No,joko jenkitkin.

kivan lähellä

Amerikan maalla oli listattu ei suositeltavia lomakohteita.Turvallisuus,kalleus,sisältörikkaus
oli eräät valintaperusteet.
Pohjoismaita ei suositeltu niiden kalleiden takia,mistä virheestä Norja veti ykköspaikan.
Näiden tilalle suositeltiin Pietaria tuossa Venäjän puolella.Sopuhintaista. Nähtävää monelle päivälle. Erinomaiset ja monipuoliset ruokapaikat.
Teatteria,kulttuuria runsain mitoin.

Onkin ilmeistä että eräät vetää jotakin sieraimeen ja julistaa sodan myös Amerikkaan

Sivut

Kommentit (25)

muutaman dollarin takia

Olivat listanneet Kairon ei hyväksi, mutta ei hätiä.Siellä on tyyli ja tempramentti vähän sähäkämpää kuin täällä.Välillä kiehahtaa ja sitten laantuu.
Tämä Pohjolan touhu on pitenpijaksoista.Eli kalleus säilyy ja Pietarin nähtävyyret.Asia mitä emme saa koskaan kiini.Suurkaupunki on omanlaisensa yhdyskunta. Kun vertaa näihin Suomen kylätaajamiin,eli kaupungeihin, niin hyvin vastakkaista.
Toivotaan että muutama kunnon Amerikkalainen piipahtaa risteilyllään täälläkin.Vaikka kaikkea turhaa listaavatkin.

Tirlittan

Amerikkalaiset usein vain piipahtavat meillä käymäseltään.
Tekevät opastetun kaupunkikierroksen Helsingissä ja jatkavat pidemmälle visiitille Pietariin.

Jenkeille Helsinki on vain Pietarin esikaupunki.

opas

Näin helsinkiläisenä ja kaupunkioppaana olen eri mieltä kuin tuo edellinen.
Toki amerikkalaisille on ryssänmaa eli kommunismin toteaminen omin silmin eksoottista mutta eivät mene Pietariin (jos edes menevät) muun takia kun katsomaan kommunistivaltiota.
Amerikassa on paljon eri aikoina neuvostoliitosta ja Venäjältä paenneita ihmisiä jotka haluavat käydä maassa. Osan esivanhemmat ovat loikanneet Venäjältä henkensä kaupalla mutta nyt ei heitä sentään tapeta.
Mutta helsinki on kauttakulkupaikka eri maista, mm. Aasiasta tuleville ja edelleen myös muualle Eurooppaan jatkaville matkustajille.
Eli turha pitää Pietaria jonain maailmannapana. Helsinkiä turistit pitävät turvallisena , sen he sanovat suoraan. Täällä myös palvelut toimivat eli kun kerrotaan että jokin liike on avoinna klo 09.00- 17.00, se myös on.
Tiedän asioista enemmän kuin tuo edellinen jolla on vain mututuntumaa.
Tuttavia asuu USA:ssa, ovat asuneet ja työskennelleet siellä jo vuosikymmeniä, heidän kauttaa kuulee myös erinäisiä asioita.

korusana

Minulla on ollut mielikuva että oppaat on sivistyneitä ja asiallisia ihmisiä.

Ajattelin säilyttää tuon mielikuvan ja totean että taas joku katkeroitunut yrittää naapurimaata halveerata.

Tirlittan

Minun mututuntumani perustuu siihen että olen nähnyt miten Pietarin satamassa on kesäisin ruuhkaksi asti amerikkalaisten risteilyaluksia.
Kaikki niistä ei edes poikkea Helsingissä.
Samoin museot ja kirkot täyttyvät amerikkalaisista ryhmistä, sillä kyllä amerikastakin löytyy taiteesta ja kulttuurista kiinnostuneita ihmisiä.

On toki kunnioitettavaa että arvostetaan omaa pääkaupunkiamme, mutta pitäisi myös tunnustaa se tosiasia että länsimaisin silmin katsottuna Pietari on kansainvälinen metropoli ja jo siksikin kiinnostavampi kuin meidän pieni Helsinkimme.
Tottahan turvallisuutta ja täsmällisyyttäkin arvostetaan,
Mutta Pietari pystyy tarjoamaan turistille paljon enemmän nähtävää ja eksotiikkaa kuin mihin me pystymme.

myös opas

opas hei !
Ihan turhaan väität olevasi opas. Ei mene perille. Oppaat todella ovat mielipiteissään fiksuja ja hillittyjä.Jo opas koulutus takaa sen. Koulutetut oppaat eivät turhaan mollaile mitään kohteita.

faktaa

Tirlittan satuilee taasen, ei asu Helsingissä vaan jossain jumalan selän takana. Pitäisi olla faktaa sanojen siteeksi.
Helsinki kuuluu maailman kalleimpiin
kaupunkeihin, siksi ei suositella, jos lehtikin oli joku nuorisoaviisi.

faktaa

Loistoristeilijät joita Helsinkiin tulee pitkin kesää,piipahtavat myös Pietarissa, Tukholmassa jne. Näen itse nuo laivat, eikä porukka sieltä piiloon juokse... tulevat joka etapilla laivan mukana.

missä faktat

Helsinki on meidän Helsinkimme, vaikka emme siellä asuisi. Älä ole tyhmä jos oletkin kaunainen.

Paljonko Pietarissa on asukkaita? Se on miljoonakaupunki jolla on loistelias menneisyys.
Tajuatko että niitä tsaarin ajan palatseja ja mahtikirkkojahan esiteltiin myös Neuvostoliitossa ja niillä ylpeiltiin.

Vierailija

Tämä Suomi- Venäjä maaottelu on käyty jo moneen kertaan. Joku tykkää Suomesta, joku Venäjästä, valinta pitää tehdä jokaisen henkilökohtaisesti. Eiköhän tämänkertainen riitely ollut aivan turha.

.....

Igors

Huomenta, onko työaika alkanut yhdeksältä?

Täytyy kyllä sanoa että riitelyn ovat aloittaneet nuo jenkit, kun eivät huomanneet kysyä tällä foorumilla olevalta kaikenlaisen matkailun asiantuntijalta tuota asiaa.

Mikäli näin olisivat menetelleet niin eipä olisi tuo Pietari päässyt tuohon suosikkilistalle. Mitä opimme tästä? Älkää uskoko mihinkään tutkimukseen ennenkuin käytte täällä tarkistamma asioiden oikeudellisuuden.

Sory, mutta josko minäkin edes kerran avaudun.

Tirlittan

Mielestäni minulla on oikeus tiedustella faktaa nimimerkiltä mitkä ovat ne faktat joilla hän väittää minun taas satuilevan eli valehtelevan.
Tuo että en asu Helsingissä ei riitä perusteeksi.

Minä olen perustellut väitteitäni(pakko jankata) että Pietarissa käy enemmän amerikkalaisturisteja kuin Helsingissä ja että he viipyvät siellä myös pitempään kuin Helsingissä.

Vaikenemisen katson olevan merkki siitä että tuo oli taas vain yksi niistä ilkeyksistä joita faktaa nimimerkillä on minuun osoitettu.

Toivottavasti kukaan ei oleta että minun niskaani saa vapaasti oksentaa oman pahanolonsa kuten täällä liian usein tapahtuu.

Se, tykkääkö joku kohteesta vaiko eikö, ei saisi aiheuttaa vääristelyä eikä vaikuttaa tosiasioihin.

tiedetään takametsissäkin

Todellinen nuorisoläpyskä. US NEWS`sin jokin ryhmä on tilaston takana.

Ohittaa koossa kaikki Suomen yhteenlasketut lehdet että ei mikään ilttiksen lööppijuttu

oikeistolainen

Turha riidellä, Suomessa on ollut aina ihmisiä joille neukkula on taivas, systeemi paras mahdollinen.
Toiset eivät taas astu jalallaan kyseiseen ihmemaahan!
Esi-isämme joutuivat sinne pakosta, sen palkkana meidän ei tarvitse sinne mennnä. Jäsenkirjakin on ihan eri värinen kuin punertava!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat