Muitten maitten koneet

tupu

Finnairia olen yleensä aina suosinut.
Lomalennot ovat kuitenkin yhtä tuskaa, ainakin
pitemmät. Syynä tietty se ahtaus ja mielestäni
onneton ruoka. Poikani on nyt muutamia
kertoja lentänyt Aasiaan mennen-tullen
paikallisilla. Thaimaa, Malesia, Bali ym.
Ja voi sitä kehumista, mitkä tilat ja sapuskat
juomineen, pelit ja vehkeet. Ainoo haitta
oli kuulemma, kun ruokaa tuli niin usein,
ettei juomaan kerennyt. Ne nuoret!
Hänellä tietty kyseessä omatoimimatka, mutta
todella edulliset lennot.
En halua nyt herätellä henkiin vanhaa kiistaa
omatoimi/valmismatkoista, se on niin
loppuun kaluttu aihe, vaan kysellä teidän
kokemuksia ulkomaisista lentoyhtiöistä/koneista.
Tai vaikka Finnairin reittilennoista.
Minulla ei kokemuksia, eroaako taso ja tilat
paljonkin lomalentoihin verrattuna?

Kommentit (6)

Yökkö

Itse olen matkustanut Air Chinalla ja Vietnam airlisilla ja hyvä maku on jäänyt suuhun joskaan ei mitään luksusta! Ensin mainitulla pyöri elokuva isolla näytöllä koko reissun ajan mikä häiritsi tietysti nukkuvia. Ruoka ja palvelu hyvää
Itse olen ollut pelkästään omatoimi matkoilla joten lomalennoista en osaa sanoa mitään! Itse olen ollut tyytyväinen kunhan perille pääsen vaikkei mitään luksusta olisikaan!

matkusteleva

Koneilla tarkoitetaan tässä varmaan LENTOKONEITA. Kaikki lentoyhtiöt eli lentokoneet eivät ole maitten eli valtioiden omistamia, taitaa olla suurin osa lentoyhtiöistä yksityisomistuksessa.
On halpalentoyhtiöitä, on \"normaaleja\" jne.
Joitain yhtiöitä omistavat pankit.

matkaan

Finnairin reittilennoista on kokemusta pitkältä ajalta eli \"meno\" on normaalia, ei sellaista kuin saman yhtiön lentämillä tilauslennoilla.
KLM, SAS, Finncom, Air France, Lufthansa, Malev,Finnair, Blue1,Air Lingus, tietysti ovat niitä joita tulee useimmiten käytettyä eikä ole siis kyse lomalennoista joita käytän tosi harvoin. Seuraava lento Eurooppaan muutaman päivän päästä on Finnairilla.
Lentomatkalle en lähde ravintolaan vaan johonkin määränpäähän. Toki business-luokassa on tarjottava ateriakin, vaikka aamiainen, erilainen kuin perusluokassa.
Lentomatkassa paikasta A paikkaan B aikataulu on merkittävä valintakriteeri, mutta yhteen vaihtoon joutuu kyllä Euroopassakin turvautumaan joskus.
Jos ostaa halvan lipun Aasiaan, saa kyllä tavallisessakin luokassa varmaan jotain syötävää alvariinsa, koska kustannukset aasialaisilla yhtiöillä perustuvat maan halpaan hintatasoon. (Siksihän Finnair otti aasialaisia lentoemäntiäkin eli alhaisemmalla palkalla....)Halpislennoista ei ole kokemusta.

antsa

KLM:n koneista oon ainakin itse tykännyt. Lennettiin Nairobiin ja oli tilavat paikat ja tarjoilu pelasi. Nykyään KLM:llä pääsee myös Havannaan, mutta maaliskuussa jouduttiin matkustamaan heidän tytäryhtiön Martinairin koneella sinne ja se taas ei ollut mikään kummoinen kokemus. Oli paikkoineen ja ruokineen yhtä tympeä kuin Finnairin lomalennot.

Marjuska

Finnairin reittilennoilla on tilavammat koneet kuin lomalennoilla, tai ainakin omalle kohdalla näin on ollut. Reittilento Finnair-KLM eipä juuri eroa minkään suhteen, Kenian Airways tilojen suhteen ok mutta ruoasta lähes meidän koko ryhmä sai vatsataudin, sitä sitten pari viikkoa sairasteltiin, osa kauemminkin.

matkaan

Luettelostani jäi pois yksi erinomainen yhtiö eli Brussel Airlines, lensi aiemmin Helsingistä suoraan Brysseliin, sitä käytin silloin. Loistava palvelu, tilava mitä penkkien väleihin tulee, tarjoilu hyvä. Nykyään pääsee mutkien kautta maailmalle, mm. Vilnan kautta.
KLM hakkaa kyllä Finnairin, vaikka reittilennoilla ja etenkin business-luokassa myös Finnairilla on tilavuutta.
Euroopan lennot ovat nopeita eli ei ehdi pitkästyä.
Vaihdan usein pluspisteitäni businessluokkaan itse maksamillani matkoilla, silloin kun yhtiö vaihtoa tarjoaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat