Dubai perhejuhlan matkakohteena

Vivi

Olemme siis suunnitelleet lähtevämme viettämään merkkipäivää kolmen sukupolven voimin, mahdollisesti Dubaihin. Ajankohta osuisi uudenvuoden tienoille, joulun lapsiperheet haluaisivat viettää kotona.

Pienimmät ovat taaperoiässä, vanhin lapsenlapsi jo teini-ikäinen. Otamme mielellämme vastaan kokemukseen perustuvia vinkkejä mahdollisista hyvistä ja huonoista puolista. Hotellisuosituksia, aluesuosituksia, mitä pitää ottaa huomioon jne.

Onko Dubai ylipäätään suositeltava kohde pienten lasten kanssa matkustettaessa. Muitakin kohteita saa suositella. Lyhyt lentomatka tuntuu houkuttelevalta...

Kommentit (8)

baraja

Ainakaan minä en näe mitään estettä sille, ettei Dubai sopisi matkakohteeksenne. Tosin aivan viimeajoilta ei ole kokemusta aivan pikkutaaperoiden kanssa matkustamisesta. Dubaissa kyllä paikalliset tuntuvat arvostavan heitä ja pitävän lapsista. Kuten monissa muissakin eteläisissä maissa. Ja siisti paikkahan Dubai on, kun vaan välttää rakennustyömaat... ;)

Aivan pienten kanssa matkustaessani miettisin kyllä luultavasti hotellivalintaa tarkemmin. Itse olin juuri Arabian Suitesissa, joka oli kaikkinensa \"halpamatka\". Mutta hyvin tyydyttävä sellainen. En kuitenkaan menisi siihen hotelliin perhejuhlan merkeissä. Vaikka taksi kyllä kuljettikin sieltä pois halvalla vaikka minne. Jos oikein perhejuhlaa lähtisin viettämään ja mukana olisi monta sukupolvea, niin jokin messevä rantahotelli olisi poikaa. Sanotaan vaikka Jumeirah Beach tai Atlantis the Palm... Varmaan jotain edullisempiakin hyviä hotelleja löytyy, jos esim. noista kahdesta ei ole sopivia tarjouksia esillä. Aika usein on kyllä ollut.

antsa

Moi. Dubai sopii erinomaisesti tuollaiseksi sukupolvien juhlapaikaksi. Sää on mukavan lämmin, kohde on siisti ja turvallisen oloinen. Kaikkialle pitää vain mennä taksilla, sillä jalkakäytäviä ei juuri ole.
Kannattaa googlettaa asuntoja Palm Jumeirahista (siis palmusaaresta). Itse vuokrasimme sieltä huoneiston ja oli todella hieno eikä hintakaan päätä huimannut. Näissä asunnoissa myös omat taloyhtiön uimarannat.
Palmusaaren päässä upea vesipuisto mikä sijaitsee Donald Trumpin ökyhotellin yhteydessä. Sinne kannattaa ainakin mennä, niin saa teinikin tekemistä.
Jos juhlat meinaatte järjestää ja ajattelitte alkoholia maistella, niin ne pitää sitten hankkia jo viimeistään Dubain kentältä, sillä turisteille ei sitä kaupoissa myydä.

Kokemusta

Dubai on siisti, turvallinen, lämmin, shoppajaystävällinen kohde. Jos teillä on mukana lastenrattaat, niin siihen pitää varutua, että jalkakäytävät loppuvat aika yllättäen, ja korkeuserot jalkakäytävä-ajotie ovat suuret. Eli välttämättä ei kulku rattaiden kanssa ole niin helppoa kuin täällä. Vaikka taksit ovat halpoja, niin suosittelen myös perheellisille (pieniä lapsia)jotain rantahotellia. Olimme teini-ikäisten tyttöjen kanssa keskustan hotellissa vuosi sitten, eikä mitään hätää ollut, kun rannalle pääsi taksilla. Hyvä lomakohde! Muistakaa syödä Karaman-alueella intialaisissa ruokapaikoissa: koko ateria alusta loppuun n. 5 e/hlö.

antsalle

Vähän kun kyselee taksikuskeilta niin vievät salaviinatukkuun ostoksille. Tai sitten ostaa FlyDubain halvimman lentolipun ja ostaa lentokentältä viinaa niin paljon kuin kantaa jaksaa ja jättää lennot väliin ja palaa takaisin hotellille ;)

baraja

Lainaus:
Muistakaa syödä Karaman-alueella intialaisissa ruokapaikoissa: koko ateria alusta loppuun n. 5 e/hlö.

Ei se aterioiminen muuallakaan välttämättä niin kalliiksi tule ja toisaalta kaikki eivät peri-intialaisesta ruokailusta niin taida pitää. Joten ihan hyvä vinkki, mutta harkinnanvarainen kuten aina. Itse kyllä viime reissulla kävin pari kertaa \"aitointialaisessa\" Dubaissa, mutta niissä paikoissa hintataso oli noin tupla tuohon Karamaniin verrattuna. En käyntejä lainkaan katunut, mutta itse kallistuisin Dubaissa kyllä mieluummin sen paikallisimman libanonilaisarabialaisen keittiön suuntaan. Ja niitä paikkoja löytää kyllä viikon aikana ihan hyvin neuvomattakin. Mutta voi aloittaa vaikkapa Lebanese Villagesta (Al Khaleej Center/Jumbo elektroniikkaliike). Ja kun Burjuman Trade Centerissä liikkui, niin siellä se vesilähteiden ympäröimä Hatam oli aika ok. Se kyllä tarjoaa myös \"originaalia\" iranilaista... Paljon hyviä ruokapaikkoja löytyy California Pizzasta kiinalaisiin, joten suurempaa ongelmaa ei siinä ole.

Jos oikein \"kosteita\" juhlia haluaa viettää, niin ehkä silloin kannattaisi ohittaa koko U.A.E. Kyllähän siellä monin paikoin saa humalat itselleen järjestettyä, mutta minun mielestäni se vaan ei oikein istu \"ilmapiiriin\". Muualla sen voi tehdä reilummin ja avoimemmin. Eikös se silloin ole hauskempaa kuin jonkinlainen riskillä salakännääminen... Vai sekö vaan riemua lisää. ;)

antsa

Kiitokset neuvoista nimettömälle janoiselle. Itse kyllä pärjäsimme ihan hyvin ilman alkoholiakin, mutta laitetaan korvan taakse jos satun vielä kaupunkiin eksymään ja olen yhtä kovissa viinanhimoissa kuin sinä...

huopis

Mielestäni Arabiemiraatit(UAE) on oikein hyvä useamman sukupolven juhlille! Tarkoitan tällä muutakin kuin Dubaita. Tosin Sharjahia en suosittele, sillä alkoholi täysin kielletty ja naiset eivät uimarannallakaan saa olla bikineissä.

Siinä mielessä en suosittele, sillä en tiedä mitään yhtä keinotekoista valtiota. Jos kaipaa autenttisia näköaloja (muuta kuin autiomaa), tai historiallisia paikkoja tms. en suosittele.

Ihmisten toisistaan nauttimiselle sukupolvien kesken aivan loistava paikka!

Lääkeresepteistä kannattaa olla tarkkana, UAE on erittäin tarkka lääkkeistä,luokitukset(siellä huume, täällä ei).

Mörkö

Tänään näyttäisi diilissä olevan Dubai-Istanbul herkuttelu/hemmottelu matka [url]http://halvathinnat.blogspot.com/2011/05/oman-kaupungin-parhaat-tarjouks... tarjolla puoleen hintaan.

Muuten lähtisin itse tyttöystävän kanssa,mutta työkiireiden takia ei valitettavasti pääse matkustamaan kuin metrolla, mutta hienoahan se on sekin...

Laitan linkin tähän jos täällä on joku parempi onnisempi puurtaja, niin voi lähteä edullisesti palmujen katveeseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat