Mitä tekisin Soussessa?

Ei vielä kokemusta

Olen lähdössä helmikuun lopussa pariksi viikoksi Soussen lähellä olevaan Royal Jinene-hotelliin. Olen kuusikymppinen, urheilullinen, historiasta pitävä naisihminen. Sää ei ehkä ole vielä kovin helteinen, ja kaksi viikkoa muutenkin liian pitkä aika auringossa makaamiseen. Hotelli on kuulemma hyvä. Kyselenkin paikalla olleilta menovinkkejä. Tykkään shoppailusta, mutta en kulje ravintoloissa muuten kuin syömässä. Kiitos asiallisista vastauksista!

Sivut

Kommentit (25)

Riitta

Hei vaan Sousseen lähtijä!Olen ollut Soussessa muutaman kerran helmi-maaliskuussa.Ja voin sanoa,että on ihan mukiinmenevä paikka yksinkin matkustavalle naisihmiselle(olen 56v.).Miehet kyllä tyrkyttävät itseään,mutta määrätietoinen ja ystävällinen ei kiitos!tehoaa kyllä.Medinassa on myynnissä kaikkea,muista tinkiä kovin,jos et tingi olet tyhmä turisti.Friguian eläintarhassa kannattaa ehdottomasti käydä (se on Soussen ja Tunisin välillä).Monastir on myös todella kaunis pikkukaupunki.Kairoan kannattaa myös katsastaa(Moskeijan vieressä on tosihalpa lahjatavarakauppa).Ja Karthago tietysti Tunisin lähellä.Kaikkiin pääsee yleisillä kulkuneuvoilla.Taksikin on halpa,etukäteen sovi hinta.Katagombit ym.Soussessa.Ei tule aika pitkäksi!Ja vielä Sidi bou said`in taiteilijakylä,saharan retki ja paljon muuta...esim.Port el Kantau`n kaupunginosassa menee jo yksi päivä.Hyvää matkaa!

Tirlittan

Kahdessa viikossa ennättää nähdä jo paljon Tunisiaa.
Riitan vinkkeihin lisäisin vielä kaksipäiväisen retken eteläiseen Tunisiaan. Siellä näkee hyvin säilyneen El Djemin amfiteatterin, Matmatan luola-asunnot kuin suolajärvenkin.
Aavikolla voi nähdä kangastuksiakin.
Riitta, oliko Friguian eläintarha se missä mies tunkee itsensä leijonahäkkiin kaulailemaan leijonia ja kameli juo cocista pullosta?
Samassa eläintarhassa näytettiin myös miten käärmeeltä lypsettiin myrkkyä.
Oikein mukavaa matkaa Tunisiaan toivottaa

Sahara

Itse kävin kahden päivän Saharankierroksella ja
oli tosi mielenkiintoinen nähtävää ja koettavaa
riitti eikä ollut edes kallis 100euron paikkeilla yöpyminen oli jossain keidashotellissa, katsele esitteitä jos aika käy pitkäksi niin tuo nyt tuli mieleen

Varoitus

Sousse, verrattavissa Turkin lomakohteisiin. Naismatkaajien riesa ovat seuraan tuppaavat miehet, heitä on Soussessa pilvin pimein. Kun olet medinassa ostamassa vaikka T-paitaa, tulee viereesi ostoksiasi hypistelemään vieras mies joka käyttäytyy kuin olisitte yhdessä ostoksilla. Soussessa on kymmeniä joutomiehiä jotka elävät turistinaisten kustannuksella. Miehillä on niittivyö ja surureunat kynsien alla. kaikenikäiset naiset ovat haluttuja. Kun miehelle sanoo \"suorat sanat\" saa kuulla vihaista tekstiä.
Tietty yökerho Port el Kantouissa on kansainvälinen huumeluola. Retkillä kannattaa käydä, joskaan coca colan juottaminen kamelille ei todellakaan naurata. Laittavathan nämä tollot kamelin suuhun jopa palavan tupakan, se varmaan joitakin kovasti naurattaa.

Tirlittan

Minua on monesti mietityttänyt se seikka miten eri ihmiset kokevat tilanteet eri tavalla, esim.tämä useiden muslimimiesten yletön kiinnostus länsimaalaista naista kohtaan.
Yksi hermostuu, toinen ahdistuu ja kolmas taas osaa sivuuttaa lieveilmiön tyylikkäästi ja päättäväisesti.
Onko usein syynä arkuus ja kokemattomuus, kokeneelle matkustajalle kun on kertynyt usein myöskin psykologista silmää joten hän osaa hoidella ongelman ystävällisesti ketään loukkaamatta.

Eläinten kohtelussa etelänmaat ovat huimasti jäljessä meitä pohjoismaita, ja siksipä tälläisissä ikävissä tapauksissa turistien pitäisi antaa välittömästi kielteistä palautetta.

Ei vielä kokemusta

Kiitos mukavista vastauksista! Huomaan, että tekemistä löytyy aktiiviselle lomanviettäjälle. Saharaan on päästävä! Onneksi olen sen verran elämää nähnyt ja paljon matkustellut, että miesten osoittama huomio kuittaantuu small talkilla ja naurulla. Taidanpa ottaa perhepotretin lompsaan mukaan ja esittelen sitä tarpeen tullen \"ystävällisille\" paikallisille.

Simo

Medinat ja basaarit kannattaa unohtaa kokonaan ostospaikkoina. Kusettavat sikahintaa huonolaatuisesta rihkamasta.

Lähde ennemmin Tunisin keskustan isohin länsimaisiin ostareihin shoppailemaan.

Don``t touch it

\"Tyylikkäästi, ystävällisesti ,ketään loukkaamatta\" Soussen miesten tunkeilua ei todellakaan kaikissa tapauksissa selvitetä edellä sanotulla tavalla ! Arkuus, ujous, kokemattomuus ei kohdallani pidä paikkaansa (on kierretty maailmaa) Kun mies (miehet) käy käsiksi, Siinä ei lässytys auta, on ollut tilanteita että on joutunut mainitsemaan poliisin, se yleensä auttaa parhaiten. Ei pidä esittää asiantuntiaa, jos kokemusta puuttuu.

Don`t douch it

Sinulle, \"Ei vielä kokemusta\" toivotan hyvää ja onnellista matkaa ! Muista, jos käyt Basaarissa, että puolet pois lähtöhinnasta ! Hyvä keino on lähteä pois, kauppias tulee perään, ja kas, hinta on pudonnut puoleen pyydetystä.

Mohammedin lumo

On olemassa suomalaisia naisia , joilla on miesystävä Soussessa, mies on odottamassa aina etukäteen sovitun hotellin edessä, kun bussi lentokentältä saapuu. Onnelliset tapaavat näin muutamia kertoja vuodessa, se on jännittävää ja ihanaa, näin ei mieheen ehdi kyllästyä.
Onnea heille !

Peace

Itselläni ei ole ollut ongelmia tunisialaisten miesten kanssa. Takana 3 matkaa sinne.

Ehkä olet niin paljon kauniimpi kuin minä, tai pukeudut tiukkoihin vaatteisiin ja suosit avaria kaula-aukkoja jne. Sellainen tulkitaan toisinaan väärin joissakin maissa :)

Jussi P

Peace, ehkä ulkonäkö on sinua suojellut pahimmilta tunkeilijoilta, tuskin kukaan täysjärkinen tarvitsee neuvoja pukeutumiseen sinulta. Luulisi jokaisen tietävän miten nämä miehet suhtautuvat naisiin, myös oman maansa naisiin. Hyvin huomaa kuka nimimerkkisi takaa pilkottaa......

Peace

Jep, rumuus suojelee nuorempaakin naista monelta harmilta :) Mutta oikein mielelläni jaan kaikille tuon pukeutumisvinkin ja luulen että sille on käyttöä:) Olen Soussessa ja Hammametissa nähnyt monia turistinaisia sikäläisiin oloihin sopimattoman paljastavissa vermeissä.
Tällä palstalla jo pitkään samalla nimimerkillä kirjoitellut

jahas

Ei edes rumuus suojele naista tuolla, äijät ovat röyhkeitä ja saalistavat kaikkea kahdella jalalla kulkevaa riistaa eli naispuolista.
Ei pärjää Turkki Tunisialle tuossa (ikävässä) suhteessa. Eli sinne vaan.
Basaarit ovat täyttä huijausta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat