5 päivää Pariisissa - budjettia?

Peeveli

Olen lähdössä ensimmäistä kertaa Pariisiin :-)

Kuinka paljon maksaa perusjutut, metrolippu sille ajalle? Mitä maksaa ruoka ja juoma?

Taksien hinnat ja kannattaako yleensä taksilla ajella?

Onko kaikkiin nähtävyyksiin pääsymaksu ja mitä luokkaa suurinpiirtein ovat?

Shoppailubudjetti on sitten erikseen... ;-)

Missä kannattaa shoppailla, jos ei ole aikomus kalleimpaan muotiin sortua?

Kommentit (3)

baraja

Nähtävyyksien hintoja näkee alustavasti vaikkapa tästä:

[url]http://en.parismuseumpass.com/rub-the-pass-price-36.htm

Jos enemmän käy museoissa yms., niin museopassi (2, 4 tai 6vrk)on näppärä. Hinnat ylläolevasta linkistä.

Kertalippu julkisiin liikennevälineisiin (metro jne) 1.70€, 10 tikettiä 12.70€. Pariisin keskusta-alueelle 5pv:n matkapassi 31.15€, kelpaa metroon, busseihin, ratikkaan. Jos aikoo reissata ympäristössä ja vaikka lentokentille, on hinta matkapassille 53.40€.

Taksia olen Pariisissa käyttänyt harvemmin, yleensä metro on minulle se mieluisin. Taksi taitaa pyöriä aikalailla tutuissa meikäläisissä hinnoissa.

Syömisessä hintahaitari on laaja. Ei se aina välttämättä niin kallista siellä ole. Viime vuonna paikasta riippuen sain menemään 10-100€ per hlö. Sinänsä en ruokailuun varannut mitään tiettyä budjettia. VISA oli mukana ja sillä maksoin varmaan 70% ruokailuista... Lopputilinpäätöstä en ole tehnyt, mutta sen tiedän etten konkurssiinkaan joutunut. ;)

Ostoksissa olen huono neuvomaan, mutta itse olen käynyt eri paikoissa Monoprixistä Galeries Lafayetteen. Löytöjä on melkein aina tullut tehtyä. Kannattaa katsella ympärilleen. Muuta on paha sanoa, kun en edes oikein tiedä mitä olisit ostelemassa! Paitsi jos tosiaan muotia, niin olen aikalailla ulkona...

matkaaja

Mahdotonta noin ympäripyöeisiin kysymyksiin vastata.
Museoihin on tottakait pääsymaksut ja ne vaihtelevat paljon.
Itse varaisin kuitenkin 100e per pv, Pariisissa en ole ollut vähään aikaan ollut joten nykyistä hintatasoa on vaikea arvioida, ei se mikään halpa kaupunki ole. Sisältyykö aamiainen hotellihintaan, sekin merkkaa. Kunnon aamiaiset ovat yleensä kaikkialla aika arvokkaita.
Museohinnoista voit googlata jotain netin kautta, se antaa osviittaa budjetille. Taksilla ei kannata ajella missään, kannattaa ostaa muutaman päivän kortti.
Jos löytyy julkaisu Paris in Your Pocket, sieltä löytyy hintatietoja ja kaikkea mahdollista muutakin.Oppaan voi printata.

Kahvikissa

Pariisissa voi mennä jo kahvitteluun iso summa, jos olet kofeinisti moni suomalainen on. Kalliiksi se tulee kahvilan pöydissä, joissa on tosin erittäin hauskaa istuskella ja katsella ihmisiä. Jos haluat säästää budjettia muuhun, nauti kahvit tiskin ääressä.

Sorry että taas puhun kahvista, toivottavasti ette ole jo kyllästyneet minuun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat