Mitein saisi polkupyörän parhaiten Keski-Eurooppaan

Maikka73

Kiinnostaisi tehdä vähän erilainen kesälomareissu ensi kesänä. Kesäkuun alkupuolelta heinäkuun alkupuolelle olisi aikaa käytössä. Tietääkö joku miten polkupyörän saisi parhaiten vietyä Manner-Euroopan puolelle? Ei huvittaisi polkea Ruotsin läpi.

Monta vuotta sitten tapasin lentokentän matkatavarahihnalla miehen, joka kertoi odottavansa hihnalle vanhaa uskollista pyöräänsä. Oli ollut pyöräilylomalla Yhdysvalloissa ja ainakin silloin Finnairilla sai pyörän viedä ilmatteeksi koneeseen.

Kommentit (4)

maijki

Älä mieti moista, sillä rahdin hinnalla saat periltä vuokrattua kunnollisen fillarin viikoksi tai jopa kahdeksi, hinta halpenee suhteessa päivien mukaan. Olemme vuokranneet useampaan otteeseeen pyöriä mm Itävallassa,Saksassa ja jopa Italiassa, ja ne ovat olleet todella laadukkaita \'katumaastureita\'. Toinen vaihtoehto on osallistua valmislomalle, jossa edes tavaroitaan ei tarvitse itse kuljettaa kohteesta toiseen. Tosin itse ainakin haluan olla riippumaton muiden aikatauluista ja mennä sinne missä näyttää kivalta - ja siis kuskata myös omaisuus matkassa. Fillarivuokraamoilla on toisinaan myös kuomullisiakin peräkärryjä, jos tarvetta - kätevä kesälläkin, sillä sää voi aina yllättää ikävällä tavalla ja olisi ainakin kuivat vaihtovaatteet matkassa.

Ja jep, välillä kokonainen valmis vastaus katoaa - harmittavaa, kun on ensin nähnyt sen vaivan että kirjoittelee. Siksi aina kopioinkin tekstin hetkeksi talteen...

Hele64

Finnairilla pystyy ainakin viemään pyörän mukanaan. Finnairin sivuilla on ohjeet miten pyörä pakataan. Itse laittasin pyörän kuljetuslaukuun. Olemme käyneet useamman kerran pyöräilemässä Italiassa ja todenneet että oman pyörän kuljetus ei kannata, jos pyöräilee noin viikon tai alle. Vuokra on noin 100 euroa viikolta. Aina ei vaan saa itselle mieleistä pyörää.

kukka

Jos pyöräilee lyhyen aikaa, tuskin kannattaa maksaa kuljetusrahtia vaan vuokrata pyörä paikan päällä.Jos on kyse kuukadesta silloin asia on toinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat