AURINKO matkat

Keltainen pollukka

Taloustutkimuksen kyselyn mukaan Aurinkomatkat on Suomen suosituin matkanjärjestäjä.

Tieto voi olla tuttu,mutta itse vasta kotiutuneena törmäsin tuohon tulokseen.

Kysely on tehty viime syksynä.
Onko Aurinko ykkösen arvoinen,mitä sanoo sivuston raati.

Sivut

Kommentit (52)

Vauhtisokea

Tämä taitaa olla markkinointia pelkästään.
Miten tällaisesta kyselystä saadaan tasapuolinen
Joku pikkutoimisto vie 10000 matkaajaa maailmalle
Aurinko vie 100000 Vaikka kaikki tuon pikkutoimiston asiakkaat äänestäisi sen parhaaksi
niin 11 % Auringon asiakkaista voittaisi äänestämällä Aurinkoa kärkeen.

Lisäksi lomailijan pitäisi käyttää kaikkia toimistoja että vertailu olisi tasapuolinen

Joudun jättämään tämän tasan. Ei mitään syytä nostaa tai moittia mitään matkatoimistoa omien tietojen pohjalta.

Täytyy myös muistaa,että monet aikataulusekoilut ei johdu yhtiöstä vaan ylemmiltä tahoilta,lennonjohto esimerkiksi.

matkaan

Voisi verrata siihen kun aika moni suomalainen kertoo että Finnair on maailman paras lentoyhtiö, vaikkeivat ole muita edes ikinä käyttäneet. Eli rantalomat AM:lla ja lennot Finnairilla.
Aika typerää tehdä tuollaisia \"galluppeja\" ylipäätään, nehän ovat aina jonkun firman mainoksia, niin tuokin.

Tirlittan

Minä sivuutan kaikki mainonta ja markkinointi puheet.
Näissä tavis valmis/rantalomissani olen käynyt läpi suurimmat matkanjärjestäjämme sekä ison osan pienempiäkin.

Tällä kokemuksellani käytän kuitenkin Aurinkomatkoja aina kun se on mahdollista.
Siitä voi jo päätellä minun vastaukseni, jokainen saa olla vapaasti eri mieltä.

Marjuska

Suosituin tarkoittanee että on eniten matkustajia,
parhain; kyselyssä verrataan joka matkanjärjestäjää erikseen ja tulos on vertailukelpoinen - suunilleen
Am on lukumääriltään suurin järjestäjä ja matkat ovat ihan hyvin järjestettyjä, eipä ole ollut valittamista.
Vertailusta puuttunevat erikoismatkoja järjestävät joten siinä suhteessa puutteellinen, niistä löytyy erittäin tyytyväisiä matkustajia.

Ile

Kaikkia mielipidekyselyjä voi arvostella puolueellisiksi. Se että AM:lla on satoja tuhansia asiakkaita ja jollakin pienellä vain tuhansia ei suinkaan tarkoita että AM olisi etulyöntiasemassa. Kysehän pitäisi olla nimenomaan kokemuksista, joten AM pystyy isona toimijana vaikuttamaan tulokseen nimenomaan tekemisiensä kautta. Pikkutoimistojen arviot syntyvät väkisinkin mielikuvista, joita tehdään markkinoinnilla.

Jaan täysin tutkimuksen tuloksen. AM on omien kokemusteni perusteella keskimääräisesti ykkönen. Erikoismatkatoimistot ovat hyviä omalla alueellaan, mutta AM valikoima on ainakin tähän asti ollut minulle sopivin ja hinta-laatusuhde hyvä.

tuore kokemus

Matkapojat laina kyllä AM:n edelle reilusti. Kokemusta on, myös pienen ryhmän asioiden ja ohjelman järjestelyistä. Sellaisia ei AM:lla edes ole.

Tammikuu

Olen avioeron jälkeen nyt parikymmentä vuotta matkustanut yksin eri matkanjärjestäjien lomamatkoilla ja sillä kokemuksella voin sanoa, että Aurinkomatkat on ollut ehdottomasti paras minun tarkoituksiini. Teen vuosittain 2-4 lomamatkaa, ja ne suuntautuvat vuodenajan mukaan Eurooppaan tai kauemmas.

Yksin matkaajalta peritään yleensä ylimääräinen maksu kahden hengen huoneen vajaakäytöstä tai yhden hengen huoneesta. Koskaan ei ole Aurinkomatkoilla tapahtunut, että minut olisi sullottu johonkin pohjakerroksen siivouskomeroon tai muuhun käyttökelvottomaan jämähuoneeseen. Olen saanut normaalin kahden hengen huoneen samoilta paikoilta kuin kaksin matkustavatkin, kerran olen ollut hyvänkokoisessa yksiössä.

Olen pihiyden puuskassa kolme kertaa erehtynyt varaamaan matkan muilta (=halvemmilta) matkanjärjestäjiltä ja joka kerta olen joutunut pettymään. Viimeksi menneenä keväänä Air Finlandin matkalla Alaniassa sain vasta suuren metelin jälkeen järjestetyksi itselleni huoneen, johon pääsi päivänvalokin. Silti olin maksanut tuosta alkuperäisestä kolosta tuntuvan yhden hengen lisän normaalihinnan päälle.

Aurinkomatkoja pidetän hinnakkaana matkanjärjestäjänä, mutta mielelläni maksan kahden viikon matkasta parisataa euroa enemmän, kun tiedän saavani hyvän kohtelun. Oppaan, matkanjärjestäjän ja hotellin kanssa taisteluun en halua käyttää yhtäkään lomapäivää.

Lisähuomautuksena kerron vielä, että olen varannut kaikki matkani hyvissä ajoin, kuukausitolkulla ennen metkaa. Kyseessä ei siis ole ollut mitään äkkilähtöjä, jokerimatkoja tms.

matkalle

Onko niin että yksinmatkaava menee aina ns. rantalomalle kun muitakin vaihtoehtoja on? Siis myöskin matkanjärjestäjillä ja kaupunkihotelleissa saa valita tuon 2hh huone yhdelle. Ei se ole mikään pieni koppero mikä taas on varmaan aika tavallinen kun on kyse rantalomista. Eli se huonoin huone tulee yksinmatkaavalle, huone alimmasta kerroksesta ja rauhattomalla paikalla.
Kun matkustan jonkun naistuttavan kanssa, otamme eri huoneet kaupunkihotelleista emmekä ole suinkaan koskaan ottaneet ns. varsinaista yhden hengen huonetta. Kun maksaa extraa aika hyvinkin, on tyytyväinen kun saa kunnon huoneen.AMlta ei olla mitään kaupunki- eikä erikoismatkoja ostettu.

Tammikuu

Edelliselle kirjoittajalle selvennykseksi:

Kirjoituksessani käsittelin ainoastaan yksin tekemiäni Aurinkomatkojen rantalomamatkoja, kas kun Aurinkomatkat sattuu olemaan otsikon aihe.

En siis kirjoittanut kaupunkilomistani tai useamman hengen kanssa tekemistäni muista matkoista yhtään mitään. On siis turha spekuloida sellaisella, mistä en kirjoittanut.

matkaan

Vastaukseni ei ollut osoitettu nimmarille joka mainosteli AM:n matkoja, vaan se on yleisluontoinen toteamus/kysymys kaikille.
Mutta AM:lla on myös kaupunkilomia tarjolla, katso vaikka. Ne ovat tosin omatoimilomia, ei oppaan kera.

Marjuska

Yleensä yksinmatkustavana, ei en käy aurinkolomilla vaan vaellus-, kierto-, tai muuten harrastusmatkoilla. Samoin kyllä matkustan vaikka on kaverikin mukana.
Matkan valintakriteeri ei ole onko sinkku vai ei vaan se mistä pitää tai mitä hakee lomilta. Näillä matkoilla on muutenkin paljon yksinmatkustavia, osaan matkatoimistoista voi jättää avoimeksi matkakaverin ja jos toinenkin yksinmatkaaja sattuu, huonekaveri löytyy sitäkautta, jos ei huonekaveria löydy niin sitten maksetaan yhh-lisä.

konkurssiko?

Luin tuosta toiselta keskustelupalstalta ,että älkää ostako am:n matkoja ,kun se on menossa konkurssiin viimeistään syksyllä.onkohan vain panettelua?itse varasin matkan ensi talveksi ja ajattelin aurinkosäästää,mutta uskaltaako?

matkamies

Edelliselle: AM:n säästöjuttu on aika typerä, joutuu sitoutumaan yhteen matkanjärjestäjään. Konkurssista en tiedä mutta asiakkaat vähenevät koko ajan, kilpailu sen tekee.
Ovat ottaneet ohjelmaan omatoimiset kaupunkimatkat koska niillä on kysyntää. Tein pari päivää sitetn vertailun eikä suurten matkanjärjestäjien sivuilta kannata edes kaupunkimatkoja ostaa, ovat kalliimpia kuin muualta otetut, hotellit huonommilla paikoilla jne.

MeMa

Meillä on aurinkosäästö menossa. Mielestämme se on oikein oiva tapaa säästää matkarahat. Olemme valinneet kohteen aurinkomatkojen valikoimasta (ei kuitenkaan vielä tilattu) Matka-ajankohta on ensi talvi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat