Mitä mieltä

että tämäkin

olet uutisesta kun Finnair lopettaa check-in-palvelunsa ja siirtää ne asiakkaan itse suoritettavaksi?
Ruuhkat Helsinki-Vantaalla ovat ajoin aikamoisia, ja siihen vielä tumpelot söhlimään ja laittamaan laukkunsa itse jonnekin hihnoille pyörimään.
Heikosti menee, ei voi muuta sanoa!

Kommentit (15)

Palaton

Hidastaa hommaa ehdottomasti. Mistä ne muuten aikoo hankkia sinne pilvin pimein niitä itsepalveluautomaatteja?

Tottakai lähtöselvityksen voi netissäkin tehdä, mutta se vaatii tulostimen. Poistin tulostimen pari vuotta sitten, kun sille ei ollut tilaa, tulostan mitä tarvitsen työpaikalla. Mutta eikö siinä ole jokin kellonaika, mitä ennen ei lähtöselvitystä voi tehdä? Eli jos työpäivä löppuu perjantaina vaikkapa viideltä ja lento on sunnuntai-iltana, niin ei sitä lähtöselvitystä työpaikalla tehdä.

Hitaammmaksi se homma menee kun ihmiset palvelee itseään, onhan se nähty jo kauppojen kassoilla, jotkut ei saa maksetuksi eikä pakatuksi kohtuuajassa.

Taru

Sen uutisen mukaan, jonka minä luin, lähtöselvitystiskit korvataan Baggage Drop -tiskeillä. Matkustajat eivät siis edelleenkään itse laita laukkujaan mihinkään pyörimään, vaan vievät ne vain vähän erinimiselle tiskille. Suuri osahan toimii näin jo nyt. Lähtöselvityksen teko netissä on varsin helppoa ja automaattien käyttöön saa tarvittaessa apua, joten eiköhän tästä selvitä ihan hyvin. Lufthansallakaan ei ole vähään aikaan ollut turistiluokan lähtöselvitystiskiä Helsingissä.

Taru

Lisäys vielä, kun äsken en huomannut edellistä vastausta. Lähtöselvityksen tekeminen netissä EI vaadi tulostinta. Boarding passin voi tilata kännykkään ja mm. Helsingissä kännykkäviesti kelpaa alusta loppuun. Niillä kentillä, joilla vaaditaan tulostettu boarding pass, sen saa matkatavaroiden jättötiskiltä. Ihan helppoa siis on.

Tirlittan

Minä en tykkää nykymaailmassa siitä että kohta kaikki asioinnit joutuu hoitamaan automaatin kanssa.
Minä arvostan henkilökohtaista palvelua, siis protestiääni tulee täältä.
Mitä tapahtuu check-in virkailijolle, taasko irtisanotaan?

Late

Kenkää tulee todennäköisesti.

Lisäksi matkustajan kannalta käy niin, että ne jonot vaan siirtyy eri paikkaan. Package drop -tiskille on jo nyt joskus tosi kovat jonot.

Miksei muuten sille paikalle ole suomenkielistä nimeä?

häipyy historiaan SF

Siis Suomenkielistä. Täällä ollaan niin alemmuuskompleksisia että ei voi kuvitellakkaan kotimaan kieltä.
Eihän se sovi edes mainoksiin. Suomi OUT

Antaahan hienon kalskahtuksen kun maailmam amerikkalaisin valtio esiintyy noin kansaivälisesti.

Anjuli

Näin meillä itsepalvelu koto-Suomessa, eihän me saada missään enää palvelua muualla kuin ulkomailla käydessämme.

Ehkä meidät kaikki ajetaan netti asiakkaiksi, mutta miten käy niille matkustajille, joilla ei ole edes tietsikkaa ja jotka eivät osaa käyttää minkäänlaista automaattia. Niitäkin matkustajia varmaan löytyy Suomesta.

asiakas

Jonot siirtyvät vain toiseen paikkaan ja jonot eivät sentään lopu.
Laukkupiste toimii mielestäni myös itsepalveluna, en ole ihan varma.
Mutta mitä järkeä siinä olisi jos check-in on itsepalvelu mutta laukunsa joutuu jonottamaan joko virkailijalle tai itsepalvelupisteeseen.
Nyt on oltava 2 t ennen koneen lähtöä lentoasemalla, nyt se tulee jatkossa olemaan 3 t.
Finnairin kanta-asiakkaana saan ennakkoviestin kännykkään jo etukäteen ja sen kuittaaminen olisi check-in mutta koko probleemaa se ei ratkaise.
Täytyy sitten lähtöportilla näyttää viesti, koska kotona ei ole tulostinta jos hoitaisin asian sähköpostilla.
Outoa on myös se että Finnair aikoo suuntautua vain Aasian liikenteen hoitoon, sitä myötä tulee totaalinen loppu.

inhoan

Itsepalvelu on laukkujen poletoinnissa, ei siinä ketään virkailijaa ole vastaanottamassa.
Vanhat ihmiset eivät eivät selviä rumbasta, tulee jonoa ja ihmiset hermostuvat.
Entäs ne ylipainoiset laukut, käsimatkatavara ja muu?
Käykö Finnairille samoin kuin Kreikalle eli kaatuu kokonaan?

Taru

Siitä olen kyllä teidän monien kanssa samaa mieltä, että ikävää, jos väkeä vähennetään ja jos yhä enemmän joutuu olemaan tekemisissä koneiden kanssa elävien ihmisten sijaan.

Minusta kuitenkin huoli omasta pärjäämisestä ja matkan onnistumisesta on turha. Tähänkin asti itsensä ja tavaransa on saanut selvitettyä myös jatkolennolle sekä netissä että automaatilla. Se automaatti tietää, mitkä kaikki lennot ovat samalla varauksella ja sylkee jatkolentojen boarding passit ihan samalla tavalla kuin virkailija ne tiskillä antaisi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat