Prahan hotellit

Prague

Kertokaa Prahan keskustahotellien kokemuksista. Itsellä on vain pari omaa kokemusta hotellista Ibis Old Town. Se on kaikin puolin ok, mutta joskus haluaisi olla jossain muuallakin. Eikä aina ole edes tilaa siinä missä tottunut asumaan.
Vanha kaupunki tai Nove Mesto etusijalla, miksei Mala Stranakin jos julkiset yhteydet eli esim. ratikkapysäkkejä on lähellä.

Sivut

Kommentit (17)

Tirlittan

Prahan matkoilla olen aina käyttänyt hotellia nimeltä The Charles hotel Prague, sinne majoitun seuraavallakin matkalla.
4 tähteä, sijainti erinomainen Kaarlen sillan kainalossa.
Julkiset vieressä, mutta kävelymatkan päässä niin linnan alue kuin vanha kaupunkikin.
Olen päättänyt että ivapuheita välttääkseni en suosittele mitään, mutta minulle tämä on kelpo hotelli.

joulukuu

Prahan linnan lähellä oli hotelli Romantigue, pieni hotelli eli vain 8 huonetta. Vaikutti mielenkiintoiselta, ei kokemusta asumisesta siinä mutta jäi mieleen.

Uudelleen Prahaan

Olympia hotelli hieman keskustan ulkopuolella oli viihtyisä ja sieltä oli helppo liikkua metrolla ja muilla julkisilla välineillä. Hotelli oli edullinen, henkilökunta ystävällistä ja aamiainen upea!

aloittaja

Kyselin KESKUSTAHOTEllISTA, metrolla ei haluta liikkua. Edellinen hotelli oli Praha1-alueella. Raitiovaunulla ja kävellen on tarkoitus liikkua.
IbisPrag Old Townissa oltiin. Siihen ei aina pääse joten vaihtoehtoja haetaan.

Uudelleen Prahaan

Aloittelijalle anteeksi tyhmyyteni kun en rekisteröinyt mainintaa KESKUSTAHOTELLIT. Meillä on aina avoin ja vastaanottavainen mieli jolloin rajauksia ei haluta omiin matkoihimme.

Peace

Edelliselle: omasta puolestani kiitän sinua kiinnostavasta vihjeestä. Jos metro on lähellä, niin meille ainakin se riittää.

Kerrotko vähän lisää tuosta Olympia-hotellista? Ja millaisessa ympäristössä se on? Aloittaja toivon mukaan kestää tämän sivupolun, vaikka hotelli ei olekaan keskustassa:)

Prahaan uudelleen

http://www.booking.com/hotel/cz/orion-prague-2.fi.html

Hotellin nimi olikin Prahassa Orion! Sekoitimme kun olemme niin kovia matkustelemaan omatoimisesti ja edullisesti :-)). Prahan lentokentältä pääsee kätevästi ja turvallisesti bussilla ja metrolla. Ostat vain lipun valmiiksi heti kentällä. Me ostimme viikonlipun ja saimme sitten matkustella mielin määrin julkisilla! Orion hotellin hinta-laatusuhde oli tosiaan paikallaan ja varmasti palaamme sinne uudelleen!

aloittaja

Stare mesto ja Nove mesto ovat niitä alueita joihin mieluiten majoittuu, toki Mala strana käy myös jos hotelli on jollain tapaa erikoinen (jotain viehättävää).
Stare mesto on Praha ykköstä ja Nove mesto Praha kakkosta.

Tirlittan

Orion hotellissa olen ollut OK matkojen mukana, mukava hotelli vaikka hieman syrjässä. Siellä oli aivan mahtava aamiainen.
Keittomahdollisuus ja jääkaappi ovat plussaa, voi ottaa mukaan omat Juhlamokat ja juomat pysyvät kylminä.
Tuolla alueella on ruokaileminenkin edullisempaa kuin keskustassa.

Prahaan uudelleen

Me räätälöitiin itse oma matkamme. Lento oli Varsovan kautta takaisin ja elämys sinänsä. Prahan laitakaupunkeihin kannattaa tutustua laajemminkin. Kävimme toisella puolella kaupunkia ja ruokailimme aivan uudessa ravintolassa, jossa olimme lähes ensimmäisiä asiakkaita :). Orion hotellin lähellä on Pink Floyd pub jos kyseinen musiikki sattuu kiinnostamaan. Eli rohkeasti muuallekin kuin tunnetuimmille nähtävyyksille vaikka nekin kannattaa bongata! Varsinkin Kaarlen silta ja Astronominen kello. Vltavajoen risteily ei sinällään ollut meidän makuun koska olimme jalkaisin jo tutustuneet rannan nähtävyyksiin....hmm....jotka eivät kyllä meitä lumonneet...

matkamies

Prahassa on kaikissa kunnon hotelleissa hyvät aamiaiset. Naurattaa kyllä tuo JuhlaMokka..... siellä saa näet ihan oikeesti hyvää kahvia, ei tarvi laihanlaista sumpin ainesta kotoa sinne viedä. Praha on kahviloiden kaupunki.
kait siellä kaurapuuronkin voisi itse keittää ihan niinkuin huikopalaksi hotellihuoneessa!
OK-matkojen hotellit eivät kovin ihmeellisä ole, ovat etäällä keskustasta ja huoneistotyyppisiä myös. Enemmän maksamalla pääsee kunnon majoitukseen.

Tirlittan

Kiitos matkamiehelle infosta!
Minä kun en juo kahvia niin tuo kahvilakulttuuri on minulle vierasta.
Sen verran olen kuitenkin perillä tuosta jalosta juomasta että hyvin moni sitä kotoa matkaansa ottaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat