Helsinki-Vantaa-Shuttle toimiiko?

virkamiesnainen

Jos nyt tulen täältä \"maalta\" lentokentälle bussilla. Aikomus on lähteä vasta seuraavana aamuna. Saanko sen hotelliin vievän pikkubussin siitä jostain helposti ja usein lähtevänä valitsemaani lentokenttähotelliin ja vastaavasti aamulla takaisin. Käsitän, että vain Hilton on niin lähellä että matkalaukkua viitsii raahata.
Viimeksi olin Hiltonissa, mutta hinnat siellä on moninkertaistuneet.

Kommentit (11)

vastaaja

Kaupungissa asuvana, lentokenttämme on naapurikylässä eli siis Vantaalla, vain kuulopuheiden ja luetun tiedon varassa olen.
Eli kyllä toimii. Googlettaen saa varmaan parempaa tietoa kun etsii ensin sen hotellin.Pitäisi löytä yhteydetkin.

bussi

Lentokentän edessä on pysäkit joilta bussit lähtevät, Hotelleilla taas haetaan pihalta ja tarkemman aikataulun saa hotellista. Osassa kysellään millä bussilla aamulla menet ja herätyksen voi tilata sen mukaan.
Cumuluksella ja Rantasipillä oli aikoinaan sama bussi, Pilotilla omansa ja muista ei ole kokemusta.

Taru

Ainakin ennen myös Holiday Inn käytti samaa bussia kuin Cumulus ja Rantasipi. Bussi taitaa kulkea ajankohdasta riippuen 15 - 20 minuutin välein. Pilotilla on omansa ja Bonus Innillä omansa. Tai siis näin oli ainakin muutama vuosi sitten.

Nykyään käytän Hiltonia. Sieltä voi nimittäin saada huoneen aika edullisestikin, kun katsoo ulkomaisilta(kin) varaussivustoilta. Ainakin dhr.comilta on saanut huoneen alle satasellakin, ja jos eroa ei paljoa ole muihin verrattuna, niin sen kyllä mukavuudesta maksaakin.

virkamiesnainen

Kiitos vastauksista. Voin siis luottaa, että kuljetus tarvittaessa toimii. Olisi rentouttavampaa olla jo edellinen yö kentän läheisyydessä. Ehkä saisi jopa nukuttua. Ehkä yritän vielä katsella Hiltoniakin, jospa joku tarjous tulisi. Olen yksin lähdössä, niin ettei hotellikuluja ole kukaan jakamassa.

Saga

Kannattaa katsoa myös GLO Hotel Helsinki Airportin hinnat; sehän on Terminaali 2:n alakerrassa eli vielä lähempänä kuin Hilton.

Huoneet tosin aivan minimaalisen pienet, ja ikkumattomat, mistä syystä itse suosin pelkästään Hiltonia. Mutta ainakin matka on lyhyt.

abcd

GLO Hotel Airportin huoneet on ehkä tarkoitettu niille jotka viettävät hotellissa vain muutaman tunnin eli nukkuvat/lepäävät lentojen välillä (vaihtolennot).
Tuollaiset \"komerothan\" ovat maailmalla aika yleisiä, niitä on mm. Ranskassa moottoriteiden varsilla. Kokemusta niistä ei ole.

Taru

GLOhan on siellä terminaalin kellarikerroksessa maan alla, joten ikkunoita ei ymmärrettävästi ole. Ja kuten edelläkin todettiin, matkustajat lienevät yhden (lyhyen) yön yöpyjiä tai lepäävät lentojen välillä. Silloin tuon sijainnin merkitys on suurempi kuin ikkunoiden ja muun viihtyvyyden.

virkamiesnainen

Onko tämä nyt edes reilua! Kävin nimittäin Tarun ehdottamana \"ulkomailta käsin\" katsomassa esim. Airport Hiltonia ja sehän oli halvempi kuin Hotels.comilla.
Etteivät ne nyt sitten tyrmäisi minua respassa, että sorry, tämä hinta ei ollutkaan suomalaisille!

Meikku

No se ei paljon respalle kuulu minkä firman kautta olet huoneesi varannut ja maksanut :)

Itse käytän hyvin harvoin bookingia tai hotelsia, koska yleensä aina joku muu firma on halvempi. Ja siis nimenomaan ulkomaalainen. Eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Surffaaminen ehdottomasti kannattaa, kun on varaamassa hotellihuonetta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat