Ripsiin kestoväri ja muut kosmeettiset lomavalmistelut

Vierailija

Otatteko ennen lomalle lähtöä ripsiin ja kulmiin kestovärit ? Kuka tekee, kosmetologi vai joku muu?

Onko muita juttuja, jotka kannattaa tehdä kauneuden eteen ennen matkaa, niin että lomalla olisi helpompaa ?

Aito blondi

Kommentit (15)

Iris

Kun nyhtää säärikarvat epilaattorilla (sellainen suriseva pikkuvempain), jalat pysyy karvattomina pitempään eikä synny sänkeä. Mutta se käy kyllä tosi kipeää! Eli lopputulos kestää pitempään.

rääkkiä rajua

Kuulostaa jo sivullisestakin pahalta. Mutta onko teipit tai vahat sen kevyempiä suorittaa.

En vastusta kaunistumista mutta olen pyrkinyt antamaan lomaa myös iholle ja jättänyt kemikaalit pois lomaväskystä.

Tämä tietysti hyvin olemuskohtainen asia.

Saga

Ennen reissuun lähtöä käyn laittamassa kulmiin ja ripsiin kestovärit; tuttu kosmetologi tekee, sama jolla olen käynyt jo vuosia.

Lisäksi käyn manikyyrissä ja laitatan kynsiin Shellac-lakkauksen, joka kestää pari viikkoa vastalakatun näköisenä. Todella kätevää.

Jos olen menossa kohteeseen jossa kuljen sandaaleissa, käyn myös pedikyyrissä juuri ennen matkaa.

Kaikkia noita teetätän muutenkin säännöllisesti ympäri vuoden, mutta suunnittelen aikoja vähän niin että ennen matkoja tulee kaikki hoidettua.

Ai niin, ja tietysti käyn myös kampaajalla.

vanja

Hoidan kehoani säännöllisesti joten ei se retuperällä ole vaikka lomalle lähden viikoksi pariksi. Ripseni eivät kaipaa ehostusta, ovat tummat ja pitkät. Allergiani ei edes väriä sietäisi.
Vain päivämeikkitarvikkeet mukaan ja reissuun.

Niksu

Mikä on tuo shellac lakkaus? Onko sukua rakennekynsille? Niitä en halua mistään hinnasta. Onko kallis operaatio ja mitä tapahtuu kahden viikon jälkeen. Pitääkö mennä taas kosmetologille vai voiko itse huoltaa?

Peace

Teetän jalkahoidon, ripsi-kulmavärit ja karvanpoiston heti perillä hotellissa. Yleensä otan samalla myös hieronnan, varsinkin jos on ollut pitkä lento. Ihanaa kiireetöntä hemmottelua loman alkuun :)
Kampaajaa en uskalla kokeilla ulkomailla, vaan ajoitan hiusten leikkuun ja värjäyksen ennen lomalle lähtöä.

Late

Rajua rääkkiä ja kallista, eli kauneudesta saa kärsiä. Minuakin kiinnostaa tuo shellac-lakkaus. Tänään aamun lehdessä ilmoitus: 28 euroa shellac eli geelilakkaus.

Käyttäisin kynsilakkaa lomamatkoilla, mutta en ole viitsinyt kun se rispaantuu ikävän näköiseksi muutamassa päivässä.

Saga

Shellac-lakkaus tehdään omiin kynsiin ja kovetetaan ultraviolettivalolla. Ensin aluslakka, sitten kaksi kerrosta Shellac-lakkaa ja sitten päällyslakka, ja joka kerroksen välissä kovetetaan. Tuloksena lakkaus joka on välittömästi täysin kova (eli ei tarvitse varoa ekaa puolta tuntia koskemasta mihinkään kuten tavallisen lakkauksen kanssa). Ainakin minulla kestää moitteettomana ja täysin ilman lohkeamia vähintään kaksi viikkoa. Lakka poistetaan joko kosmetologilla tai itsekin voi postaa (kannattaa ostaa apteekista puhdasta asetonia; tavallisilla kynsilakanpoistoaineilla ei hievahdakaan).

Innostunut sonni

Jos menen ns. aurinkokohteeseen, otan jo kotimaassa kevyen keinorusketuksen kauneushoitolassa. En halua olla ensimmäisinä lomapäivinä kalpea kuin kapteeni ja seuraavina päivinä punainen kuin rapu. Toki pitää muistaa käyttää aurinkovoidetta ihan normaalisti, keinorusketus ei suojaa mitenkään ihoa.

tupu

Ei muuta kuin matka Thaimaahan ja kunnon kosmetologilla tatskat (kajalit) silmien ympärille. Sattui ja kutitti vähän sekä vaati
pari päivää aurinkolasit mustien silmien takia,
mutta kannatti. Siitä on nyt kahdeksan vuotta,
silmät on edelleen piirrettynä naamaan hintaan
80 euroo. Eivätkä valu kajalit pitkin poskia.

Peace

Hyvä idea, kiitos Tupu. Tosiaan kannattaa katsoa, että hoitola on huipputasoa, ennen kuin antaa tatuoida.

Onkohan kellään kokemuksia niistä kiinnitettävistä irtoripsistä joita nykyään näkee aika paljon?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat