Todella hauska WWF

maalaisjärkeä

Ympäristöjärjestö neuvoo jättämään yhden etelän lomamatkan tekemättä ja korvaamaan sen junamatkalla Pietariin.
Silloin kuulemma hiilijalanjälki korjaantuu ja pikku pallomme pelastuu.
Tätä tehokkaampi keino on ainoastaan asunnon varustaminen maalämpöpunpulla, noin 20-30 tuhatta euroa.Tuossa hommassa maahan sijoitetaan putket jotka sisältävät vahvaa myrkkyä ja putkien elinikä on hyvinkin rajallinen.

Minusta aika heppoisia heittoja.

Taidanpa kuitenkin lentää etelään.

Kommentit (7)

kaikenlaista

Suomen matkatoimistoalan liiton ympäristötyöryhmä
on samankaltainen maailman pelastaja.
Siellä ohjeistetaan \"lennä lentoyhtiöllä,jolla on uusi kalusto. Suosi suoria lentoja\"

Finnair on eräs porukan jäsen,joten pikku piilomainos on ymmärrettävää.

kumma koohotusta

Eipä noista kannata huolta kantaa. Ihmisiä syyllistetään aivan turhasta.Mainosmarkkinat pyörii että roina menee kaupaksi.Jos kauppa pysähtyy, seuraa totaalinen pankrotti. Eli loppuu työt ja miksi edes pyrkiä töihin jos palkalla ei voi ostaa mitään.

Poliittinen järjestelmä vaatii kulutusta. Toisaalta moittii jätevuoria ja pohtii hiilijalanjälkiä.

Ei mitenkään älyllinen yhteisö.

lentomatkat

Saahan sitä yksilöitä syyllistä, samalla valtavia päästöjä vesiin, ilmaan, kaikkialle teollisuuden tuottamina. Japanin ydinvoimala poksahti, sekö ei myöskään mitään jne?Minä lennän aina kun on tarvis.

Igors

Toivottavasti minua ei pidetä liian tiukkapipoisena mutta korjataan nyt kuitenkin hieman täysin mututuntumalla jaettua tietoa.

Maalaisjärki...\"Tätä tehokkaampi keino on ainoastaan asunnon varustaminen maalämpöpunpulla, noin 20-30 tuhatta euroa.Tuossa hommassa maahan sijoitetaan putket jotka sisältävät vahvaa myrkkyä ja putkien elinikä on hyvinkin rajallinen\".

Itse olen ollut muutamia vuosia maalämpöpumppujen kanssa askartelemassa, ihan silloisen työnikin vuoksi.

Lämmönkeruuputkistossa virtaavassa nesteessä on n. 30% bioetanolia ja n. 70% puhdasta vettä. Paksut keruumuoviputket kestävät periaatteessa isältä pojalle ja senkin jälkeen ne on helppo nostaa pois ja uusia.

esim.http://www.senera.fi/Maalampo

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bioetanoli

Nyt kun kuitenkin olemme matkailua koskevassa foorumissa niin ei tästä enempää, asiasta kiinnostuneet voivat tuolta lukea lisää.

Matkailen suhteellisesti paljon ja näinollen myöskin tuon osalta oma hiilijalanjälkeni on, ikävä kyllä,aika kaukana suosituksista.

Mainittakoon nyt kuitenkin miten itse olen tuota omaa hiilijalanjälkeäni pyrkinut hoitamaan edes hieman asiallisempaan suuntaan. Omakotitaloni lämmityksen runkona on ilma-vesi-lämpöpumppu joka periaatteltaan on samansuuntainen kuin maalämpö, ainoastaan putkisto on korvattu ilmasta saatavalla energialla. Toisena lämmitysmuotona on meillä sitten vielä ilma-lämpöpumppu. Kaikki valaisimet ovat energiasäästölamppuja ym. ym.

Matkoilla ollessani pyrkimykseni on säästää vettä mahdollisimman paljon, ei kylpyammetta vaan suihku aina kun se on mahdollista. Vuodevaatteet voitaisiin aivan hyvin vaihtaa vain kerran viikossa, ei ainakaan meillä kotona noita sen useammin ainakaan vaihdeta. Pyyhkeitä voi aivan hyvin käyttää muutamia päiviä tuskin ne yhdessä päivässä pesukuntoon menevät.

Ehkäpä tässä kohtaa on jo viisasta antaa muillekin puheenvuoro siitä miten me matkailijat voisimme tuota hiilijalanjälkeämme pienentää.

virkamiesnainen

Tein kerran netissä hiilijalanjälkitestin. Tuloksena oli, että minun laillani eläen riittäisi yksi kolmasosa maapalloa.
Silti lennän silloin tällöin.

myrkytetty

Erään tutkielman väittämä oli että sinällään siisti sähköauto tai lähinnä sen vaatimat akut kuormittavat luontoa tekovaiheessa enenpi kuin normikulutuksella oleva bensa-auto koko elinaikanaan.
Julkisten rakennusten käyttöikä (laskennallinen)on
muistaakseni 50 vuotta. Mutta kotikylän kirjastoa on vesivuotojen (katto)takia renpattu lähes koko ikä.
Samaten maalämpöputkistot on pitkäikäisiä tosin vain teorissa ilmeisesti,koska suunnittelevat asennusrajoituksia laitteistolle.
Ajatus muuten aivan hyvä.Samoinkuin ilmalänpölaitteet.Ainoa haitta molemmissa on sähkön edellytys.Nykyään on muotia kahden viikon katkot,mikä vaatii agrekaattia varavoimalähteeksi.

Kun lukee satojen myrkkytonnien laskemisesta mereen,olen lakannut välittämästä omist ja muiden ihmisten jalanjäljistä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat