Lentoyhtiöt/check-in

matkamies

mahtaako kaikilla halpalentoyhtiöillä olla check-in itsepalvelua?
Kuulin että Norwegianilla on ja lippunsa on myöskin niin täynnä mainoksia että vaikea löytää oleellisia tietoja.
Kokemuksia halpayhtiöistä ei ole mutta kait niitä tulee vielä, olisi hyvä tietää jo etukäteen.
Lentokentällä näkee että ihmisiä menee Määrätietoisesti itsepalvelulaitteelle, Finnairin lennot tsekataan vielä virkailijoiden toimesta.
Palveluahan sitä haluaisi enkä usko että jonot lyhenevät oleellisesti kun siirrtytään itseplaveluun.
Norwegianilla ei ole ketään auttamassa, hommasta täytyy selvitä itse.

Kommentit (9)

Anja

Lensimme joulukuussa Malevilla, check-in laitteella oli silloin opastajiakin neuvoja tarvitseville, Las Palmasissa niitä ei ollut. Ainoa tieto, jota siinä tarvitaan, on varausnumero, joka löytyy lipusta tai kännykkäviestistä. Ei kannata jännittää, myös muut lennolle menevät voivat antaa apua!

Tapa yleistyy, kun lentoyhtiöt yrittävät vähentää henkilöstömenojaan. Finnairilla on ollut jo vuosia mahdollisuus tehdä check-in netissä tai kännykkäviestillä, kätevää! Samoin näytti toimivan KLM, kun mies lähti reissuun toissapäivänä KLM:n reittilennolla.

Anja

Korjaus tuohon edelliseen viestiini, käyttämämme lentoyhtiö ei suinkaan ollut Malev, vaan nimenomaan Norwegian! Edullide lennot, mutta kaikki toimi loistavasti!

matkamies

Huolimatta siitä että palveluita karsitaan ja työntekijöitä irtisanotaan, eivät hinnat laske.
Finnairilta saan Plus-asiakkaana jo edellisenä ilta tekstarin mutta aina toimin normaalisti eli menen check-in-pisteeseen. Mitäs sitten jos laukku painaa liikaa? ei niitä niitä neuvojia riitä jokaiselle \"pihtiputaalaiselle\".
Se josta kerroin aiemmin oli viikko sitten tapahtunut lento Norwegianilla, ei ollut ketään opastamassa ollut.
Toki Finnair palvelee ykkösluokan matkustajia vastaisuduessakin, ei paljon matkustavia liikemiehiä ja palvelua haluavia varakkaita henkilöitä voi jättää itsepalveluun! Onhan jo Business-luokanmatkustajalla nykyäänkin oma check-in-pisteensä ja loungepalvelunsa, kokemusta on.
Malev on ollut konkurssissa jo jonkin aikaa eli sen lennoille ei mennä mitenkään.
Itselläni on sellainen sukunimi että vaikeuksia tulee, mikään aparaatti ei sitä hyväksy.
Lentoasemalla joutuu Finnairin palvelupisteeseenkin jonottamaan jos on jotain hämminkiä, siitäkin on kokemusta.

Taru

Useilla automaateilla voi tunnistautua varausnumeron sijasta myös luottokortilla, lentoyhtiön kortilla tai passilla, jonka automaatin lukulaite lukee.

Taas meitä hoopotetaan

Tilanne ennen: mentiin tiskille jonka nimi oli check-in ja virkalija teki lähtöselvityksen muutamissa sekunneissa ja hoiti sen päälle laukun ruumaan.

Nyt: mennään samalle tiskille jossa lukee drop-in ja virkailija/lentoyhtiö säästää muutaman sekunnin ja virkailija hoitaa laukun ruumaan.

Tätä ennen on itse käytetty moninkertainen aika automaatin kanssa kun ammattilainen tekisi homman nopsaan.

Lisäksi ennen jonotettiin yhteen paikkaan (check-in) nyt jonotetaan automaatille ja sen jälkeen mennään jonottamaan vähintään yhtä kauan sinne drop-iniin koska säästyneet sekunnit eivät tule asiakkaiden hyödyksi vaan väkeä on vähennetty.

Anja

Just samaa asiaa ihmettelimme/naureskelimme, virkailijalle muutama sekunti lisää palveluaikaa, mutta asiakkaalle tuplasti jonottamista! Jotta henkilökustannuksia todella säästettäisiin, niin seuraava vaihe luultavasti on, että asiakas pistää laukkunsakin itse hihnalle tageineen. Jos on ylipainoa tai muuta häikkää, alkaa varmaan kellot soida ja lujaa!

aloittaja

Olen käsittänyt että laukkujen edelleen laittaminenkin tapahtuu omatoimisesti, mutta ehkä sitten ei - ainakaan vielä. Ylipainomaksujen ja siis punnitsemisen takia siinä on virkailija.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat