Mikä ärsyttää hotellihuoneessa

Lisää lukseja

Tykkään lukea sängyssä joka ilta, oli loma tai ei. Niinpä olen erittäin suivaantunut hotellihuoneiden valaistukseen. Ani harvoin hotellisängyn vieressä on kunnollinen lukuvalo. Tilanne on vain pahentunut, kun on siirrytty energiansäästö lamppuihin. Kävin äskettäin Roomassa ja muuten hyvän hotellihuoneen valaistuksena oli himmeä kattovalo ja muutama hassu seinätuikku. Kyllä ärsytti!

Sivut

Kommentit (39)

baraja

Ei mitenkään outo huomio! Minäkin olen havainnut hotellien \"lukuvalojen\" riittävän usein vain tunnelman luontiin. Kannattaisko kohta ottaa mukaan oma pienikokoinen LED-valaisin tms. Kun nyt nykyään ei enää tarvitse juuri vaikkapa hiustenkuivaajaa pakata mukaan. Eli tilaa laukusta voisi löytyä.

Tirlittan.

Minä en matkusta minnekään ilman otsalamppua, se on minun lukuvaloni, eikä se häiritse sitä viereisessä sängyssä nukkujaa kuten yövalo saattaa joskus tehdä.
Kätevä vekotin muutenkin.

Useasti ärsyttää, stressaa, ja suorastaan raivostuttaa hotellihuoneiden lukot, ne ovat minulle usein niitä henkimaailman juttuja.
Käännätpä avainta oikealle, vasemmalle tai vaikka ympäri niin ovi ei mene lukkoon.Aina niissä on jokin minulle käsittämätön juju.

baraja

Otsalamppu on kyllä ihan hyvä idea. Niissähän on hieman jopa säätömahdollisuuksiakin: ainakin oma 7-ledinen otsalamppuni toimii myös vaikkapa vain kolmella tai viidellä ledillä. Aina ei täyttä tehoa tarvita ja kaiken lisäksi paristot kestävät pitempään. Ei hassumpi juttu reissussa? ;)

Lukkojen kanssa ei minulla ole kyllä tekniikan alan miehenä ongelmia, mutta vaimoväellä kyllä. Tuosta on vierestä seuranneena paljon kokemusta!!

maijki

Tuon valo-ongelman iltalukijana olen hoidellut juuri pikku led-lampulla - sitä saattaa tarvita öisillä retkillä muutenkin, joskus jopa hetellin käytävässä on sellaiset tuikut ettei vanhanaikaista avaimenreikää löydy muuten millään ;)

Mutta minä onnistun aina myös sähläämään suihkujen kanssa, milloin pitää painaa, vetää, lykätä jne yhtä aikaa tai erikseen eri namiskoita että saisi veden virtaamaan oikesta kohdasta - vanhemmissa kiinteissä suihkulaitteissa olen saanut muutaman kerran jääkylmät vedet niskaan kun sählännyt vekottimen kanssa ;)

matkaan

Tunnelmavalot ärsyttävät eli luen lähes aina ennen nukahtamista mutta sänkyvalo on poikkeuksetta liian tehoton ja valo suuntautuu väärin. Mieheni on puhunut otsalampun hankinnasta, sellainen kait täytyy jostain hankkia.
Joskus äänieristys voi olla kehno, ihmiset puhuvat naapurissa kovaäänisesti, häiritsee joskus. Tuo ongelma on myös laatuhotelleissa, mutta onneksi siihen törmää harvoin.

Ulpukka

Suoraan sänkyyn suunnattu ilmastointilaite.Jotkut puhaltimet myös \"metelöivät\" niin, ettei saa nukutuksi.
Vetoiset huoneet varsinkin talvisin kylmemmissä lomakohteissa. Välillä tuntuu, että sataa, tuulee ja salamoi huoneessakin, siksipä vienkin lämpötyynyn ja hiustenkuivaajan mukanani lisälämmikkeeksi.

abcd

Kerran kävi , eli itseasiassa edellisellä Vilnan reissulla, ettei korttiavain yhtäkkiä toiminutkaan. Mies kävi respassa ja saatiin uusi avain. Oli varmaan epähuomiossa mitätöity meidän avain kun piti mitätöidä jonkun poislähtevän.
Kaupunkihotelleissa ei juurikaan mitänä huomautettavaa ole kun valikoi tarpeeksi tasokkaan majapaikan. Ilmastointi on hyvintoimiva uudehkoissa hotellissa, ne ilmastointilaitteet jotka kohdistuvat nukkujaa kohti, ovat tavallisia esim. kreikkalaisissa huoneistohotelleissa ja hotelleissa.. Siitä syystä emme ota ilmastointia, siitä helposti sairastuu kun puhuri tulee suoraan päin. Lisäksi siellä eivät viitsi koskaan puhdistaa niitä laitteitaa eli pölyä tulee \"silmille\".

antsa

Suihkut on lähes järjestäen surkeita verrattuna kotona odottavaan. Se ärsyttää varsinkin jos ei ole edes mitään pidikettä, vaan täytyy pitää suihkuletkua kädessä koko suihkuttelun ajan. Myös kuuman ja kylmän veden kanssa saa temppuilla, että tulis sopivan lämpöistä.
Meilläkin mennyt joskus tuo oven avainkortti pimeäksi, sitä ei kannata pitää magneettien tai puhelimen lähellä.

matkaan

Valaistuksen suhteen ei moittimista Prahan hotellissamme, valopisteitä oli runsaasti. Hotelli muutenkin hyvä ja kohteliaita ihmisiä ovat prahalaiset.

Oilisisko

Valaistus taitaa olla useimpien murhe. Minua ärsyttää myös yleisvalaistuksen puute eli monessa hotellissa pitää sytyttää kaikki puolen tusinaa pöytä-, lattia- yms. pikkulamppua ennen kuin huoneeseen saa kunnolla valoa.

Lukemista varten on olemassa pieniä ja keveitä kirjaan kiinnitettävi valaisimia. Käytännöllisempi kuin taskulamppu ja mukavampi kuin otsalamppu! Maksavat muutaman euron (reilusti alle 10 e).

Ilmastointilaitteet pitävät yleensä aikamoista metelia ja puhallusta ei yleensä voi säätää niin että ei tuntuisi vetoa.

vippaa viitonen

Suomalaiset on lukukansaa. Tuolla maailmalla eivät joka maassa.Eli valot on enenpi koristeita tai tunnelman luojia.Lisäksi täytyy muistaa että sähkö tuotetaan ulkolaisella öljyllä,mikä on monessa maassa kallista.Itse en matkoilla lue oikeesti mitään. Mutta karttojen selailuun on mukana noin 30 cm mittaisella taipuisalla varrella oleva lukuvalo joka tukevalla nipsulla saa kiinni lehtiöön tai karttakirjan kanteen.Palaa kahdella pikku sormipatterilla noin kuusi tuntia.

Lukeminen on kiva,antoisa harrastus.Eli tämä oma tottumukseni ei ole moite kenellekään.

R-T-T

Ei kyllä olisi totta, jos väittäisin ettei hotellihuoneessa mikään olisi ärsyttänyt. Joskus tilajärjestelyt huoneessa ovat hyvin epäkäytännölliset. Mutta useimmiten se ärsyttävä juttu on nimenomaan se jo monen esille tuoma valaistus. Samaten yleensä hanasysteemit ja suihkut ovat hankalia ja vanhanaikaisia. Suomalaista LVI-osaamista arvostaa matkoilta palattuaan.

Kesällä kävi meillä rapakon takaa vieraita ja heille näytti suomalainen suihkusysteemi olevan vieras. Eivät olleet tottuneet siihen, että hanan lämpötilasäädin voidaan \"lukita\" 37 C:hen. Turvatermostaatiksiko sitä nyt kutsutaan. Jos haluaa kuumempaa tai kylmempää, niin säädin on vapautettava tuosta asennosta painamalla alas pikkuinen painike. Olivat vaan voimalla väännelleet tuota säädintä ja tietysti se siitä sitten otti nokkiinsa. Hajosi. Oli tosiaan heille hyvin vieras ja muistankin kun jokunen vuosi sitten vierailin heillä, niin erikseen sai väännellä toisesta hanasta/säätimestä kuumaa ja toisesta kylmää, jotta sitten sai sopivan vedenlämmön aikaiseksi. Niin siellä Suuressa Lännessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat