Suositeltavia kiertomatkoja

hymy

Olemme suunnitelleet seuraavaksi matkaksi kiertomatkaa. Ajatuksissa opastettu, myös jonkun teeman ympärille rakennettu matka. Sen sijaan liikunnallinen, esim patikointi- tai pyöräilymatka ei tule kysymykseen.

Joten, vinkkejä ja kokemuksia mielenkiintoisista ja kokemisen arvoisista kiertomatkoista. Mitä suosittelette, tai onko joku matka ollut niin kielteinen kokemus, ettei missään tapauksessa. Ansaitseeko joku matkanjärjestäjä tai opas erityiskiitoksen.

Sivut

Kommentit (29)

Taru

Minä olen ennenkin kehunut Olympian kiertomatkoja, joilla olen ollut useamman kerran. Mitään ihan halpojahan ne eivät ole, mutta rahoilleen saa kyllä täyden vastineen.

Niin, ja mitään sidoksia minulla ei tuohon matkatoimistoon ole. Olen vain tyytyväinen asiakas.

matkaan

Kiertomatkat ovat hinnakkaita, kuten tuo edellinenkin viesti kertoo. Kiertomatkoilla järjestäjä kerää rahaa kassaansa, se on selvä.
Yksi kiertomatkat itsllä harkinnassa, 5 pv Euroopassa. Olen kiinnostunut kulttuurista ja tenkin Euroopasta.Arkkitehtuuri, vanhat rakennkset kiinnostavat, niitä kun meillä ei ole.
Välimatkat Euroopassa ovat lyhyitä joten se sallii jopa eri maissa käymisen samalla kierrolla.
Kiertomatka kannattaa valita sen mukaan mitä itse mahdollisesti harrastaa.
Jopa patikoitsijoille on sellaisia mutta ne eivät sovi kaikille, täytyy olla hyvä kunto ja halu käyttää omia jalkojaan aktiivisesti.
Aloittajan kannattaa katsella eri matkanjärjestäjien vaihtoehtoja ja nimenomaan noiden pienempien. Parempaa vinkki ei voi antaa kun ei tiedä aloittajan kiinnostuksen kohteista.

matkaan

Edelliseen lisään: suosittelen Etelä-Afrikan kiertoa, eli Kapkapunki ympäristöineen. On luonnollisesti opastettu niinkuin kierrot kaikki ovat.

Marjuska

Samalla kokemuksella kuin Taru, Olympian matkat ovat hienoja ja lisäksi kokemusta Kon-tikin ja Aventuran matkoista. Nämä ovat kaikki olleet hyvin järjestettyjä, kalliita kaikki mutta ei vielä ole kaduttanut yksikään matka. Matkaohjelmaa kannattaa katsoa ja millä mennään, bussimatkat ovat joskus aika rankkoja ja jos paikka vaihtuu joka yö niin aika uuvuttavaa.
Afrikkaan ihastuneena suosittelen safaria talvella Tansaniaan tai syksyllä Keniaan.

Miiru

Myös minä suosittelen Olympiaa. Hinnakaita, mutta kaikki järjestetty ja maksettu eli ei koko aikaa
tarvitse olla tippejä maksamassa.
Myös Aurinkomatkojen kiertomatkat olleet hyviä.
Halpa hyvä vaihtoehto on Ikaalisten matkatoimisto.

virkamiesnainen

Minä olen kiertomatkojen kannattaja. Euroopassa olen kierrellyt vähän joka puolella. Yhtä käyttämääni matkatoimistoa ei ole enää olemassa, mutta tyytyväinen olin myös Matkapoikien Portugalin kiertomatkaan.
Viime vuoden Matka-Vekan Saksa-Tsekki-matkassa oli sen verran puutteita, että sitä en suosittele.

matkailija

Virkamiesnaiselle: mitä tarkoitat Saksa-Tsekki-matkan puutteilla? Eikö järjestelyt sujuneet, johtuiko oppaasta vai mistä? Voiko edes hienovaraisesti kertoa? Juuri tuon järjestäjän listoilla on yksi matka tuonne suuntaan ja se kiinnostaisi.
Matkat ovat aika hinnakkaita joten niiltä myös vaatisi jotain. Erään toisen reissu Prahaan onnistui loistavasti viime vuoden puolella.

Tirlittan

Minä lisään omalta osaltani listaan TEMA-matkat joihin olen ollut tyytyväinen. Asiantuntevat oppaat ja hyvin toimivat järjestelyt, yhtään pettymystä ei ole ollut.

Kukaan ei ole maininnut Lomalinjaa, siellä näyttäisi olevan myös runsas valikoima erilaisia mielenkiintoisia kiertomatkoja, onko kellään kokemusta?

matkailija

Kiertomatkoja on monella pienellä firmalla...tai pienellä ja pinellä mutta muilla kuin noilla isoilla AM:lla ja muilla.
Haluaako sitten ison ryhmän mukana kulkea vai pienemmän, siinäkin maku ratakaisee.
Pienen ryhmän reissulla olen ollut, edellinen oli alle 10 henk. Prahassa. Oli onnistunut, se ei ollut varsinainen laaja kierto mutta käytiin muuallakin kuin Prahassa. En halua mainostaa mistä sen sai.
Matkapojilla on kiertomatkoja, samoin Matkavekalla. Ovat yksilöllisiä eikä kierretä siten että joka yö oltais eri hotelleissa vaan joku kaupunki on kiintopisteenä ja sieltä sitten mennään muualle, myös naapurimaihin.
Matkapojista on kokemusta, oli onnistuneet järjestelyt. Saattaa olla että seuraavksi tulee kokeiltua MatkaVekkaa. Matka-Agentit on myös, on sekä valmiita matkoja että räätälöivät ryhmille.
Kokemuksetkin ovat yksilöllisiä eli odotukset ja \"vaatimukset\" ovat kirjavia. Itse en tarvitse ketään kädestä pitämään eikä tulkiksi mutta mielenkiintoiset nähtävyydet ja sopivasti myös omaa aikaa, se on hyvä.

Kaktus

Todella mielenkiintoinen kiertomatka Aventuran Chile-Argentiina-Uruguay, Seuraava lähtee 10.02 ja syksyllä 26.10. Buenos Aires, Mendoza, Santiago De Chile, Colonia Del Sacramento. Nämä pitää kokea, se kannattaa. Erilainen, kiehtova matka.

Mia

Olen itse ollut sekä Olympian että Suomi-Seuran matkatoimiston järjestämillä kiertomatkoilla ja täytyy sanoa, että palvelu on pelannut molemmilla, mutta hinnoissa SSMT vetää voiton kotiin 6-0! Matkustan yksin, eli joudun maksamaan yhden hengen lisämaksun, ja vuosi sitten sisällöltään miltei identtisissä Australian kiertomatkoissa oli hinnassa miltei 3000 euron ero! Ainoa ero oli silloin, että Olympialla kuului Ayers Rock mukaan ohjelmaan, Suomi-Seuralla ei. Nykyään Ayers Rock on myös SSMT:n ohjelmassa, ja hintaero on hiukan pienentynyt, mutta kyllä sitä silti riittää.

Pistää miettimään, minkä matkatoimiston palveluja käyttää!

hymy

Kiitos kaikille vastauksista. Monia mielenkiintoisia vinkkejä, myös matkanjärjestäjistä joita ei olisi itse tullut edes ajatelleeksi kiertomatkaa suunnitellessa.

Mia, aika huikea hintaero Olympian ja Suomi-seuran matkojen välillä. Miksi maksaa hurjasti enemmän, jos palvelu pelaa hyvin myös halvemmalla vaihtoehdolla.

Itse olemme suunnitelleet lähinnä Euroopassa tapahtuvaa kiertoa, ja siksi esim Matkapoikien Portugalin kiertomatka kuulostaisi sopivalta. Myös kaukokohteet ovat tulevaisuuden suunnitelmissa.

Vinkatkaapa lisää jos mieleen tulee jotain

virkamiesnainen

Ette varmaan pety, jos Portugalin kiertomatkan ohjelmaan kuuluu samat palvelut kuin viime vuonna.
Joku kysyi Tsekki-Saksa -matkan puutteita. Kaikki ei varmaan ollut MatkaVekan syytä, esim. Vuosaaren satamasta lähtö. Satamaan piti itse selvitä, taksilla 50 euroa. Sen jälkeen odotettiin pienessä tilassa, ennenkuin päästiin toiseen bussiin, joka vei laivaan, jossa joutui itse raahaamaan tavaransa pitkin portaita hyttiin (siis toinen bussi oli odottamassa Rostockissa.) Pieni hissi oli bussilastillista kohti käytössä. Laivamatka kesti toista vuorokautta ja laivassa oli niin kylmä, että nukuttiin kaikki vaatteet päällä ja vähän ylimääräistäkin. Ja kuka ne buffet-pöydätkin oli suunnitellut, halusit ottaa mitä ruokaa tahansa, jonotit kaikki lajit läpi. (Joku kyllä sanoi, että tämä laiva menee jonnekin muualle liikennöimään tulevaisuudessa.)
Tämä oli nyt vasta laivamatka mennessä. Berliinissä ja Prahassa sujui kohtalaisesti. Mutta takaisin Rostockiin tultiin monta tuntia ennen laivan lähtöä. Kaupat olivat menossa kiinni ja satoi vettä ja oli kylmä. Jonkunlainen ruokapaikka löydettiin, jossa märkinä pikku hiljaa aikaa kuluttaen syötiin.
Olen sitä mieltä, ettei meitä olisi saanut ajaa ulos bussista kaatosateeseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat