Matkalle varustautuminen

kalluppi

Moni ottaa lomille ruokaa mukaansa kotimaasta, miten on, otatteko jotain ehdottomasti ja miksi?

Sivut

Kommentit (31)

Marjuska

Ehdottomasti mukaan vaellusmatkalle muutama välipalapatukka ja energiajuomajauhetta niin että pärjää pari ensimmäistä päivää. Jos on pidempi matka ja eksoottisemmassa paikassa niin sitten vähän enemmän mutta muuten ei mitään. Menen matkoilta etsimään uusia kokemuksia niin maku- kuin muitakin ja sen mukaan mennään.

suomen pankki

Passi,matkavakuutuskortti,visa,kamera.

Yleensä se on tuossa.

Ymmärrän noita jotka ottaa ruokaa mukaan. Monasti on terveydellinen syy taustalla. Eli ei mitään ylenkatsomista kohdemaan eväisiin.

hätävara

Diabeetikkona joudun pitämään pientä käsivarastoa esimerkiksi pitkien lentojen tai bussimatkojen varalle.

Monesti hankin muonan jo ennen lähtöä, ettei tarvitse jättää ostoksia esimerkiksi vieraalle kentälle tai kohteen ennalta arvaamattomaan tarjontaan. Säästän siinä aikaa, rahaa ja ennen kaikkea hermojani.

Peace

Täytyy myöntää, että minullakin oli ennen hapankorppua hyvin usein. En välitä ulkomaiden vaaleista leivistä ja vatsani pysyy kunnossa näkkärillä. Nykyinen lemppari on maailman paras näkkileipä, Vaasan 100 % Ruis. Olen tullut siitä ihan riippuvaiseksi. En ole töissä Vaasalla tai mainostoimistossa:)

Tättis

Tottakai osa repusta täyttyy muonituksella!
Hapatettua leipää ja caputsino-jauhetta.

Mikäs sen mukavampaa aloitaa aamu parvekkeella yöpaidassa, kuppi kaffet ja aamuaurinko.

Ja illalla heivata vauhtia laskevan auringon tahtiin narskutellen leipäpalasta ja hörpäten tölkki paikallista olutta.

Tapansa kullakin ja pääasia on saavutettu nautinto!

Tirlittan

Lentoasemalta ostan aina Fazerin sinistä.
Auringon paahteessa 15min. muhinut suklaa lusikalla syötynä, traditionaalinen lomanautinto.

virkamiesnainen

Minulle on toistaiseksi riittäneet lentokentältä ostetut purukumit. Mutta toisaalta pidän muutenkin silloin tällöin muutaman vuorokauden paastoja, joten ei haittaa vaikkei jostain syystä heti syötävää löytyisikään.

abcd

Joudun ottamaan mukaan gluteenitonta leipää jota ei saa muualta juurikaan. Olen tottunut yhteen leipäpalaseen aamiaisella. Muuta en todellakaan raahaa minnekään mukana, niin alkeellisissa oloissa en ole koskaan ollut etteikö ruokaa olisi ollut saatavissa.
Huvitti kyllä tuo hapankorput kuudeksi viikoksi... mutta kukin taaplatkoon tyylillään.
Suklaata mukaan.... ja fasua.... never, sillä kaikkialla muualla suklaatuotteet ovat parempia kuin kotimaisen valmistajan runsaasti maitoa siältävät tuotteet.

pirjoea

Olen aina hieman ihmetellyt ihmisiä, joitten pitää ottaa kahvia yms. mukaan. Yhdellä reissulla kateellisena katselin kun naapurit joivat rantaterassillaan päiväkahveja. Nyt taidan ottaa kahvitarpeet mukaan.

chipirones

En vie ruokaa mukanani. En myöskään ymmärrä niitä, jotka kohteessa menevät ehdottomasti suomalaiseen ravintolaan, jos sellainen kohteessa on. Matkalla pitää tutustua ja nauttia nimenomaan paikallisista ruoista.

Tättis

Kaikkea mitä muut tekevät, ei tarvitse edes yrittää ymmärtää! Jokainen taaplaa tyylillään.
Jokaisen on itse matkatavaransakin kannettava, oli pakaasi täynnä purkkihernekeittoa tai dollareita.
Syö sitten mitä syö, kunhan hengissä pysyy!

( huh...taidanpa jo kiihtyä tästä tosi ärsyttävästä \"oikea turisti\" tyylisuuntauksen törkkimisstä)

Sori vaa kaikil!

joka matkalle..

Minulla on joka matkalla ollut mukana Kallen mätitahnaa ja hapankorppuja, niitä on kiva iltasella napostella sängyssä, kun oikein tekee mieli suolaista.
Ja otan edelleenkin,loput jätän oppaalle,aina on kelvannut suomiruoka :ö

oikaisija

Kalles kaviar on kyllä ruotsalainen tuote, tottakait Suomessa myydään Kallen mätitahnana.
Hapankorput sitten.... pitääkö aina olla hapan?

Igors

Kyllä Juhlamokka on kovaa valuuttaa ulkomaille matkustaessa. Ei vie paljoa tilaa menomatkalla ja kotiintullessa ei luonnollisesti lainkaan. Kyllä kunnon aamu-tai iltakahvin nauttiminen on aivan mahtavaa.

Saahan tuota kahvia joka paikassa mutta se maku ei vain maistu hyvältä, kun yli viitisenkymmentä vuotta on omia makuhermojaan tottunut hemmoittelemaan. Ei tuolle kahvinautinnolle ole ulkomailta kilpailijaa löytynyt.

Siihen mukaan vielä hapankorppuja joihin sitten voi päälle laittaa paikallista juustoa. Kaikki muu ruuan nauttiminen voikin sitten olla paikallista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat