Suomi-oppaan vaatetus

Tättis

Aloitussivulla on kuva oppaiden yhtenäisestä pukeutumisesta.
Äkkiseltään katsottuna en ole vaikuttunut.
Kiva idea painaa karttakuvio tekstiilin, mutta tuo värimaailma on sangen yksitoikkoinen. Erottuu kaiken kirjavien asiakkaiden joukosta, mutta itse en kokisi olevani omissani kuvan mukaisesti pukeutuneena. Yhtenäisen pukeutumisen linjausta kannatan, se on ihan ok.
Toivottavasti tuosta ei tule pakollinen työvaate.

Muiden mielipiteet avartavat omaa näkökantaa, joten
mitä mieltä olette oppaiden uudesta yhtenäisestä pukeutumisesta?

ps. Opasmerkki löytyy takaplakkarista.

Sivut

Kommentit (29)

Niksu

Vihdoinkin ne pääsee eroon niistä 70-luvun vihreistä retro vermeistä. Ihan olen tuntenut myötähäpeää, kun ne painaneet Helsingissä ulkolaisten ryhmien kanssa niissä teryleeneissään.

Riina

Ojasta allikkoon, sanon minä. Entiset vihreet oli karseet mutta näitä uusia käyttäviä ei kukaan tunnista oppaiksi.
Miten gurusuunnittelija voi olla näin amatööri että suunnittelee ehkä ihan jees-vaatteita mutta käyttötarkoitus ei pysynnyt mielessä.
Itse olisin vetänyt turkoosia, vaaleansinistä, vihreää, vedensinistä, vaal punaista sun muita kivoja VÄREJÄ vaatteisiin + rintaan sekä selkään viellä 40 cm korkean H-kirjaimen (Helsinki, Help, Hauskaa...)

hienoa

Mielestäni erittäin onnistunut asukokonaisuus, sopivan tyylikäs.
Ei nuo tietenkään viehätä kaikenkarvaisia kretonkeja käyttäviä taviksia, mutta hillitty vaatetus ei ärsytä ketään.
Olisko kelta-puna-vihreä-kirjava tuulipuku ollut parempi? Monen (mauttoman) mielestä varmaan.
Lindfors ymmärtää maailmaa enemmän kuin joku takametsien tarja.
Itse asiassa , ja asia on design,näkee erilaista kirjoa laidasta laitaan, sehän se on pääasia.

pettymys kantajille

Nimimerkki \"hienoa\" siinä kertoi mitä mieltä on ihmisten mielipiteistä/millaisia ihmisiä ovat.

En arvosta tuota mallistoa. Idea painaa karttakuvio maa /kaupungi kohteesta on vanha.Niitä oli turistikohteissa jo aikoja sitten.
Värisävy on tumman synkkä,kuvaa ehkä Suomea ja sopii hautajaisiin. Opaan asu pitäisi olla pirteästi näkyvä että olisi helpompi seurata. Ryhmissä on usein huononäköisiä ja hitaasti kulkevia jotka hätääntyvät vieraassa maassa kielitaidottomina.

Ei onnistunut.

kommentti

Edellinen ei ymmärrä edes mistä on kyse eli ole kyse suomalaisten matkanjärjestäjien oppaista rantalomakohteissa vaan Helsingin designpääkaupunkivuoden oppaiden asuista.
Toki aloitus oli kehnosti otsikoitu joten itsekin ajattelin ensin että olisi kyse joisatin deturin bulkkisoppaista mutta luettuani tekstin kokonaan, asia selvisi.
Aivan toinen juttu millaisissa vermeissä suomalaisia laumamatkailijoita vetävät pimut kulkevat, se on yx hailee.

oppaana toiminut

Helsinki-oppaiden vihreä asu on kyllä suunnattoman ruma, lapsellinen väri, mutta on varmaan aikanaan ajateltu että ryhmän vetäjä erottuu värin kautta asiakkaista. Miehilläkin kauheat vihreät takit!!

pettymys kantajille

Mitä kummaa tuo \"kommentti\" kirjoittaa. Tiedän tasan tarkkaan tuon asian.Mitä sinä rantakohteista ja Deturista päriset. Tehtävän kuva on hyvin pitkälle sama. Välillä neuvotaan/opastetaan yksittäisiä ihmisisiä. Välillä täysiä linja-autollisia. Toki saahan hiuksia halkoa ja piikitellä,mutta ei järin sivistynyttä.

Minä en pistä uutta viestiä heti perään eri nimmarilla.

reppana

Suomi-oppaiden asu on ollut tosi karsea. Nyt vähän parempi mutta ei kummoinen vieläkään. On muitakin tyylipuhtaita vaihtoehtoja kuin synkeä hautajaisväri musta.

haukuttu

Sorry vaan \"pettymys kantajille\" kirjoittaja mutta millä perusteella kiellät minun kirjoittaminesi täällä?
Melkein luulen että itselläni on parempi maku mitä sinulla, sekä vaatetuksen että muun suhteen.
Bulkkiksessa on yksi lysti mitä joku teidän \"oppaanne\" siellä käyttää päällään ja miltä näyttää. Tuo oli kaiken lisäksi vain yksi esimerkki.
Ei maan pääkaupunkia edustavat informaattorit voi näyttää pellehermanneilta, sen voitte te tehdä siellä takahikiässänne ihan vapaasti.
Onneksi sulla ei ole asiaan mitään päätäntävaltaa!! Miltä näyttäisi mies pinkissä!!!?!

tarkentaja

Ne ihmiset jotka tulevat Helsinkiin designpääkaupunkivuoden merkeissä, eivät ole suinkaan samoja jotka menevät mallorcan lomille. Naurettavaa ajatellakin tuollaista.
Ammatti-ihmisiä tulee tänne vierailuille asin johdosta, se täytyy ottaa huomioon ja niin on vaatesuunnittelija toki älynnyt. Junteille kaikki on näköjään tosi vaikeata.

abcd

Myös Finnairin matkustamohenkilökunnalla on uudet asut ja nekin jatkavat tutuksi tullutta kaavaa, hyvä niin.
Meille ei oikein sovi räväkkä, tyylitön tyyli, jotain arvokkuutta on hyvä olla ja suunnittelijat ja tilaajat ymmärtävät sen. Kuka nyt jotain \"persutyyliä\" edes vakavasti ottaisi.

Suvaitsevaisuutta peliin

Huh huh mitä tekstiä!
Eikö makuasioistakaan enää voi keskustella sivistyneesti. Mennään henkilökohtaisuuksiin ja haukutaan ihmiset mennen tulleen:

\"kaikenkarvaisia kretonkeja käyttäviä taviksia\"
\"joku takametsien tarja\"
\"suomalaisia laumamatkailijoita vetävät pimut\"

Että semmosta.

Melkein luulen, että itselläni on parempi maku ....

Minä melkein luulen, että osalla ketjussa kirjoittavilla ei ihan kaikki ole kohdallaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat