Homeallergia

Homeallergisti

Hei,
onko kellään kokemusta homeallergiasta etelässä, kuten Kanarialla? Minkälaisia oireita olette saaneet ja mikä on ollut hotellin tai matkatoimiston reaktio? Kiitos vastauksista, kysyy epätietoinen.

Kommentit (3)

12345

Homeallergiako siis puhkeaisi yhtäkisti yllättäen
\"etelässä\"? Selitäs nyt mitä meinaat?
Kyllä homeallergia täytyy olla todettu testein jo ennekuin minnekään menet.

Tättis

Huoneilman homeallergiaa ei voi todellakaan helposti todistaa testein. Altistuminen on pitkälle edennyt ennen kuin verikokeessa mittari värähtää. Jopa astmaan liittyviä oireita.
Olin hometestissä syksyllä 2011. Verikoe ei näyttänyt poikkeavia lukemia. Jatkuvat räkätauti, väsymys, kuumeilu voivat olla altistumisen oireita.

Muutamassa hotellihuoneessa olen saanut tuta kosteusvaurioista. ( Fuerteventura ja Saigon)
Seinä oli kostea ilmapumpun vierestä ja huone haisi tunkkaiselta vaikka itse hotelli oli siisti.
Toisessa tapauksessa kylppäristä tunki vesivahingon löyhkä. Nenä erottaa homeen ja muiden viemäriin liittyvien lemahdusten eron.

Nenä kutisi, silmiä alkoi kirvellä, aivastutti, tuli kuumeinen olo ja kasvojen ihoa alkoi kihelmöidä. Lievää päänsärkyä ja jopa pahoinvointia.
Huoneiden vaihdossa ei ole ollut ongelmia ja oireetkin kaikkosivat.

Altistumista homeelle ovat helpottaneet D - ja C- vitamiinit. Lopetin myös maitotuotteiden käytön.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat