Suurin matkailupettymys?

virkamiesnainen

Ainakin nuoruuden seikkailumatkallani rapakon takana oli Niagaran putoukset. Vaikka olin Kanadan puolella, jossa putoukset ovat isommat, niin olin pettynyt. Mitä kummallista siinä nyt oli ja niin paljon kuin olin odottanut.
Siinäpä se, odotin liikaa.
Sitten menin Grand Canjonille. Huonosti kun olin lukenut maantiedon läksyni, en tiennyt paikasta mitään, enkä siis edes odottanut mitään. Ja mitä koin, elämäni varmaan suurimman matkailuelämyksen sekä ennen että jälkeen. Sitä en unohda koskaan. Joskus pitäisi vielä tehdä sinne matka ja katsella paikkaa helikopterista käsin.

Sivut

Kommentit (17)

baraja

Minulle äärimmäisen vaikea kysymys, sillä toistaiseksi olen tehnyt vain hyviä ja vielä parempia matkoja. Suuria pettymyksiä ei ole ollut. Ehkä yksi syy on myös ollut se, että lähes poikkeuksetta olen valmistautunut matkaan aina niin perusteellisesti kuin olen voinut. Tästä voi toisaalta päätellä, että en juuri ole harrastanut äkkilähtöjä.

No, jos jotain pitää sanoa tähän, niin: Manneken Pis. Kyllähän minä tiesin patsaan olevan pienenpuoleinen ja kun silloin elokuisessa Brysselissä oli lämmintä hieman yli +10C, niin ei mieliala muutenkaan ollut kovin korkealla. Mutta niin, Manneken Pis ei todellakaan tehnyt vaikutusta. Olis edes hieman yllättänyt! ;)

Ja jos tarkkoja ollaan, niin se niin kuuluisa ja kohuttu Mona Lisakaan ei ole minuun suurimman vaikutuksen tehnyt taideteos. Suuremman vaikutuksen taisivat tehdä sen ympärillä tungeskelleet ihmismassat ja muu \"hypetys\". Muutamaan kertaan Mona Lisa on kuitenkin tullut käytyä katsomassa, sillä eihän joka kerta voi Louvresta poistua käymättä tarkistamassa tuon neidon/rouvan katsetta ja hymyä... Onhan kuitenkin pettymys aika kova sana tähän. En tahtoisi ihan niin sanoa. Ne suuret odotukset???

Niagaran putoukset toisaalta olivat mahtavat ja tekivät suuren vaikutuksen koko seurueeseemme. Siis yhteen henkilöautolliseen läheisiäni, joiden kanssa ajoimme Niagaralle Ottawasta. Muistan vieläkin sen ällistelyn, kun jo hyvän matkaa ennen putouksille saapumista horisontista nousi mahtava sumupilvi. Ilmeisesti putouksessa höyrystynyttä vettä... Ja onhan se aikamoinen kokemus, varsinkin kun menee sinne alas \"kattilaan\" Maid of the Mist laivalla. Kieltämättä Niagara on yksi niistä paikoista, joihin haluaisin päästä uudelleen. Vielä kerran edes.

Mielikki

mentiin Vatikaaniin katsomaan sitä kuuluisaa kirkkoa, josta olin paljon kuviakin nähnyt ja aina ajatellut, että sinne pitää päästä ja sitten voi vaikka kuolla, Pietarin kirkkoko se on? siinä sitten mentiin jonon jatkona sisälle johonkin kirkkoon siitä pylväskäytävän läpi ja kaulat kenossa katseltiin, että onpa hieno kun vain näkis kunnolla, kun olivat ne maalaukset sun muut niin korkealla. Tultiin ulos ja alettiin kyselemään yheltä vartiosotilaalta, että missäpäin se Pietarin kirkko mahtaa olla. Se neuvo meidät samaan paikkaan mutta me, että ei ei oltiin jo siellä vaan se Pietarin kirkko. Ei se ymmärtänyt. Sitten kun älyttiin se sivuovi mistä pääsee torniin niin oli vähän paremmat näkymät. Mutta kuitenkin ei se ihan ollut sitä mitä olin odottanut, kun vertaa sitä budhalaiseen kullan ja koristeiden kimallukseen. Siellä, Aasiassa on henkeni salpautunut

Ile

Ehkä samasta syystä, eli ylisuurista odotuksista, johtuen Sorrento oli minulle pettymys. Edellisenä syksynä vietin viikon Taorminassa ja se oli aivan erinomainen kokemus. Sekä kaupunki Etna-näkymineen että lähiseutu Kummisetä-elokuvien ympäristönä.
Sorrento on toki kaunis, mutta ei Taorminan tasoinen. Ratsastaa vanhalla maineellaan. \"Ylilaulettu\" kuten olen kysyjille tavannut sanoa.
Positiivisinta matkassa olivat omatoimiset vene- ja junamatkat Napoliin ja Pompejiin.

Kaktus

Pettymyksiä on ollut vähän, onneksi. Sfinksi Kairossa yllätti pienuudellaan, Delhissä sumu esti näkyvyyden, kuvissakin vain sumua. Syvä rotko matkalla Dubaista Omaniin piti olla nähtävyys, mutta kun on kulkenut vuoristotiellä Kaukasuksella ja Atlasvuoristossa, ei todellakaan tätä \"kuoppaa\" voinut rotkona pitää. Kreetalla se hyvin laulettu Dolphin boy, (kultainen delfiinillä ratsastava poika) tiukasti vartioitu, oli niin pieni...... Kiinassa odotin etta pandat olisivat mustavalkoisia, ne olivatkin musta-kellanruskeita !
Enemmän kuin pettymyksiä on kohdalleni sattunut seikkailuja, Hurrikaani kuubassa, joka oli uskomaton ! Muitakin huimia seikkailuja ja huvittaviakin tapahtumia on kohdalleni sattunut.

Miiru

Olen käynyt kaksi kertaa Venetsiassa v. 1975 ja 2010. 1975 oli pettymys. Oli kuuma ja haisi. 2010
mielestäni ei haissut ja kaupunki oli ihana.
Garda on ollut mulle pettymys.
Niagarasta nautin ja tykkäsin sekä Kanadan että USA:n puolella.
Myös Pekingin pandat oli pettymys. Tosi likaisia.

virkamiesnainen

Eräällä matkallani bussikuski oli pettymys. Perillä hän ilmoitti heittävänsä roskiin joka ainoan bussiin unohtuneen tavaran.
Eikä siinä vielä kaikki, mutta en jaksa häntä nyt enempää muistella. Paha maku jäi miehestä.

Hese

Ehkä johtuen siitä, ettemme lähtiessämme odota liikoja, yhtään ainoata pettymystä ei ole tullut. Toki jossain on ollut erilaista kuin olemme olettaneet, mutta pettymyksiä - ei.

Matka

Hyvä ketju, kaikenlaista voi matkoilla sattua ja tapahtua, myös pienoisia pettymyksiä voi tulla vastaan. Kuitenkin pääasiassa hyviä ja mielenkiintoisia tapahtumia todellisilla maailmanmatkaajilla.

-maija

Tuorein pettymys, joskin vain pieni sellainen, oli yli-innokas risteilyemäntä Välimeren risteilyllä lokakuussa. Suurin syy pettymykseeni oli varmaan se, että olen tottunut toisenlaiseen tyyliin aiemmilla risteilyilläni. Muutosvastarintaa en tunnusta...uuden työntekijän tyyli vain ei vastaa minun näkemystäni, valitettavasti.

Hyvä ketju

Keskustelu sujuu hienosti kun kukaan ei riitele ja häiriköt pysyy poissa. Tässä esimerkkiä hyvästä ketjusta. Kiitokset fiksuille keskustelijoille.

Matkailija vieläkin

Suuria pettymyksiä ei ole tullut onneksi. Mutta yksi ikävä oli se kun muutama vuosi sitten menimme toukokuun lopussa Kokkariin Samokselle ja valitsimme hyvän hotellin. Kun saavuimme hotelliin, siellä oli kaikki tilat sisällä ja ilkona edellisen sesongin jäljit ja aloiteltiin kausiremonttia.Alkoi siitä että huonemme vessa oli epäkunnossa ja jouduimme heti saatuamme tavarat paikoilleen muuttamaan. Lomaviikollamme työmiehet ilmestyivät aamulla ilmoittamatta ja odottamatta tekemään parvekekorjauksia. Allasalue oli laittamatta kuntoon ja allasbaaria alettiin remontoida jne.
Toinen tapaus oli joskus parikymmentä vuotta sitte. Olimme Skandinaviaaan suuntautuvalla huvipuistokierroksella Ruotsiin ja Tanskaan. Matka tapahtui bussilla. Matka oli kuitenkin ylibuukattu ja viimeisenä sisään tullen perheen poika (10-11 v.) joutui istumaan käytävällä jonkun retkituolin päällä koko viikon matkan. Ajettiin siis Tukholma, Göteburg, Tanska länsirannikkoa keski-Tanskan kautta Kööpenhaminaan. Meillä oli 6 ja 10 vuotiaat lapset ja koko ajan oli huono omatunto, pitäisikö heidän tai jonkun meistä antaa vaihteeksi istumapaikka. Pilasi laillansa ainakin meidän matkan. Riippui tietysti itsekustakin, miten paljon asia häiritsi.Jokainen meista oliu matkanut matkansa.
No nämä olivat pieniä, mutta aiheuttivat särön matkaan.

Late

Ensimmäinen Rooman matka oli hienoinen pettymys noin yleisvaikutelmaltaan. Syynä oli vaatimaton hotellihuoneemme, itse kaupunki oli tietysti upea ja hotellin sijaintikin hyvä. Oli tammikuun alku ja huoneemme oli kylmänkostea, tosi pieni ja jotenkin pimeä, paksut verhot peittivät päivänvalon, niitä ei saanut kunnolla syrjään ikkunoiden edestä. Valot olivat himmeät ja patjat surkeat, muhkuraiset. Kokolattiamatto oli ehtinyt nähdä jo liian monta asukasta.

Opin että aina vika ei ole matkakohteessa vaan siinä miten siellä yövytään. Tämän jälkeen olemme satsanneet varsinkin kaupunkilomilla hyvään hotelliin.

nipuli

Olin pari vuotta haaveillut matkasta Caprille. Olin lukenut paljon matkajuttuja saaresta ja kun katselin televisiosta sarjaa \"Capri\", sain suorastaan pakkomielteen matkustaa Caprin maisemiin. Matkaan lähdin tyttäreni kanssa. Olihan saari kaunis, mutta kuvittelimme sen olevan jotakin aivan erityistä(luulin kai, ettei mitään vastaavanlaista paikkaa ole olemassakaan). Meitä turisteja oli aivan liikaa liikkeellä, mikä varmasti vaikutti tunnelmaan. Missään nimessä reissu ei kaduta, mutta saari ei kolahtanut sillä tavalla kuin kuvittelin:)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat