Minä ja matkani

AP

Matkustan \"koko ajan\" eli aina jotain uutta on tilauksessa kun yhdeltä matkalta olen kotiin palannut.
Noin on ollut jo vuosikymmeniä, jossain varhaisvaiheessa valmismatkoja mutta aikaa myöten kohteet ovat muuttuneet kaupunki- ja nähtävyyskohteiksi.
Eurooppa kiinnostaa, olenhan itsekin eurooppalainen, kaupunkeja ja mielenkiintoisia pienempiä paikkoja riittää. Helpoksi liikkumisen nykyään tekee se että lentoja saa rajattomasti minne vaan, lento+hotellipaketit saa kätevästi netin kautta. Seuransa voi valita itse, matkustan myös yksin jos ei toveria satu tarjolla olemaan.
Omat matkani ovat minulle niitä parhaita, yhtään pettymystä ei ole tullut, kohteet ovat olleet nappivalintoja.
Paikkoja eli kaupunkeja en ala tässä luettelemaan ja niista kertominen olisi jo yhden opuksen aiheeksi riittävä. Tuttavuuksia on löytynyt amtkan varrelta, toki sukulaisiakin asuu eri puolilla Eurooppaa joten tavataan milloin missäkin.
Niin.... miksi kirjoitin tämän... etupäässä siksi että matkailu positiivinen asia ja se on harrastukseni.

Sivut

Kommentit (40)

Tirlittan

En liene suuremmin erehdy kun sanon että meitä matkailuun hurahtaneita on tällä palstalla enemmänkin.
On mitä erilaisenpia matkustajia, toiset matkustavat maantieteellisesti suppeammalla alueella, kuten aloittajakin.
Toiset taas haluavat nähdä maailmaa laajemmaltikin ja matkustavat itään sekä länteen, etelään ja pohjoiseen, lähelle tai kauas.
Itse kuulun noihin jälkimmäisiin, terveydellisistä syistä vain pitkät lentoajat vaativat kaukokohteet ovat saavuttamattomissani.

Kunhan vielä oppisimme kunnioittamaan myös kanssakirjoittelijoidemme kokemuksia ja matkakohteita niin olisi paljon mukavampaa matkoista kertoillakin.
Missä luuraa se kuuluisa nettietiketti?

työ+loma

Kaikki eivät terveydellisistä syistä voi harrastaa kovin pitkiä lentoja, siitä syystä siis matkustelu rajoittuu korkeintaan 7 t lentoon. On toki pidemmällekin ehditty mennä, Australiaan, Uuteen Seelantiin, USAhan, mutta ei enää viitsi riskiä ottaa.
Aloitus ok, ei vikaa siinä ettei aloita omalla nimellä.
Seuraava matka on minulla Matka2012-tapahtumaan.

Tirlittan.

Emmekö voisi jalostaa tätä ketjua hieman pidemmälle ja tehdä tästä jonkinlaisen esittelyosion.

Jokainen jolla olisi halua tahi tarvetta voisi tässä esitellä itsensä,eli kertoa itsestään, mietteistään ja matkailutavoistaan.
Toisaalta, jotta siitä saisi mahdollisimman paljon iloa irti, se vaatisi vakituisen nimimerkin käyttöä.
Onhan paljon mielenkiintoisempaa tutustua vakinimmaria käyttävään henkilöön kuin joka ketjussa eri nimimerkillä kirjoittelevaan.

Vaikka sanotaan että sisältö on se tärkein, niin mielestäni myös nimimerkillä on hyvin suuri merkitys.
Jotenkin tuntuu että vakinimimerkkiä käyttävä ei kirjoittele huuhaa juttuja vaan täyttä asiaa, häneen luotetaan enemmän.

Tättis

Aziaaa!

Minä voisin hyvinkin antaa kirjautumisen yhteydessä omat henkilökohtaiset tietoni muidenkin kirjautuneiden nähtäväksi. Ja mikä ettei myös jonkilaisen lyhyen ajatusmaailmani aforisminkin.
Mitäs minussa olisi hävettävää. En tahallani herjaile enkä moiti muiden kirjoittamia viestejä.
Luetunymmärtäminen on taitolaji ilman ilmeitä ja äänenpainotusta.

Kunnioituksella suhtaudun kaikkiin ekakertalaisiin neuvoa kysyviin matkalaisiin. Emmehän ole syntyneet matkalla maailmalla. En myöskään tuijota kirjoitusvirheisiin, sillä itsekkin kirjoittelen ajatuksen mukaisesti ajattelematta kielioppia.

En halua myöskään jakaa maita turisrysiin tai \"fiineihin\" luokituksiin, sillä jokaisen matkustaa omien mieltymyksiensä mukaan.

Halventavaa on arvostelle kielitaitoa tai kiinnostuksen kohteita.
\" Haittaks se?\"

En myöskään suhtaudu matkailua koskevaan viestittelyyn suurin kertoimin, joten annan palaa kun on kevennys mielessä.

Voi hyvät hyssyrät! Tekisi niin mieli ärsyttää joitakin lukijoita välillä provoilla, mutta ehkä maltan mieleni.... vai maltoinko nytkää!

Igors

No voihan nenä, mikä kirjoittelun aihe. Mitäpäs minä tuota ujostelisin.

Olen Liukkonen Esa Porista. Syntynyt siten että nippa nappa pääsen suuriin ikäluokkiin eli 1948 katsellut ensikerran päivänvaloa.

Vain kauppakoulu tuli pienenä käytyä, työskentelyä kuitenkin enemän metallipuolella mm. viitisen vuotta Norjassa öljyteollisuuden lauttoja väsäämässä. Mahtuipa sitten omaan työuraani kymmenisen vuotta itsenäisenä elintarvikekauppiaanakin toimimista ja sieltä lähikaupan näivettyä jälleen reisuun ympäri maata.

Reilusti satakiloinen teräspalkki irtosi seinästä ja kokeili jalkani kestävyyttä, toiseksi jäätiin. Jalka palasiksi polvesta ja siitä sitten eläkkeelle.

Harrastuksestani olenkin aika usein kirjoitellut, joten kalastusvälineet ovat aina mukana minne sitten tieni viekään.

valikoiva.

Tirlittan ja Tättis, sanavalmiit ja huumorintajuiset suosikkitytöt.

Igors, aina asialinjalla mutta pipo ei kiristä.

Heidän kanssaan voisin reissuun lähteä eikä varmasti olisi matkalla ikävää!

tupu

Tässähän minä, 58-vuotias tyttö. Alkuelämäni (42 vuotta) vietin pääkaupunkiseudulla, siitä lähtien maalla, mikä on mukavaa. Ammatiltani alunperin konttorirotta, kultaisesta keski-iästä alkaen bussikuski, mikä sekin on mukavaa täällä maalla.
Erinäisistä syistä johtuen olen nyt vapaalla, valmiina nauttimaan matkailusta aina kun se vain on mahdollista. Totta puhuen, tässä iässä matkailu kiinnostaa paljon enemmän kuin työ.
Hauskoja matkoja kaikille toivottaa

matkailija

Työ haittaa jonkin verran matkustelua, mutta kun on pitkät lomat ja voi hyödyntää pitkiä viikonloppuja eli esim. 2 pv lomaa viikonvaihteen yhteyteen, siinä ehtii tehdä erinäisiä reissuja Eurooppaan. Kaupunkimatkojen suhteen olen jäänyt koukkuun, joulukuun lopulla oli ihana matka ja nyt taas seuraavan valinta edessä, sijoittuu käytännön syistä pääsiäisen tienooseen eli ennen pääsiäistä. Kohde on vielä auki, mutta jonkinlaista suuntaa on .... valinta ei aina ole helppoa.
Kun asuu pääkaupungissa, lähtö on helppoa, lentokenttä on lähellä.

Onko kielletty mainos

Mainos tai ei mutta katsoin A-matkojen tarjouslähtöjä, alle puolen esitehinnan, määritellyt hotellit: Saigon 695, Dubai 535, Playa del Carmen 695 ja monta muuta. Itselläni ei ole nyt tilaisuutta lähteä, olen em.kohteissa aikaisemmin käynyt, te jotka voitte lähteä, niin näihin kohteisiin kannattaa mennä.

tupu

Sanonpa Igorsille, ymmärrän kalastusintosi, asuthan meren äärellä. Minä asun Päijänteen rannalla, kalastus vaan on jäänyt muiden harteille, satamasta ostan muikkuni, mutta NAM!

Tirlittan

Enpä tuota yhtään ihmettelekään, Igors on yksi minunkin suosikeistani.
Hänellä tuntuu olevan ajatus ja arvomaailma kohdallaan.
Vaikka en ole koskaan häntä livenä tavannutkaan niin kuvista päätellen ulkoinen olemuskin on miellyttävä.
Olen huomannut että Igors on saanut suitsutusta myös muiltakin kuin ainoastaan mummoilta.
Sekin on positiivista että täällä annetaan myös kehuja, ei aina vain risuja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat