomaiset vaattaat ei estä ruskettumista
mutta estää palamisen.Eriton jos liikkuu. Kasvot ruskistuu myös vaikka käyttää leveälieristä hellehattua.
On ehkä autuus ja onni lojua pitkiä päiviä rantahiekalla,ettei vaan tarvise evää liikauttaa,no se on jokaisen oma asia miten aikansa viettää.
Oma aika hukkuu eri tavalla,uintireissu ei vie tuntiakaan kerrallaan ja sitten voi sompailla mitä milloinkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat