Sri Lankaan matkustajat?

Ulpukka

Sri Lankaan matkustavien tulee täyttää ensivuoden alusta alkaen Eta-matkustuslupa kaavake sähköisesti.
Se edellyttää tietenkin, että sinulla on tietokone/sähköposti käytettävissäsi.
Olen yrittänyt jo useamman päivän täyttää kyseistä kaavaketta siinä onnistumatta.Sri Lankan sivu kyllä aukeaa, mutta täyttökaavake ei tule näkyviin, vaan etsii..etsii.ja yrittää saada yhteyden. Kone ilmoittaa erroria koko ajan.
Olen ottanut yhteyttä matkanjärjestäjään, josta ilmoitettiin, että jokaisen tulee täyttää kaavake, jos matka tehdään ensivuoden puolella.
Kysynkin, onko joku onnistunut kaavakkeen täyttämisessä, nykyään kun matkanjärjestäjät siirtää kaikki lomavaraukseen liittyvät asiapaperihankinnat asiakkaan tehtäväksi.

Kommentit (7)

virkamiesnainen

En ole menossa Sri Lankaan enkä tiedä tästä.
Vastaava varmaan kuin se USA:n kaavake. Minulla oli sen kanssa ongelmia pari vuotta sitten. Löysin kuitenkin, olikohan ulkoministeriön sivuilta, linkin joka toimi.

Annukka

Olen lähdössä Sri Lankaan tammikuussa ja sain Finnmatkoiltaseuraavan tiedon:

Sri Lanka ottaa 1.1.2012 käyttöön maksullisen, ennakkoon haettavan viisumin. Viisumi haetaan www.eta.gov.lk nettisivun kautta. (Electronic Travel Authorization, ETA). Sivusto on edelleen testiversio ja viimeisimmän tiedon mukaan Suomen kansalaisten, jotka ovat varanneet matkansa viimeistään 31.12. 2011 ja matkustavat Sri Lankaan viimeistään 31.3.2012 ei tarvitse lainkaan anoa viisumia ETA-sivuston kautta, vaan he saavat ilmaisen 30 päivän turistiviisumin maahan saavuttaessa.

Koska varauksenne on tehty vuoden 2011 puolella, teidän ei tarvitse anoa turistiviisumia ETA-sivuston kautta.

Eli jos matkasi on ennen 31.3.2012 ei tarvitse täyttää. Muuten tarvitsee.

Ulpukka

Hei Annukka. Onkohan antamasi tieto faktaa?Tjäreborg ilmoittaa, että jokaisen Sri Lankaan matkustavan tulee eta-hakemus tehdä,keskustelin juuri matkanjärjestäjän edustajan kanssa.Aika erikoista, että Suomesta lähtee monen matkanjärjestäjän asiakkaita samalle lennolle. Toisten ei muka tarvitse kaavaketta täyttää, mutta Tjäreborgin asiakkaiden pitää.Olisi mukava tietää, mikä oikeasti pitää paikkansa.
Toki minä kaavakkeen täyttäisin, mutta linkki ei aukea.Testausajan piti päättyä 15.12-11 Tällaisten tapausten varalle matkanjärjestäjällä pitäisi mielestäni olla tarjota vaihtoehto. Kyseessä on kuitenkin valmis pakettimatka ja matkanjärjestäjällä tietynlainen vastuu.Asiakas näköjään joutuu hoitamaan kaikki matkaan liittyvät asiat itse, matkanjärjestäjä kerää vain rahat.Kiukuttaa, vähän vain!!!

ceylon

Olemme lähdössä sri lankaan ensi kuun alussa ja täytimme ko. kaavakkeen netissä. Sivu ei toiminut mitenkään kuin unelma, mutta kupongit saatiin täytettyä. Aika ristiriitasta infoa tulee eri matkanjärjestäjiltä ja eri lähteistä ETA-ilmoituksen tarpeellisuudesta. Tai siitä, että tarviiko esim tässä tapauksessa (matka varattu 2011 marraskuussa ja reissu 2012 tammikuussa) Tokkopa tuosta nyt ainakaan haittaa on, jos sen saa tehtyä.

hemuli

Finnmatkat ilmoitti just kanssa uusista muutoksista,et nyt pitäskin viisumi olla täytettynä matkassa(tämän vuoden puolella haettuna ilmainen) tai sitten ostaa maahan saapuessa 25USD, ei ollut täytössä mitään ongelmaa,chrome selaimena ja aika simppeli kaavakekin ja finnmatkat oli myös ohjeistanut hakemisessa.

Annukka

Just tuli tieto sähköpostiin että pitää anoa viisumi :( On tämä nyt pompottelua, mutta pääasia että saadaan oikeaa tietoa kuitenkin.

Sri Lankan viisumisäännöt ovat muuttuneet jälleen. Saadaksenne ilmaisen viisumin Sri Lankaan teidän tulee anoa viisumi www.eta.gov.lk -sivuston kautta ennen 31.12.2011. Viisumi on mahdollista saada myös saavuttaessa Colombon lentokentällä, mutta tällöin sen käsittelymaksu on 25 USD.

Että eikun anomus sieään :)

Hyvää Sri Lankan matkaa kaille sinne lähtijöille !!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat