Tilaatteko taksin etukäteen..

virkamiesnainen

.. ja mitä siitä ilosta joutuu maksamaan?

Kommentit (8)

emmäymmärrä

sinänsä melko älytöntä että siitä joutuu maksamaan kun tilaa etukäteen. Luulis sen olevan taksifimallekin hyvä homma jos olis jo valmiiks ajoja jonossa.

tupu

Pakko tilata jos kyydin haluat saada täällä
perämettässä. Taksit ajaa nykyään lähinnä
koulu- ja sairaalakuljetuksia, ei mitään
hupiajeluita, eli kela tai kunta maksaa.
Ei kylläkään maksa mitään ylimääräistä ennakkoon
tilattaessa.
Takseista huolimatta, kyllä maalla on mukavaa!

Tättis

Heipsan!

Taksi- ja bussiyrittäjältä kuulin, että
kannattaa tilata pikkubussi tilataksin sijaan.
Hämmästyttävä väite!
En tiedä, onko vain tämän yrittäjän taksa.
Liekö siinä jotain viralliseen hinnoitteluun liittyviä eroja.
Kannattaa kuitenkin kysellä ken tilataksia tarvitsee.

Tämän oman periferian taksit eivät varausmaksoja ota. Ovat kiitollisia, kun saavat tuloja koulukuljetuksien lisäksi.

virkamiesnainen

Kiitos vastauksista. Itsekin ihmettelen miksi siitä joutuu maksamaan ylimääräistä, mutta luulen että niin on näin meillä päinkin.

matkalainen

En tilaa etukäteen, aina olen saanut taksin silloin kun ollaan tai olen menossa kentälle. Taksimaksut ovat jo muutenkin kalliita pääkaupungissa, periaatteessa en halua maksaa enää mitään lisämaksua. Jos ei taksia sattuisi saamaan, silloin menen autolla tai jos matkustan yksin, mieheni voi viedä kentälle.
Työmatkalla olen ollut Suomessa paikkakunnalla jos on kentästä sen verran etäällä että taksin tilaaminen on pakollinen ,taksi menee määrättyinä aikoina kentälle naapurikaupungista.
Lähden myös kotoani aina hyvissä ajoin, sekin auttaa, ettei tule paniikkia. Taksien käyttö on mitä ilmeisimmin vähentynyt joten saatavuus on hyvä. (syynä on tietysti hintojen nousu).
Myös lentokenttäbussi menee aika läheltä meillä joten silläkin voi mennä, Finnair-bussin aikataulut näkee netistä.

baraja

Useimmiten kun taksilla pitää lähteä \"yön selkään\", niin se on klassinen virman piikkiin. Ja silloin tilaan taksin aina ennalta. En näe tuossa työmatkatapauksessa mitään syytä olla tilaamatta ennalta. Muutenkin välillä työkseen reissaaminen voi olla raskasta ja en todellakaan tykkäisi silloin vaikkapa aamuyöllä olla taksia soittelemassa. Riittää kun saa itsensä virkeänä mukaan... ;)

Omista reissuista kun on kyse, niin useimmiten en ole tilannut taksia etukäteen. Joulukuun Dubain reissun alkupäässä jouduimme käyttämään taksia ja silloin olin tehnyt etukäteen tilauksen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat