Eurooppalainen sairaanhoitokortti.

kysyvä

Oletteko hankkineet Kelasta Eurooppalaisen sairaanhoitokortin vai onko teillä pelkästään matkavakuutus?

Sivut

Kommentit (16)

ticotico

Molemmat löytyy.
Kortin hakemus oli helppo tehdä netissä ja tuli postin mukana n. viidessä arkipäivässä.
Sanovat, ettei siitä haittaa ainakaan ole matkoilla. :)
Lähinnä ajattelin meillä helpottavan diabetestä sairastavan pojan hoitoa, jos joutuu matkalla sairaalaan, vaikka lisäksi onkin matka/sairaus vakuutus.

Tirlittan

Myös minulta löytyvät molemmat.
Minulla on krooninen sairaus ja jos sairaus alkaa oirehtia tai pahentua matkalla ei matkavakuutus korvaa kuin välttämättömän ensiavun.
Ilman sairaanhoitokorttia sydämen ohitusleikkaus saattaisi tulla ulkomailla kalliiksi.

igors

Hyvä että tuli tuollainen asia esille. Vaimolla tuollainen jo olikin mutta itselläni ei. Kävin heti tilaamassa sen netin välityksellä, olipahan helposti hoidettu.

matkaan

Eurooppalainen sairausvakuutuskortti on ollut jo monta vuotta. Koskaan ei ole ollut tarvetta vielä mutta varalla se on hyvä olla. Pääsee julkisten palveluiden hoitoon jos vaikka jotain pintanaarmuja reissussa tulee. Minkä verran siitä apua on jos jotain suurempaa tulee, sitähän ei voi tietää. Tietysti on vakuutukset kunnossa, mitään kroonisia terveysongelmia ei ole.

maijki

Hankittiin koko perheelle heti silloin kun se tuli - ja mikä parasta se uusitaan automaattisesti! Hyvä lisä normaalin matkavakuutukseen, eipä se paljon matkassa lisää paina. Itse en ole onneksi vielä koskaan tarvinnut, mutta ystäväni reväytti olkapäänsä lentokentällä painavan matkalaukun kanssa Lontossa ja sai koko helahoidon, jopa fysikaalista, tuolla kortilla ilmaiseksi - eikä kelaltakaan tullut minkäänlaista laskua perästä päin.

matkailija

Kroonisia sairauksia potevan on viisainta hankki tuo eurooppalainen kortti. Vakuutus ei korvaa jos ongelmai tulee ja sairaus on ollut jo ennen matkaa. Silloin saa julkiselta puolelta sen hoidon mikä saa....
Onneksi ei ole mitään kroonisia sairauksia. Olen ollut tulkkina eräässä kreikkalaisessa sairaalassa, potilas ei osannut kieliä. En ikinä itse haluaisi joutua sikäläiseen sairaalaan, menettely oli sellaista.Mutta hätähän ei lue lakia.

oikaisu

Kaikki kroonisen vian oireet tulee hoidattaa terveysasemilla, ei matkavakuutuksen kautta saa korvausta. Oikaisen väärän tiedon joka näkyy tuolla ylempänä.Sydänvaivainen ei edes vakuutusta saa. Pitkäaikaisen yksityisen vakuutuksen ikäraja on myös olemassa.

Tirlittan

Älä nyt ystäväiseni ihan höpöjä kirjoittele.
Kroonisesta sairaudesta korvataan välitön tarvittava ensiapu,eli sydänsairaalla esim.liuotushoito, mutta ei ohitusleikkausta.
Näin lukee minun matkavakuutusehdoissani ja vakuutusvirkailija on myös nämä asiat minulle selvittänyt.
Sinun vakuutuksestasi minulla ei ole tietoa.

Sydänsairas niinkuin muutkin kroonisesti sairaat saavat matkavakuutuksen näillä tietyillä rajoituksilla.

Tirlittan

No voi herran jumala taasen, tässä asiassa minä vänkään vastaan aivan taatusti.
Totta ,lioutushoito voidaan tehdä joko yleisessä tai yksityisessä sairaalassa, siihen ei tarvita spesialistia.
Pointti onkin se, että MATKAVAKUUTUS korvaa sen toisin kuin tuolla väitetään.
Kovin on sekavan tuntuista kommentointia,jos ei ole sairas ja on normaali vakuutus niin... hyvin on tieto hallussa....

Vierailija

On kyse Euroopassa perushoidon korvaavan hoidon kustannuksista, siihen käy tuo kortti, ei siinä mitään muuta (omaa) vakuutusta tarvitse.

Se eurooppalainen \"Kela-kortti\" riittää, laskuttavat omaa kuntaasi hoidosta. Sinkkiarkkukuljetusta ei korvaa tuo kortti, ja jos on krooninen sairaus, ei omalla vakuutuksella saa korvausta, jos heität henkesi. Jos onnistuu valehtelemaan yksityiselle vakuutusyhtiölle että on terve kuin pukki, sitten korbvaavat. Mutta kyllä ne ulkomaisetkin lääkärit osaavat asiansa eli havaitsevat onko vaiva tuore vai vanha, ottavat yhteyttä Suomeen.

........

Anjuli

Minulta löytyy Kelan Eurooppalainen sv-kortti ja otan matkavakuutuksen joka kerta erikseen kun lähden reissuun. Matkavakuutuksia löytyy joka lähtöön.. Kyllä matkustajavakuutus korvaa myös perussairauden pahenemisesta aiheutuneet kulut.

\"Korvausta maksetaan myös hoitokuluista, jotka ovat aiheutuneet jo ennestään olleen sairauden äkillisestä pahenemisesta tai tilan muutoksesta matkan aikana, mikäli paheneminen tai muutos yleisen lääketieteellisen kokemuksen mukaan ei ole ollut todennäköinen tai odotettavissa.\"

Vierailija

Oikaisu vielä tuohon sinkkiarkku kuljetukseen.
Jos satun matkalla kuolemaan kroonisen sairuteen, minun tapauksessani sydänkohtaukseen, niin oma vakuutusyhtiöni korvaa kyllä kotiinkuljetuksen.

Koska minulla on krooninen sairaus ja matkustan paljon, olen myös ottanut selkoa näistä asioista perusteellisesti.

Oma henkilökohtainen matkavakuutus yhdessä sairaanhoitokortin kanssa antaa Euroopassa melko kattavan vakuutussuojan.

Tirlittan

Tirlittan

03.02.2012. klo.14,18 antamani vastauksen edestä on taas poistettu väärää tietoa sisältävä ruma herjaviesti.
Siitä johtuu että vastaukseni vaikuttaa irralliselta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat