Matkailusivusto aikuisille?

Krüger

Tietääkö kukaan mistä löytyisi matkailusivusto (ja ehkä -foorumikin) aiukuiselle matkailijalle. Siis sellaiselle joka haluaa asua kunnon hotellissa, matkustaa mukavasti (ehkä jopa pisnesluokassa), syödä kunnon ravintoloissa, välttelee ryhmämatkoja kuin ruttoa eikä kanna reppua muualla kuin kertausharjoituksissa? Nää mun löytämät sivustot tuntuvat kaikki oleven enemmän tai vähemmän persaukisille resupettereille suunnattuja, pääasiallinen anti liittyy siihen, miten kaikesta voi selvitä vieläkin halvemmalla. Kysymyksen voisi oikeastaa asettaa näin: mistä löytäisi muiden matkailijoiden kokemuksia vähintään neljän tähden matkailusta? Kielinä mieluusti suomi, englanti tai espanja.

Sivut

Kommentit (44)

Ei kiitos minulle

Kyllä myös aikuinen matkustaja saattaa haluta joissain asioissa edullista matkustamista. Itse esimerkiksi en halua pistää älyttömisä summia syömiseen: haluan syödä maukasta ruokaa paikallisten kanssa paikallisten paikoissa, en missään pönäköissä ravintoloissa, joihin täytyy pukeutua ja jäykät tarjoilijat kumartelee. Luulisi aikuisen ihmisen, joka joutuu esimerkiksi työsään edustamaan, saavan siitä tarpeekseen, sitä ei kaipaa lomalla. Itse olen ainakin saanut jakkupukuja, joskus iltapukujakin, käyttää ihan riittämiin.

Taloudellisesti matkustavilta saa myös hyviä vinkkejä, mistä varata paikallisia retkiä, mitä on sellaisia paikallisia nähtävyyksiä joissa ei tallaudu turistilaumojen jalkoihin tms. Nuoret myös liikkuvat matkoillaan enempi, eivät ole niin stressaantuneita että täytyy lähteä toiselle puolella makaamaan loman ajaksi rantatuoliin. Itse arvostan kovasti nuorten ja muutoinkin ennakkoluulottomien ihmisten matkustuskokemuksia, vaikka tässä iässä (60 vee) ei tee mieli lähteä reppu selässä maailmalle eikä jaksa etsiä niitä kaikkein edullisimpia lentoja, jolloin joutuu odotteleman vaihtokentillä tuntikausia.

Ei matkustaminen sen enempää kuin moni muukaan asia ole ikä-, van asennekysymys. Minä en kaipaa erillisiä ikäryhmäsivustoja.

Kahvikissa

Krügeriltä tuli ihan asiallinen kysymys. Hän ei kuitenkaan kysynyt sitä, mitä sinä vastasit :)

Tuollaiselle vaativan matkailijan sivustolle olisi varmaan tarvetta enemmänkin. Sanon näin vaikka itse olenkin juuri niitä euronvenyttäjiä.

Krüger

En mä peräänkuulutakkaan mitään ikäryhmäsivustoja, ikä itseisarvona on tyhjänpäiväinen. Mutta tosiasia on kuitenkin se, että ns. aikuisilla (itse 49vee) on joskus käytettävissään selkeästi riitoisampi matkabudjetti, jolloin nuo penninvenyttäjien matkavinkit ovat höpöroskaa. Elämä vaan on... Tuo \"vaativan matkailijan sivusto\" oli aika hyvin tiivistetty; mistähän sellaisen löytäisi?

Krüger

Otanpa tässä esimerkin ihan elävästä elämästä: Olen suunnittelemassa noin kuukauden kiertomatkaa Etelä Amerikan pohjoisosiin, Peruun ja Equadoriin, yhtenä kohteena Galapagos saaret. Olen yrittänyt löytää ihmisten kokemuksia Galapagosin risteilyistä, mutta ainoat omakohtaiset kokemukset tuntuvat olevan juuri tuota resupekkaosastoa. Itse olen ajatellut jotain noista: http://www.galapagosislands.com/luxury-cruises-galapagos.html Eli ei oikein ajatukset kohtaa.

Maailmanmatkaajien äiti

Ongelma taitaa olla se , että ne jotka kirjoittaa nettiin, ovat niitä sinun \"resyupekkalaisia\" ja ne jotka matkustaa rahalla, eivät (osaa) kirjoita nettiin.
Nimimerkki: Tyttäreni reissasi juuri 9 kk Kaakkois-Aasiassa.

totuus

Netistä et tuollaisia sivustoja löydä. Paremmin just resupekat ja risamaijat pyörivät kaikkialla, ainakin jos ja kun käytetään suomea kielenä.
Auta armias joku muutama toisenlainen eli matkustamiseen enmmän rahaa satsaava, vaativampi
matkailija, osuu esim. tänne, hänet kyllä tätilauma ryttää alta aika yksikön.
Jos laatua ja tasoa on tottunut vaatimaan, on matkattava ihan ilman jorinoita.
Eli googlaten sopivilla hakusanoilla löytää aarteita, löytyy kohde-esittelyjä nähtävyyksineen ja tietysti niitä just sopivia hotelleja joissa ei kuulu tuulipuvun kahina.

Krüger

Kyllähän googlettamalla löytää vaikka mitä helmiä ja niiden esittelyjä, ongelma on vaan siinä, että se info on pääosin markkinamiesten hehkutusta, josta totuuden suodattaminen on aina arpapeliä. Siksi kaipaisinkin oikeiden ihmisten omakohtaisia kokemuksia. Ja tosiaan suomi, englanti tai espanja voisi olla kielenä, hätätapauksessa menee ruåtsi tai saksakin.
Tämä yksi äiti-ihminen esitti mielenkiintoisen teorian: jos ihmisellä on fyrkkaa matkustaa hieman tasokkaammin niin se on niin urpo ettei osaa edes nettiin kirjoittaa, heh. Noh, eiköhän nuo kirjoitustaidottomat puupäät todellisuudessa reissaa enemmänkin juuri noiden resupekkojen porukoissa, eli se siitä.

Ei raha, vaan rakkaus

Ihan kauhulla ja pahoilla mielin luin äskeisiä kirjoituksia. \"Persaukiset resupekat\", \"ryysyläiset.\" Mitä tämä on?? Natsimeininkiä! Kavahtakaa!

Ei kiitos minulle

Minä kyllä kavahdan toisten syyllistämistä siitä, että heillä ei ole mukamas tarpeeksi varoja matkustaa. Mitä raha kertoo ihmisestä, ei yhtään mitään. Ei se ole noinkaan yksioikoista, että varakkaammat ovat yhtä ahdasmielisiä kuin ketjun aloittaja.

Netissä voi olla vaikka millaisia sivustoja, mutta siellä missä vaihdetaan ajatuksia matkustamisesta, pitää mielestäni olla tilaa kaikille. Ja nimenomaan taloudellisesti matkustavien kokemuksista on usein eniten hyötyä, vaikka itse aikoisi yöpyä viiden tähden hotellissa.

Jos haluaa tasokasta matkustamista niin sen kun marssii vaikkapa Matka-Kalevaan, tilaa lennot ja hotellit viimeisen päälle ja vielä päälle sitä ohjelmaa. Mitä siinä sitten enää muiden kokemuksilla tekee, kun kaikki on hoidettu valmiiksi, eikun matkaan vaan.

Haiskahtaa rotupuhdistukselta tuo aloitus.

Ei muuten ole rikos olla pienituloinen, olipa nuori tai vanha.

Krüger

En mä ketään syyllistä, en varattomuudesta enkä varakkuudesta, pois se musta. Kyllä mäkin nuorena kundina reissasin reppu selässä nälkäbudjetilla, ja kivaa oli. Nyt meidän nuorimmainen tekee sitä ja silläkin tuntuu olevan kivaa.
Nykyisin kuitenkin voin ja haluan matkustaa hieman tasokkaammin ja mukavasti, joten mulla ei ole mitään käyttöä näiden penninvenyttäjien matkavinkeille. Olen pahoillani jos joku pahoitti mielensä mun kansanomaisesta ilmaisusta \"persaukinen resupekka\", olisin toki voinut esittää saman asian toisin sanoin, mutta avaukseni pointti ei suinkaan ollut tuon mainitun matkailijaryhmän mollaaminen, vaan toisenlaisten matkavinkkien etsiminen.
Ja kiitos, mä kyllä tiedän mistä saan hankittua juuri sellaisen reissun kun haluan, niitä vinkkejä tarvitaankin juuri sen haluamisen selvittämiseen, ihan samalla tavalla kuin pienemmän budjetin reissuja suunnitellessa. Nyt on vain kysymys siitä, mistä löytäisi niitä vaativamman matkailijan vinkkejä, ei sen kummemmasta.

Aiti taas

\"Tämä yksi äiti-ihminen esitti mielenkiintoisen teorian: jos ihmisellä on fyrkkaa matkustaa hieman tasokkaammin niin se on niin urpo ettei osaa edes nettiin kirjoittaa, heh. Noh, eiköhän nuo kirjoitustaidottomat puupäät todellisuudessa reissaa enemmänkin juuri noiden resupekkojen porukoissa, eli se siitä.\"

Ymmärsin, että aloittaja etsi matkablogeja tai vastaavia sivustoja. En minä kenenkään kirjoitustaitoa epäillyt. Näitä sivustojahan täyttävät jo(parjatut)eläkeikäiset ;)

Mimi

Tuossa vieressä kerrotaan että Galapagos on tulossa seuraavaan lehden numeroon. Ei se tietenkään asiallista aikuisten matkailusivustoa korvaa, mutta vihjeeksi Krügerille. Odotan juttua itsekin mielenkiinnolla, matka harkinnassa vuodelle 2013.

Yksikö tapa matkustaa?

Minä olen todennut, että matkalehtien jutuissa ei ole mitään, mitä parempaa tietoa ei löytäisi netistä. Mutta onhan niissä nättejä kuvia.

Mondon artikkelit ovat kyllä laadukkaampia, tosin Matkaopas on hieman petrannut.

Ylipäätään olen sitä mieltä, että jos haluaa matkustaa aktiivisesti, niin kotimaisilta matkailusivustoilta ei välttämättä löydy mitään, mikä toisi lisäarvoa siihen, mitä itse onnistuu löytämään muualta. Useimmat jututhan koskevat sitä, mistä löytyy parhaat bailupaikat, missä kannattaa syödä ja mitä aurinkotuolit maksavat. Useimmat matkustajat iästä riippumatta menevät rannalle makaamaan. Ja jotka eivät mene,eivät käy kotimaisilla keskustelupalstoilla. Mitään käytännön vinkkejä ei välttämättä löydä.

Halki Etelä-Amerikan

Tältä sivustolta et apua löydä. Erehdyin mainitsemaan kaukomatkastani, ja sain niskaani paheksuntaa tyyliin \"Mitä tulet tänne rahvaan joukkoon matkoillasi kehumaan, kun et oo missään käynytkään\" että näin näillä sivustoilla. Täällä keskustelu liikkuu enemmän tuolla Bulgarian ja Venäjän suunnalla. Valitettavasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat